Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-01-2025 om 23:50
Lieve forummers,
Voor mijn kinderen ben ik opzoek naar gezonde recepten voor snacks / tussendoortjes. En dan bedoel ik niet komkommers of paprikas. Maar echt gezonde tussendoortjes om te maken. Gezonde muffins, yoghurt repen ofzo...
Hebben jullie succes recepten?
Ik merk dat ze voornamelijk ongezonde snacks willen. En wij willen dit graag gaan aanpassen
10-01-2025 om 16:28
Michelle05 schreef op 10-01-2025 om 08:47:
Hoi!
Ah, ik ben bekend met dit probleem.... Ik heb een paar ideeën die thuis goed werken en toch gezond zijn. Bananen-havermoutmuffins zijn bijvoorbeeld een hit. Je mengt twee rijpe bananen met twee eieren, een beetje havermout, een snufje kaneel en een beetje gist. Zet het in de oven en voilà 😁!
Voor een snelle snack zijn zelfgemaakte repen ook geweldig. Meng pindakaas, havermout, een beetje honing en chocoladeschilfers of sultana's, druk het in een schaaltje en zet het in de koelkast. Zodra het hard is geworden, snijd je het uit en is het klaar. Eerlijk is eerlijk, het wordt lekker hard en smaakt heerlijk😋.
En als je kinderen van ijs houden, kun je bevroren yoghurtstaafjes maken☺️. Neem gewone yoghurt, voeg een beetje honing en gemengd fruit zoals aardbeien of bosbessen toe. Doe ze in ijsvormpjes in de vriezer en je hebt een klein tussendoortje dat altijd in de smaak valt.
Eerlijk gezegd kost het niet veel tijd en ze vinden het vaak leuk om te helpen met de bereiding. Als je een van deze ideeën probeert, hoor ik graag wat ze ervan vinden! 😊
Heb afgelopen zomer ook een aantal keer iets met yoghurt en fruit gemaakt en ingevroren, werd door de jong volwassenen ook lekker gevonden.
11-01-2025 om 14:53
dan schreef op 10-01-2025 om 16:28:
[..]
Heb afgelopen zomer ook een aantal keer iets met yoghurt en fruit gemaakt en ingevroren, werd door de jong volwassenen ook lekker gevonden.
Ja, zelfs zonder yoghurt. Mijn dochter vindt bevroren fruit (echt niks erbij) gestaafmixed fantastisch lekker. Ze eet het met een lepeltje uit een glaasje.
12-01-2025 om 10:33
Mevrouw75 schreef op 11-01-2025 om 14:53:
[..]
Ja, zelfs zonder yoghurt. Mijn dochter vindt bevroren fruit (echt niks erbij) gestaafmixed fantastisch lekker. Ze eet het met een lepeltje uit een glaasje.
Dat vind ik ook lekker! Met yoghurt erbij dan juist weer niet. Bevroren bananen pureren met pindakaas en wat cacao is ook lekker. Of met andere mengsels of zonder iets.