Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Nichtje te zwaar

Ja, dat laatste dus, en het zal wellicht wat overdreven zijn van die diëtist, maar laat dus zien dat ze met veel moeite behoorlijk wat calorieën naar binnen krijgt en alsnog ondergewicht heeft.

Als tante zou ik me er niet mee bemoeien, hoe goed bedoeld ook! 
Als kind was ik zelf aan de mollige kant, en werd ik echt van kleins af aan getrakteerd op zoveel vervelende/pijnlijke/bemoeizuchtige/zogenaamd grappige opmerkingen over mijn gewicht of eetgedrag. Ik heb het altijd heel erg gewaardeerd dat er een paar mensen in mijn familie waren die nooit maar dan ook nooit zoiets hebben gezegd.
Dat voelde heel veilig. Verder voelde ik me altijd heel dik (achteraf gezien was ik toen dus nog niet eens te zwaar, in mijn tienerjaren heb ik een flink eetprobleem ontwikkeld en werd ik echt wel te zwaar!) en ik werd heel ongelukkig van opmerkingen. Ik werd er zeker niet slanker door! 
Gelukkig heb ik nu geen last meer van overgewicht of eetproblemen. 
In mijn familie is ook een gezin waarbij de ouders veel te zwaar zijn en ik zie dat ze de eetgewoonten overbrengen op de jonge kinderen. Maar ik bemoei me er echt niet mee.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.