Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Ja, Disney is schrikbarend duur. Niet leuk meer.

De Efteling vond ik ook duurder dan verwacht toen ik de prijzen bekeek. Nu kunnen we vast een kortingsactie scoren als we willen gaan, maar toch. Waarom al die kortingsacties i.p.v. een normale reguliere prijs? 

Onze kinderen weten niet wat het is en vragen er niet naar dus voorlopig gaan we niet ook al kunnen we het wel betalen. 
Het zal vast wel zoveel kosten om zo'n park in bedrijf te hebben maar zó leuk vinden we nu ook weer niet  

JtM schreef op 24-10-2022 om 11:08:

In mijn herinnering woon jij ook in Brabant, toch Chantilly?

Vreemd, wij hebben ook geen post vanuit de GGD/CB ontvangen. Zoon is in juli 5 geworden. Moet zeggen dat ik me er ook geen zorgen over maak of hij afwijkt van de norm, dus wacht het wel gewoon af


Nee in Twente  

Hier gaat zwemles ook wel even duren, dochter durft niet haar ogen open te doen onder water en dan is het lastig om ringen op te duiken en het gat te vinden  

Nou ja, we zijn 5 maanden onderweg, ik schat de kans behoorlijk groot in dat onze peuter eerder haar diploma's heeft dan haar oudere zus.. 

Hier gaan we naar Disney in de zomervakantie, na onze vakantie in Zuid-Frankrijk rijden we door naar Parijs. Schrikbarend duur inderdaad, maar dochters zijn beiden zo verzot op Disney, dat we onze financiële meevaller daar maar in hebben geïnvesteerd  

Hier gaat zwemles ook wel even duren, dochter durft niet haar ogen open te doen onder water en dan is het lastig om ringen op te duiken en het gat te vinden  

Nou ja, we zijn 5 maanden onderweg, ik schat de kans behoorlijk groot in dat onze peuter eerder haar diploma's heeft dan haar oudere zus.. 

Hier gaan we naar Disney in de zomervakantie, na onze vakantie in Zuid-Frankrijk rijden we door naar Parijs. Schrikbarend duur inderdaad, maar dochters zijn beiden zo verzot op Disney, dat we onze financiële meevaller daar maar in hebben geïnvesteerd  

We hebben sinds een aantal weken ene abonnement op Avonturenpark Hellendoorn en dat vindt kleuter fantastisch, ze kent ook geen angst want anders had ik het wel zonde gevonden van het geld.. 

Wij hebben al een aantal jaren een abonnement op de Efteling, dus ik weet eigenlijk niet wat nu de entreeprijzen zijn. Maar op het park zelf betaal je al goud voor een koffie, dus het zal vast niet mis zijn. Ik snap de entreeprijzen wel, maar het wordt wel steeds meer kiezen wat je gaat doen.

Voor Disney hadden we gekeken bij CenterParcs aldaar. Volgens mij was hier iemand die dat ook al eens gedaan had en dat was goed bevallen. Nu ben ik wel erg fan van lopend naar het park kunnen, maar op een vakantiepark in de buurt zitten lijkt me ook wel fijn (behalve Davey Crockett, dat vond ik echt helemaal niks).

Zijn jullie überhaupt al aan het kijken naar vakanties volgend jaar? Ik heb aan de ene kant het gevoel dat we er snel bij moeten zijn als we een leuk huisje/plekje willen, maar aan de andere kant zullen er wellicht veel lastminute aanbiedingen komen omdat minder mensen met vakantie gaan.

JtM schreef op 24-10-2022 om 11:08:

In mijn herinnering woon jij ook in Brabant, toch Chantilly?

Vreemd, wij hebben ook geen post vanuit de GGD/CB ontvangen. Zoon is in juli 5 geworden. Moet zeggen dat ik me er ook geen zorgen over maak of hij afwijkt van de norm, dus wacht het wel gewoon af

Onze kleuter wordt in februari 6 en kreeg brief pas 2 maanden geleden. Ook Brabant. Is 5-6 jaar controle. 

Wij gaan naar disneyland als beide jongens groter zijn dan 1,20 hebben we ze beloofd. Bonusdochter mocht voor onze bruiloft toen alleen mee, maar jongens willen graag samen .

Ik mag ook bijna mee schrijven voor de jongste. Die wordt deze vakantie 4. Ze is echt wel klaar met het kdv, zeker sinds ze op school is gaan wennen. En volgens de groep 1/2 juf gaat ze moeiteloos mee met de groep, ondanks dat het bijna allemaal groep 2 kinderen zijn.

@uitdaging: smartgames, gerichte teken- of knutselprojectjes, kindermuseum, uitbreiding van taakjes in de supermarkt/tuin/huishouden, strijkkralen, ministeck, lego.

@vakantie: wij hebben al geboekt en hadden de laatste accomodatie voor die periode. Maar wij zijn erg kieskeurig qua wensen.

