Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Legoland zitten wij ook naar te kijken. Zoon is helemaal Legofan. Maar wat ons tegenhoudt is ook wat ik hier veel lees: hij kan nog niet overal in. Ik weet zeker dat hij Legoland en/of Disney nu al heel leuk zal vinden en er is genoeg te doen voor een kind van ca. 1,10 meter, maar door die absurde prijzen gaan we er toch anders naar kijken. Misschien toch doorsparen en gaan als hij echt overal in kan. 

Wij zijn qua vakantie best wel kritisch, dus vandaar dat ik al zit te denken alvast te boeken. We willen een vakantiepark (want daar gaat zoon goed op), maar toch ook een luxe huisje. En dan niet in de zin van: sauna en BGE, maar meer dat het niet behelpen is in een krakkemikkig klein hutje. Die combi schijnt nogal lastig te zijn, plus idioot duur (maar dat hoort er inmiddels een beetje bij). Hebben al Hof van Saksen geboekt staan voor de voorjaarsvakantie. Maar ik vind het heel lastig nu al te kiezen wat we van de zomer gaan doen. Het was toch allemaal wel wat makkelijk toen we nog niet aan vakantieperiodes vastzaten.

wij hebben de vakantie al geboekt, maar dat komt ook omdat we naar familie gaan. We moesten dus vliegtickets hebben. Verwacht niet dat het goedkoper gaat worden. Het is geen toeristische bestemming, dus geen acties. We gaan vier weken weg. 

Normaal gaan we nog weg in de februari vakantie. Maar ik weet het niet. Ik heb nog niets geboekt. Ik vind alles zo duur worden. Disneyland is helemaal te duur. Ging daar als kind heb, maar deze prijs is het niet waard. Ben een paar weken geleden naar Julianatoren geweest. Dat was echt heel leuk voor kleuter en peuter

RoosOpJeHoed schreef op 25-10-2022 om 14:25:

Legoland zitten wij ook naar te kijken. Zoon is helemaal Legofan. Maar wat ons tegenhoudt is ook wat ik hier veel lees: hij kan nog niet overal in. Ik weet zeker dat hij Legoland en/of Disney nu al heel leuk zal vinden en er is genoeg te doen voor een kind van ca. 1,10 meter, maar door die absurde prijzen gaan we er toch anders naar kijken. Misschien toch doorsparen en gaan als hij echt overal in kan.

Tip voor Legoland: op marktplaats staan kortingsbonnen voor Legoland in Denemarken. Scheelt aanzienlijk. 

Wij gaan ook niet in het vakantiepark bij Legoland maar stukje ervan af. 

Goh wat zijn er veel kleuters die echt al bezig zijn met schrijven, letters, getallen, rekenen, enz. Als ik mijn dochter wat vraag geeft ze allemaal onzin antwoorden 🙈 Ik hoop maar dat het bij de juf beter gaat. Zij is ook meer bezig met knutselen, kleuren, fantasiespel.

Ze wordt in maart 6. Ze is nog niet gestart met zwemles, ik ben nog steeds aan het wachten op de oproep. Ze staat inmiddels al een jaar en 2 maanden op de wachtlijst. Waag er na deze vakantie maar weer eens een mail aan.

Wij hebben al geboekt voor meivakantie en zomervakantie. We wilden eerst in de zomer naar Denemarken en Legoland, maar dat vonden we echt te duur. Nu in de meivakantie naar Denemarken op een park van Lalandia en in de zomer zitten we lekker in Zeeland in een stacaravan op een camping.Het is echt wel duur allemaal, pfff. Konden we nog maar in juni op vakantie…

Ik heb voor de vakantie ook eens navraag gedaan voor een andere regeling wat betreft opvang. Wij nemen vakantiebso af, maar in praktijk gebruiken we maar 5 van de 10 schoolvakantieweken vakantiebso. Uiteindelijk heb ik dus nu nog 100 uur aan opvangtegoed staan. Dit krijg ik nooit op. Nu was er nog de optie om alleen opvang in de 40 schoolweken af te nemen en dan voor de vakanties via de app aan te vragen als het nodig is. Deze uren worden dan achteraf gefactureerd. Zijn nog aan het uitzoeken wat het meest gunstig is. Als het financieel niet veel scheelt dan laten we het zo.

@iLavendel: ik zou wel navraag doen naar hoeveel plek er is voor extra opvang met nafacturatie. Want op papier klinkt dat prima, maar in de praktijk wordt bij ons extra opvang geregeld afgewezen. Grote personeelstekorten, dus geen ruimte voor extra kinderen.. 

PhilDunphy schreef op 25-10-2022 om 22:30:

@iLavendel: ik zou wel navraag doen naar hoeveel plek er is voor extra opvang met nafacturatie. Want op papier klinkt dat prima, maar in de praktijk wordt bij ons extra opvang geregeld afgewezen. Grote personeelstekorten, dus geen ruimte voor extra kinderen..

Ja, dit zeker even checken! Bij onze bso bieden ze dit ook aan, maar dit is o.a. afhankelijk van of en wanneer de vaste kinderen met vakantie gaan. Dus er is regelmatig geen plek omdat de groep gewoon vol is.

