Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Lichte, makkelijke ontbijtideeën


Maiswafel of rijstewafel, eventueel voor op de fiets / het schoolplein net voor schooltijd? Anders zou ik het inderdaad ook laten bij een beker yoghurtdrank, glas melk of een smoothie. Dan om 10.30 uur maar eten.

ik eet vaak ook niet in de ochtend maar als ik eet is Griekse yoghurt met een banaan of wat ander fruit en een klein scheutje ahornsiroop op dit moment favoriet.

ik heb deze, die sop ik in de thee    Is zo makkelijk weg te happen en dan kopje thee nog. 

499251.png

Dunne kinderbrinta ( die fijne dus), die ze kan drinken?
Flesje drinkontbijt, misschien niet zo heel gezond maar wel makkelijk om achter de hand te hebben.

Ma85tilde schreef op 05-11-2021 om 23:00:

Zou een beker yoghurtdrink dan volstaan tot 10.30? Ik wil er inderdaad niet teveel druk opleggen, vandaar de lichte ontbijtjes waar ze dan op dat moment nog wel ‘zin’ in heeft, maar misschien moet ik het dan maar helemaal loslaten? Ze drinkt wel graag iets in de ochtend.

Ze is overdag ook geen hele grote eter. Ik ben dan altijd blij als ze iig iets binnen heeft voordat ze naar school gaat. Als ze echt weinig eet dan wordt ze humeurig en krijgt ze hoofdpijn.

Hi Mathilde,

De meningen hier zijn allemaal vrijwel gelijk. Lekker laten gaan en zorg dat ze voldoende drinkt. Drinkyoghurt oid lijkt me een prima alternatief voor een ontbijt. Probeer het eens een poosje en kijk hoe ze het erop doet! Ik ben benieuwd of het haar (en jullie) rust zal geven en zij het redt tot haar pauze zonder hier fysiek last van te krijgen. 

Ik herken het wel van vroeger bij mijn kind. Als ze later op de ochtend (10-uurtje) wel gewoon iets eet (volkoren krentenbol, boterham o.i.d.) lijkt het mij niet zo'n probleem. Maar ook ik had het gevoel, ze moet toch íets eten voor ze de deur uit gaat..... Wat bij ons werkte: een potje fruit van Olvarit o.i.d.  . Ging er prima in, en voor mij was het probleem opgelost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.