Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


Zoon zit goed in de groeispurt. Dat viel vooral op toen hij een weekje weg was geweest. Ik kijk hem van een afstandje met een schuin oog aan en mompel 'tjeemig'. Zonder oogcontact. 
Zegt hij droog 'groot hè?' 
Hij wist dus zonder woorden precies waar het over ging....

Mijn moeder zei vroeger eens tegen mij:'Pas op, of ik grijp je bij je lurven"

Sorry, nog niet af:

En ik zei;'Dat kan niet want ik ben een meisje!!"🤣

Mijn zoon had een loszittend tandje. Dat noemde hij een 'Irritantje'

Paar weken geleden stelde man aan dochter voor om een nieuwe bril uit te zoeken.

Dochter: ik hoef geen nieuwe bril
Man: jawel, af en toe is dat nodig
Dochter: helemaal niet, Mark Rutte heeft al zijn hele leven dezelfde bril

alhambra

alhambra

04-08-2023 om 22:42 Topicstarter

De boodschappenbezorger sprak Engels en dochter (6 jaar) keek toe. "Mamma is hij soms op vakantie in Nederland?"

gesprek tussen mijn dochter van 6,5 en ik

Ik in de supermarkt: even wachten, ik ga even papa bellen vragen of hij wat uit de winkel wilt.
Dochter: Welke papa? 
ik: Je hebt 1 vader!😱 Ik schaamde me dood😂

nadat we de winkel verlaten hadden en niet afgeluisterd werd vroeg ik haar waarom ze welke papa vroeg en toen zei ze Ik vroeg me af welke papa je ging bellen, mijn papa of jouw papa 😆😁👍🏻 
Owja en ze vroeg me laatst heel nonchalant Mama hoe oud ben ik als jij dood bent?🙃

Pippeltje schreef op 01-08-2023 om 12:57:

Mijn zoon had een loszittend tandje. Dat noemde hij een 'Irritantje'

😄😄😄😂😂😂😂😂

mijn zus tegen haar toen kleuterdochter: lieverd drink je even je melk op
Waarop mijn nichtje antwoorde: Ik ben toch geen koe!!

toen ik op de peuterspeelzaal werktte zei een jongetje waar ik op dat moment mee aan het spelen was aan tafel tegen zijn vader (ophaaltijd) Papa mag juffvrouw bij ons logeren? 😆

" Papa mag juffvrouw bij ons logeren? 😆"

Ach, wat schattig!

In de categorie "als jij dood bent": ik kom terug van een tripje van enkele dagen en heb een nieuwe jas gekocht. Mooie kleur en hij staat me goed. Dochter van (destijds) 8 ofzo
"Wat een mooie jas! Mag ik die als jij dood bent?"

Ik plaag haar er nog wel eens mee, als ik iets moois heb gekocht of gekregen: die mag jij als ik dood ben.

Mijn zoon toen 5 jaar zat op voetbal... We wonen in Zwitserland. Hij kwam teleurgesteld na een wedstrijd naar ons toe: De scheidsrechter heeft verkeerd gepijpt.... Ge pfiffen in het Duits....

Een ander kind: op weg naar een paar dagen Legoland; toen we net over de grens waren: Ik had me Duitsland heel anders voorgesteld....

En op vakantie naar Italie: Zijn we al bij de douaantjes voorbij?

Zoon (toen jaar of 7) was buurman aan het helpen met auto. Hij ziet 2 krikken in zijn garage staan. Zegt hij tegen buurman: jij hebt er 2, mag ik er 1? Zegt buurman: nou, misschien kan ik ze nog gebruiken, maar als ik dood ben, mag jij er 1 hebben.
Zegt zoon beetje peinzend: jij bent al best oud hé buurman ...
(gelukkig kon buurman er hard om lachen en toen hij 't ons vertelde, wij ook)

mijn man is glasvezelmonteur, (en gespierd😆) , belt mijn man bij de klant aan, doet er een jong meisje de deur open en roept naar haar moeder : 
Mamaaaaa een beer! 

Mijn dochter, toen een jaar of vier, bij het zien van graffiti op een geluidswal: “Waarom gaan ze niet op de stoep krijten, het heet niet voor niks “STOEPkrijten!” 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.