@schaken: ik heb jonge schakers in huis. Op Lichess kun je op de webversie best goed de loop van alle stukken aanleren. Is vormgegeven in een soort spelletje waarbij je sterretjes moet pakken en moet kijken wat de juiste volgorde is om alles te pakken. Mijn 5 jarige vond dat heel leuk om te doen. 
Daarna had hij wel de schaakles nodig om de vervolgstap te maken naar wat goede zetten zijn en hoe je slim schaakmat zet. Maar voor de basis dus wel prima. 

@CB: mijn nu 7 jarige heeft geen consult gehad met 5 of 6 jaar. En mijn 5 jarige is ook niet opgeroepen. Wel binnenkort met de 4 jarige voor de prik en ogentest.

Wij hebben vorige week onze zomervakantie geboekt, toen het kon op onze gewenste camping, direct geboekt. Daarna ook direct Disney geboekt. 

leuk dat het topic weer loopt! 
wij hebben de vakantie er weer op zitten. We zijn met kleuter en peuter naar Londen geweest met de trein, het was echt een belevenis en beiden keken ze hun ogen uit. 
Wij zijn afgelopen december naar village nature geweest en dat vonden wij een mooi park. Zwembad is heel groot en met de auto ben je zo bij Disney. 

Komende zomer is ons plan Denemarken met een bezoekje aan Legland. Maar even afwachten of dat financieel gaat. Ik heb dan eerst een nieuwe baan nodig 😅

Wat leuk dat er weer leven in dit topic is!
Met kleuter gast het hier goed. Ze is nu 4,5, en na de 'groep 0' waarin ze startte sinds de zomer echt begonnen in groep 1. Ze heeft het erg naar haar zin en geniet van alle spel en taakjes. Letters en cijfers fascineren haar, ze 'schrijft' boekjes met de letters die ze kent, schrijft alle namen van iedereen overal op. Ze was erg bezig met tellen, en kleine sommetjes, maar dat is nu een beetje naar de achtergrond.
We hebben hier net herfstvakantie gehad, vandaag gaat dochter weer naar school. In de vakantie is ze naar de bso geweest, daar heeft ze het ook altijd erg leuk.

Zomervakantie weet ik nog niet. Vanaf april zitten wij ook vast aan de vakanties, en mensen, wat zijn de prijzen hoog! Moeten dus echt nog even denken wat we willen. We gingen meestal naar een huisje (buiten de vakantie), maar ga me ook eens orienteren op tenten en stacaravans. Dreumes gaat natuurlijk ook mee, die is nu in de fase dat hij overal bovenop klimt zonder gevoel voor gevaar. Hoop dat dat dan een beetje over is.

JtM

JtM

25-10-2022 om 09:19 Topicstarter

Oeps, verkeerd onthouden Chantilly, sorry!

Leuk Disneyland, ook wel eens naar gekeken maar wat een prijzen inderdaad. Wij wachten wel totdat zoon 1.20m is zodat hij ook overal in kan.
Hij is overigens echt fan van attractieparken nu, we zijn laatst naar Toverland geweest en overal waar hij in mocht qua lengte is hij ook ingegaan en vond het super leuk. Was niet op de foto's te zien, een koppie vertrokken van angst/spanning  maar zodra hij dan uit de attractie was wilde hij meteen nog een keer.

Wij hebben in augustus al onze zomervakantie voor volgend jaar geboekt. Waren daar eerst ook een heel stuk later mee maar we visten dan eigenlijk toch ook net achter het net qua hetgeen we wilden dus zijn er dit jaar ruim van te voren bij geweest.

Hoogseizoen is gewoon niet leuk om op vakantie te gaan..En de prijzen zijn echt wel weer gestegen tov vorig jaar ( wij moeten altijd in de bouwvak van regio Noord weg). 

Hier is kleuter 1.21 en kan gelukkig overal wel in en peuter is 1.05. Haar zie ik niet in de grote achtbanen gaan, maar in de kleinere mag ze al wel met haar lengte, was ook een van de redenen om wel te gaan ( en het feit dat ze nu echt zo vol op in de Disney fantastie zitten en volledig uit hun dak gaan als ze weer een parade voorbij zien komen op Youtube). Als we 12,5 jaar getrouwd zijn willen we weer gaan ( duurt nog 5 jaar en dan zitten ze natuurlijk weer in een andere fase en zien ze Disney op een andere manier). 

hier momenteel de kids precies tussen het kleutertopic in. Oudste heeft het erg naar zijn zin in groep 3 en is al best lekker aan het lezen. In supermarkt moet bijvoorbeeld allerlei dingen gelezen worden enz. Ook met rekenen hoor ik vanalles voorbij komen. Ze gaan trouwens wel snel in groep 3!

Jongste wordt in februari 4 en is echt al een poosje toe aan groep 1, dus dat is nog ff doorbikkelen met hem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.