PhilDunphy schreef op 25-10-2022 om 22:30:

@iLavendel: ik zou wel navraag doen naar hoeveel plek er is voor extra opvang met nafacturatie. Want op papier klinkt dat prima, maar in de praktijk wordt bij ons extra opvang geregeld afgewezen. Grote personeelstekorten, dus geen ruimte voor extra kinderen..

Eens, bij ons is extra opvang ook niet mogelijk.

Bij ons vaak ook niet. Als ik straks een vaste nieuwe baan heb dan ga ik daarom ook 1 extra vakantiedag vast aanvragen. 

Bij peuter hebben we wel kdv contract omgezet van 48 naar 40 weken. Maar dat komt ook omdat die in maart jarig is en er dan nog maar weinig vakanties zijn maar het wel 300 euro bruto per maand scheelt. Na kot scheelt het stuk minder maar alle beetjes helpen 😅

JtM

JtM

26-10-2022 om 08:48 Topicstarter

Hoe doe je het dan met evt studiedagen en de zomervakantie Due?

Hier inderdaad ook weinig plek voor 'extra's opvang. Zo'n constructie zou bij ons ook niet werken iLavendel.

leuke plannen allemaal! Legoland lijkt me ook super leuk, ook om er een road-trip van te maken en Copenhagen te bekijken. 
Wij hebben de zomervakantie nog niet geboekt maar als ik het huisje van afgelopen jaar zie dan gaan we die boeken. 
Dochter is ook al bezig met sommetjes en schrijven. Ze vindt de Bobo en doeboeken ook heel leuk om te doen. 

JtM schreef op 26-10-2022 om 08:48:

Hoe doe je het dan met evt studiedagen en de zomervakantie Due?

Bij bso hebben de kinderen in de vakanties nog steeds gebruikelijke dagen. Dit geldt ook voor studiedagen. Dus als studiedagen op maandag of donderdag vallen dan mogen ze gewoon komen, evenals in de vakantie. Peuter zit ook op school als zomervakantie begint. Ik wil alleen dinsdagen erbij aanvragen voor vakanties en studiedagen (in schoolweken gaan ze na school naar oma). In theorie kan ik die los aanvragen en uren gebruiken van weken dat wij op vakantie zijn, maar dan is het de vraag of er dus plek is. In zomervakantie vaak geen probleem maar bij studiedagen en korte vakanties wel.

Maar Voor nu is die vaste dinsdag niet nodig in vakantie aangezien ik tijdelijk in speelgoedwinkel werk en daar per dag kan aangeven of ik kan werken.

PhilDunphy schreef op 25-10-2022 om 22:30:

@iLavendel: ik zou wel navraag doen naar hoeveel plek er is voor extra opvang met nafacturatie. Want op papier klinkt dat prima, maar in de praktijk wordt bij ons extra opvang geregeld afgewezen. Grote personeelstekorten, dus geen ruimte voor extra kinderen..

Ja deze vragen heb ik ook nog allemaal gesteld. Nu moet ik zeggen dat het bij ons nog nooit is voorgekomen dat dochter niet terecht kon bij de bso door personeelstekort. 1x bericht gehad dat het zou kunnen dat ze de planning voor de volgende dag niet rond kregen, maar ook toen is het toch gelukt. Afgelopen zomer is ze ook extra geweest en dat was geen probleem. Misschien scheelt het ook dat alle groepen verspreid door de woonplaats met de vakantie in 1 grote groep op 1 locatie worden opgevangen.


Ik zal van de week ook eens vragen aan één van de leidsters waar de ervaring is.

Jullie kunnen er niks mee maar moet mijn frustratie even kwijt. Mijn dochter staat inmiddels al 14 maanden op de wachtlijst voor zwemles. Toen ik haar inschreef werd gezegd dat de wachttijd 9 maanden was. Dus 9 maanden later in het virus van jaar nog eens geïnformeerd, nee ik kreeg vanzelf bericht of een telefoontje als ze aan de beurt is. Ik moest er rekening mee houden dat dit pas in de herfst kon zijn. Ik weet wel dat zij het ook niet sneller kunnen laten gaan en heb zelf besloten over te stappen omdat de vorige zwemschool niet beviel, maar toch…. Begin volgend jaar wordt ze al 6.
Zijn jullie kleuters allemaal al gestart?

Wat balen zeg iLavendel!

Hier ook lange wachtlijsten voor de lessen georganiseerd door de gemeente.
Gelukkig huren ook zwemverenigingen het gemeenteblad en geven ze dus les. Daar een wachtlijst van een half jaar.

Dus ingeschreven met 4,5 en gestart met 5.

Misschien hebben jullie ook nog aanbieders wast je het bestaan niet van weet?

Wat balen zeg van die zwemles. Hier ingeschreven met 4 jaar, gestart met 5 en ze is nu net 6 en mag bijna voor C op. Wil kleuter nu gaan inschrijven zodat hij over een jaar (als hij net 5 is) kan starten. Heb het idee dat de wachtlijsten hier dus niet zo dramatisch zijn als bij jullie. Maakt wisselen van dag nog iets uit? Of moet je überhaupt akkoord gaan met het moment dat je straks krijgt? Wij waren daar wel heel flexibel in, alle dagen was goed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.