Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


He wat rot Lavendel, kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent. 

Hier hebben we kleuter ingeschreven met ruim 3, gestart met 4,5 ( ze mogen starten vanaf 4 bij deze zwemschool en inschrijven vanaf 3,5). Voor onze favoriete dag ( zaterdag) was een wachtlijst van 4-6 maanden en we hebben bij inschrijven aangegeven dat we graag vanaf april opgeroepen wilden worden. Op 30 april is dochter gestart. 

Jongste schrijven we ook binnenkort in ( als ze 3,5 is) en willen we ook laten starten als ze 4,5 is. 

We zitten een dorp verderop met zwemlessen, bij de zwemschool in ons eigen dorp mag je ze in de week van hun 5e verjaardag opgeven en dan is er zgn geen wachtlijst ( als je op dinsdag om 15.00 aanwezig kunt zijn..). Anders was de wachtlijst ook 4-6 maanden. 
Geen zin in nog langer wachten en kleuter vindt het fantastisch, al gaat het allemaal nog niet zo snel  

JtM

JtM

31-10-2022 om 12:25 Topicstarter

Dat is een flinke wachttijd Lavendel! Snap goed dat je daar van baalt.

Zoon zwemt bij een vereniging die op bepaalde avonden het zwembad van de gemeente huurt. Vanaf 4 jaar kan je je kind inschrijven op de wachtlijst.  Zoon heeft 4 maanden op de wachtlijst gestaan en was toen al aan de beurt. 

Ik had haar bij de zwemschool waar iedereen hier naar toe gaat toendertijd wel op tijd ingeschreven en daar is ze toen met 4,5 gestart maar dat viel zo tegen. Veel te grote groepen, veel geschreeuw van de zweminstructeurs met als resultaat dat mijn dochter huilend in het bad stond en de instructeur alleen maar zei goh ze is nog niet zo watervrij hè. 
Andere zwemclub met kleine groepjes had toen al een wachtlijst van 2 jaar. En die 9 maanden vond ik toen nog wel te overzien als mijn dochter maar een fijne plek heeft. En de gedachte dan is ze weer wat ouder en groter dus dan gaat het misschien ook beter.

Ik heb geen voorkeurdagen opgegeven. Ze bellen als ze plekjes vrij hebben en dan kan je aangeven of dat lukt ja of nee. Vind het wel lastig dat je eigenlijk moet nemen wat je aangeboden krijgt. Stel het is op een bso dag ga je dan weer wisselen en is dat ook mogelijk met ons werk. 

Nou ja het is maar weer afwachten. Misschien dat ik nog even rondkijk of ik inderdaad opties over het hoofd heb gezien.

Wat een tijd lavendel! Hier is de wachttijd minimaal een half jaar geloof ik. Dochter is met vier jaar gestart maar het gaat niet zo snel. Ach zolang ze er plezier in heeft vind ik het prima!

Ik heb haar nu bij nog 1 ingeschreven. Dan maar wat verder rijden. Fingerscrossed!

Wat ik ook jammer vind ik dat ik tot nu toe andere hobby’s heb afgehouden want stel dat…. Ik vind school, bso en zwemles wel genoeg, maar ik had haar nu ook al een jaar naar dansen kunnen laten gaan bij wijze van.

Fijn dat het bij jullie wat minder lange wachtlijsten zijn!

Ah dat snap ik Lavendel, daar zit ik zelf ook wel een beetje mee. Dochter is heel erg gek op dansen en ze mag op les, maar ik vind het lastig te bepalen of dat nu handig is met zwemles, school en 2 dagen BSO. Tijd voor spelen wordt dan minder en dat vind ik voor haar vervelend.
Volgend schooljaar ga ik minder werken en hebben ze 2 middagen extra om te kunnen spelen. Ik denk dat we proberen uit te stellen tot dat moment met het opgeven voor de dansles… 

Wat vervelend Lavendel, dat het zo lang duurt. Is het duidelijk waarom het uitgesteld wordt? Dochter is nog wat jonger, en ze staat op de wachtlijst. We hebben haar opgegeven en de wachttijd was ongeveer 9 maanden voor een plekje op zaterdag ochtend. Voor andere dagen iets minder. Dan is ze, als het goed is, aan de beurt rond haar 5e verjaardag. Dat lijkt me mooi, want dochter was nog niet zo van het langdurig luisteren, en vooral niet van het doorzetten als iets niet lukte. Zie nu dat dat langzaam iets beter gaat, dus hoop dat dit over een klein half jaar nog wat meer gegroeid is. 

