Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Due-scimmie schreef op 06-07-2022 om 20:25:

[..]

Bij ons wordt het gezamenlijke al gedaan voor juffendag.



Ah hier doen ze niet aan juffendag. Verjaardagen van de juffen worden gewoon gevierd op de dag zelf ( bij mijn moeder werd dat altijd tijdens juffendag gevierd) en aan het einde van het schooljaar, in de laatste week, wordt een gezamenlijk cadeautje en knutsel gegeven. 
@Olive, beterschap! 

Dat is jammer Due, ik denk wel dat het uiteindelijk losloopt. Speelafspraakjes kunnen nog en de klassen spelen vast ook gemengd op het schoolplein op een moment in de week.

Hier Juffendag die al geweest is en 2 enthousiaste ouders die alles geregeld hadden. Handig!

JtM

JtM

07-07-2022 om 10:10 Topicstarter

Extra BSO aanvraag is hier inderdaad ook lastig, ik heb al wel een nieuwsbrief voorbij zien komen dat de organisatie het moeilijk heeft om alle groepen volledig bezet te houden en het daarom kan voorkomen dat kinderen naar een andere locatie/groep moeten wanneer er geen leidster beschikbaar is. Al valt dat op onze locatie volgens mij nog mee.

Moet heel eerlijk zijn dat ik niet echt heb nagedacht over een cadeautje voor de juf voor het einde van het jaar... ook niks gehoord in de gezamelijke klassenapp.

hier nog 2 weken tot zomervakantie en zoon is echt zo moe sinds deze week!

Verder doet hij het heel goed op school!

JtM schreef op 07-07-2022 om 10:10:

Extra BSO aanvraag is hier inderdaad ook lastig, ik heb al wel een nieuwsbrief voorbij zien komen dat de organisatie het moeilijk heeft om alle groepen volledig bezet te houden en het daarom kan voorkomen dat kinderen naar een andere locatie/groep moeten wanneer er geen leidster beschikbaar is. Al valt dat op onze locatie volgens mij nog mee.

Moet heel eerlijk zijn dat ik niet echt heb nagedacht over een cadeautje voor de juf voor het einde van het jaar... ook niks gehoord in de gezamelijke klassenapp.

Hier hetzelfde. Ik heb al weken terug wekelijks een extra dag aangevraagd maar het lukt ze niet met de bezetting om dit in te vullen. Daarnaast hebben ze een flink tekort, er is nog nooit een (mid)dag uitgevallen maar ik heb het idee dat deze zomer er nog wel eens een dag geannuleerd zou kunnen worden.

Hebben jullie nog tips? De muggen moeten mijn dochter steeds hebben. Werkt deet goed om ze op afstand te houden of hebben jullie nog andere tips?

Als ze dan eenmaal geprikt is krijgt ze daar ook best wel grote rode vlekken van. Stuk groter dan de prikplek zelf. Ze heeft er geen pijn aan. Iemand ook nog tips om deze te laten afnemen?

iLavendel schreef op 13-07-2022 om 10:02:

Hebben jullie nog tips? De muggen moeten mijn dochter steeds hebben. Werkt deet goed om ze op afstand te houden of hebben jullie nog andere tips?

Als ze dan eenmaal geprikt is krijgt ze daar ook best wel grote rode vlekken van. Stuk groter dan de prikplek zelf. Ze heeft er geen pijn aan. Iemand ook nog tips om deze te laten afnemen?

Lees net dat deet niet geschikt is voor kinderen.

@iLavendel: er zijn veel sprays op basis van eucalyptusolie, die mag je wel gebruiken bij kinderen. Is o.a. van CarePlus, maar Etos en Kruidvat hebben ook eigen merk.

Kinderen krijgen wel vaker grote bulten van muggen. Even in de gaten of het geen allergische reactie is (dan krijg je vaak blaasjes oid), maar over het algemeen verdwijnen de bulten met een paar dagen. Ik smeer altijd Nestosyl tegen de jeuk, maar koelen met een koud washandje kan ook helpen.

Kruidvat eigen merk zonder deet vonden wij altijd fijn. Onze kleuter lusten ze niet, dus al poos niet gebruikt. 

Due-scimmie schreef op 13-07-2022 om 15:57:

Kruidvat eigen merk zonder deet vonden wij altijd fijn. Onze kleuter lusten ze niet, dus al poos niet gebruikt.

Ja, deze is prettig! 

Ik kom even stoom afblazen hoor. Man, man, kleuter is niet te doen op dit moment. Vol alle grenzen opzoeken, alles is nee, alles moet getreuzeld, uitgeprobeerd of boos. Net hebben we voor het eerst in haar leven een driftbui gehad van bijna 45 minuten omdat we spaghetti aten (wat ze heel lekker vindt), maar ze pannenkoeken wilde. Ze hoeft ook niet te eten als ze dat niet wil, maar ook dat was een probleem, want ze wilde wel eten, maar geen spaghetti. Hetzelfde met de yoghurt. Het idee was, ze krijgt niks anders, dit zijn allemaal dingen die ze lekker vindt. Uiteindelijk overstag gegaan en heeft ze een cracker en tomaatjes gegeten, omdat we iedere keer opnieuw begonnen en ze in paniek raakte, want 'niet gegeten'. Of dat handig was weet ik niet, maar het lukte haar niet meer om  er uit te komen.
Ik hoop dat het voor-de-vakantie moeheid is, en dat dit niet nog weken doorgaat.

Klinkt pittig, Maisnon.
Soms is de weg van de minste weerstand het beste zolang als je het geen tweede keer doet binnen korte tijd loopt het wel los.

Hier ook grote rode plekken na muggenbeten. De eerste keer schrok ik ervan. Wij hebben Nestosyl en Azaron om te smeren na een muggenbeet. Niets preventiefs.

Lastig Maisnon, kleuters kunnen soms erg onredelijk zijn. Vaak kunnen ze daar zelf niet eens iets aan doen, het crasht dan gewoon even in het koppie. Idd, wat alhambra zegt, zolang je het niet stelselmatig doet, zodat ze eraan wennen (hee, als ik dit doe, krijg ik dat) zal het wel los lopen. 
Mijn motto is: pick your battles. Het is het in bepaalde gevallen niet waard om je aan je opvoedstandaarden te houden. Komt vanzelf goed, onze kleuter heeft ook rare buien in fases, ineens is het weg en dan zie je ook dat ze een 'sprong' hebben gemaakt. En die laatste weken voor de vakantie zijn de hel, echt. Sterkte

JtM

JtM

14-07-2022 om 12:52 Topicstarter

Klinkt pittig Maisnon. Geen tips hier.

Hebben ze nu nog steeds sprongentjes Roos? Dacht dat dat na de baby/peuter leeftijd wel op hield.

Wij zijn gisteren naar een attractiepark geweest, wat een super dag hebben we gehad. Zoon durfde in super veel dingen (boomstammen waren favoriet met een afdaling van 15 meter!). Echt genoten!
Volgende week gaan ze allemaal leuke dingen op school doen om de laatste week leuk af te sluiten, en dan lekker vakantie! Voor hem dan... wij moeten gewoon werken

Dank jullie wel voor de tips! Ik weet de meeste dingen ook wel, ben verdorie pedagoog  Maar je eigen kinderen hè? Dat is altijd net weer even iets anders dan die waar je niet nauw bij betrokken bent 
Maar even mijn frustraties opschrijven helpt al!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.