Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


Temet schreef op 17-08-2023 om 08:32:

" Papa mag juffvrouw bij ons logeren? 😆"

Ach, wat schattig!

In de categorie "als jij dood bent": ik kom terug van een tripje van enkele dagen en heb een nieuwe jas gekocht. Mooie kleur en hij staat me goed. Dochter van (destijds) 8 ofzo
"Wat een mooie jas! Mag ik die als jij dood bent?"

Ik plaag haar er nog wel eens mee, als ik iets moois heb gekocht of gekregen: die mag jij als ik dood ben.

Hahahaha echt , wat zijn kinderen toch grappig hé 😂😂

Envelop schreef op 12-04-2023 om 10:22:

Mijn dochter (6 jaar) laatst: 'Vriendinnetje zei thuis steeds "vakje" en daarop werd haar moeder heel boos. Waarom mag je gaan vakje zeggen?'

Ik lees deze zojuist hardop om naar de reactie van mijn 6,5 jarige dochter te kijken,

Dus ze kijkt ze al met een stoute glimlach aan als ik vakje op lees, dus ik zeg lijkt dat woord misschien op een ander woord? Lach je daarom?😆 zegt ze ja op een scheldwoord. Waarop ik zeg welke scheldwoord, zeg maar de eerste letter..kijkt me recht aan en zegt fffffffff-uck 


(ps: ze zit in groep 3 en hoort dagelijks f-woorden op school🙃)

Sandra1964 schreef op 29-03-2023 om 18:59:

Dochter (2) in de bouwmarkt: 'die stinkt hè mama, die meneer!'... Net toen ik dacht, gelukkig lopen er genoeg meneren hier, riep ze erachteraan 'die meneer met die laarzen aan!'.

Ik heb me kapot gelachen 😂😂😂

Mijn kind ( 6 jaar) keek zo af en toe wat YouTube. Zegt hij ineens “Wat een hek” 

ipv “what the heck” 

Laatst gaf er een vrouw borstvoeding in het openbaar. (lunchcafé)
Wij (kinderen en ik) zaten er dichtbij dus ondanks dat ze het redelijk bedekte, viel het zoon (8 jaar) wel op.
Hij keek er vluchtig naar maar zei nog niks.. 
Ineens na een paar minuten; mama, kreeg ik vroeger de fles of net als die baby daar ook TIETENMELK?
Nah echt.. Wij hebben het thuis nooit zo genoemd dus waarom hij het zo noemde? 🤔  

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 17-08-2023 om 11:35:

mijn man is glasvezelmonteur, (en gespierd😆) , belt mijn man bij de klant aan, doet er een jong meisje de deur open en roept naar haar moeder :
Mamaaaaa een beer!

😂 

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 23:46

Kreeg vandaag m'n kinderen na drie weken ex weer thuis. Ik ga ze ophalen, zie de jongste op haar hoofd krabben en dan krijg ik zelf al de kriebels. Ik kijk haar na en ja hoor.. kop vol luis, dit was niet van 2 dagen. 
Wij naar huis, direct door de tuin in want ik wil die beesten niet in m'n huis. 
Kammen, lotion etc..

Ben ik met die jongste bezig. Die vraagt zich altijd heel veel af, kwek staat nooit stil. Geobsedeerd door beestjes of all kind. 
En dan ineens uit het niets, keihard door die tuin heen. Mama! Hebben luizen ook piemels?

De buren die gezellig buiten zaten te kwebbelen waren ineens stil. Alsof ze zaten te wachten wat ik zou zeggen. Hoorde een grinnik en gelukkig kwebbelden ze vrij snel weer door.

Ik liep met mijn kind van 6 langs van die paaltjes op die op een rij staan. Ik zei kom we gaan slalommen, en deed het voor. Hij vond er niks aan; “mama, niet omslaan”

Haha Bijtje 😂

Zo'n 20 jaar geleden zat ik in de tuin met mijn dochter, ze was een jaar of zes. We hadden een buurmeisje dat haar de hele tijd bleef roepen. Na een tijdje keek ze mij aan zo van 'wat moet ik hier nou mee' en riep terug "dit is het antwoordapparaat van (naam), ik ben er even niet". Daarna bleef het een tijd stil 🤭

Waar halen ze het vandaan onze kids 🤣

uit nieuwsgierigheid heb ik nu, al krabbend, zitten googlen hoe luizen zich voortplanten. Dus best een goede vraag eigenlijk

Bijtje82

Bijtje82

21-08-2023 om 13:55

Lollypopje schreef op 21-08-2023 om 12:40:

uit nieuwsgierigheid heb ik nu, al krabbend, zitten googlen hoe luizen zich voortplanten. Dus best een goede vraag eigenlijk

Ik wil vooral weten hoe ze het snelst dood gaan 😅

Reminds me. Zo ff langs de drogist voor nieuw anti middel. 

Luizen zijn de hel. Ik kamde twee weken lang elke dag en dan was het weg. 

Bijtje82

Bijtje82

21-08-2023 om 19:26

Netherfield schreef op 21-08-2023 om 19:22:

Luizen zijn de hel. Ik kamde twee weken lang elke dag en dan was het weg.

Heb ze gisteren gelijk behandeld en geen luis meer gevonden. Nog wel flink wat neten, dus voor de zekerheid nog een extra behandeling gedaan en die extra lang laten intrekken. Nu weet ik zeker dat ze dood zijn. 

Alleen pa haalt z'n schouders op, dus ik vrees dat ze na het weekend weer vol terugkomen. 

Dat spul is alleen zo idioot duur! 

Bijtje82

Bijtje82

21-08-2023 om 19:33

Om maar even van de luizen af te stappen..

Wij hebben soms hele interessante gesprekken aan tafel. Dit keer met oudste zoon. 
We hadden het over transplantaties. Hij vroeg zich af of je een stuk bot kon elders uit je lichaam kon verplaatsen. Dus ik zei dat dat mogelijk was.

Ik vertelde dat ze wel eens een voet op een knie zetten omdat dar hetzelfde scharnier heeft. En toen vroeg ik aan hem of hij toevallig niet ook dat nieuws bericht een poosje terug had gezien over die man die een piemel op zijn arm had. 

Dochter roept.. huh? Een pinguïn? Juist ja een pinguïn. 
Dus ik denk dat een dezer dagen de juf aan mij komt vragen waar het verhaal van de pinguïn vandaan komt, want zij vertelt echt alles 🤣


Edit.. ik bedenk me nu net dat het nu net lijkt alsof wij het thuis altijd over piemels hebben 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.