Maisnon3 schreef op 31-10-2022 om 14:34:

Wat vervelend Lavendel, dat het zo lang duurt. Is het duidelijk waarom het uitgesteld wordt? Dochter is nog wat jonger, en ze staat op de wachtlijst. We hebben haar opgegeven en de wachttijd was ongeveer 9 maanden voor een plekje op zaterdag ochtend. Voor andere dagen iets minder. Dan is ze, als het goed is, aan de beurt rond haar 5e verjaardag. Dat lijkt me mooi, want dochter was nog niet zo van het langdurig luisteren, en vooral niet van het doorzetten als iets niet lukte. Zie nu dat dat langzaam iets beter gaat, dus hoop dat dit over een klein half jaar nog wat meer gegroeid is.

Het wordt niet uitgesteld ze staat sinds ze 4,5 jaar is ingeschreven bij die zwemschool. Toendertijd was de wachttijd 9 maanden, maar die is dus opgelopen naar nu al 14 maanden. Kan mij voorstellen dat de wachttijd is opgelopen omdat er kindjes zijn die langer nodig hebben om het zwemdiploma te halen. Ik heb ook geen bepaalde dag opgegeven dus daar zal het niet aan liggen.

Hier heb ik de kinderen voor hun 3e verjaardag ingeschreven. Met de doelstelling te starten als ze 5 zijn. Bij middelste is dat niet gelukt, door alle corona vertraging is hij begonnen met 5,5 jaar. De wachtlijsten zijn toen echt enorm opgelopen. Bij jongste ben ik benieuwd. Ze staat nu bijna 1,5 jaar op de wachtlijst en ik heb nog niks gehoord. 

Wat een vervelende situatie iLavendel. Kan me voorstellen dat voor je gevoel de tijd wat begint te dringen. 
Goed om bij meerdere zwemscholen in te schrijven nu, komt er vanzelf één als eerste. 
Snap dat je ook baalt van de andere hobby's. Ook weer van die dingen waar je denkt goed aan te doen, maar die door omstandigheden weer anders lopen. 
Hopelijk is ze nu toch snel aan de beurt voor zwemles. Voordeel van starten met 6 is wel dat ze het sneller onder de knie hebben, zo zegt men.

Wachtlijsten zijn echt een ramp momenteel. Kinderopvang ook al.

bij ons zijn de wachtlijsten lang. Hij is met begonnen en heeft 1 jaar en 3 maanden op de wachtlijst gestaan. Je kan bij ons wel voorkeursdagen opgeven. Zaterdag heeft een wachtlijst van 2 jaar.

Ik heb kind wel een andere sport laten doen. 

We gaan toch het 40 weken contract voor de opvang proberen. We kunnen 6 weken van de voren de vakantiedagen aanvragen. Zowel kantoor als de medewerkers van de bso geven aan dat het vrijwel nooit voorkomt dat je aanvraag wordt afgekeurd. Mede doordat de kinderen van alle locaties tijdens de vakanties op 1 locatie wordt opgevangen en alle bso en Psg medewerkers dan dus ook daar aan het werk zijn. We zullen het zien!

Fijn, iLavendel!

Dochter zit al een flinke tijd op zwemles en is even oud als jouw dochter @lavendel. Ze schiet alleen echt niet op. Gelukkig gaat ze wel met plezier maar ik zie wel dat de grote groepen en de beperkte aandacht niet top voor haar zijn. Voor nu laten we het nog even maar grote kans dat jouw dochter straks een flinke inhaalslag maakt ten opzichte van kinderen die eerder begonnen zijn.

Een tijdje terug deelde ik hier dat we wat hulp hadden gezocht voor dochter en haar buien. Ik heb net een topic geopend over traumaverwerking, waarschijnlijk heeft dochter nog last van haar eerste 1,5 jaar waarin ze zoveel jeuk had. Mocht iemand van jullie ervaring hebben met EMDR of hypnose bij jonge kinderen... Ik ben heel benieuwd.

Sterkte Envelop. Geen ervaring maar traumatherapie lijkt me zwaar voor iedereen in jullie gezin. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.