Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-04-2015 om 00:20
Graag leg ik jullie het volgende voor:
Mijn dochter van 4 heeft op school een (Surinaams) vriendje. Dit is een leuke lieve knul en zij spelen leuk samen.
Het probleem zit hem in zijn moeder. Dit is een aanwezig en dominant type. Ik en mijn man hebben haar al meerdere keren op leugentjes betrapt die niet nodig zijn. Eerder heeft mijn dochter met dit vriendje gespeeld waarbij zij met zijn moeder de stad in gingen en bij macD iets gingen eten ( na school op een doordeweekse dag). Wij hebben toen aangegeven dat dit voor ons niet nodig is, want we doen al 4 jaar aan actief dat soort zaken vermijden. Nu hebben zij vandaag weer gespeeld en nu zijn ze weer naar de macD geweest, daarna nog ergens anders kip gegeten. Ik ben hier niet blij mee en wil haar hier weer op aanspreken. Echter, zij bagatelliseert alles, maakt valse opmerkingen en doet net alsof ik dan heel Raar of streng ben. Wat vinden jullie: confrontatie aangaan, haar gedrag accepteren of mijn dochter gewoon niet meer met hem laten spelen zonder dat ikerbij ben? Alvast bedankt voor de input!
03-04-2021 om 12:38
boekenlegger schreef op 03-04-2021 om 11:25:[..]
Nu nog wat van zeggen? Zes jaar na dato?
o ik zie nu pas dat het zoveel jaar later is muahahaha ook weer wat geleerd, nouja heb in ieder geval wat gezegd erover
mijn excuses boekenlegger als het je irriteerde 😂
17-06-2021 om 14:43
nee niet je kind zeggen dat het niet mag
zeg tegen moeder van je vriendje niet ongevraagd naar de McDonald's gaan
de reden dat je tegen je kind niet moet aan spreken is omdat een kind niet begrijpt dat het niet mag of wel mag stekker nog die moeder is verantwoordelijk op jou kind dus je zal die moeder moeten aanspreken
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.