Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


@JtM, ik zeg 'sprong' omdat iedereen die term wel kent uit 'het' boek (ik heb het na drie maanden uit het raam gegooid ) maar de ontwikkeling blijft wel in die fases met sprongen doorgaan. Omdat ik nogal bezig ben met ontwikkelingspsychologie en leerprocessen (onderwijskundige in de dop) vallen die fases mij sneller op.
Wat stoer van je zoon dat hij in zoveel dingen durfde! Maakt zo'n dagje extra leuk als je de kleine ziet genieten!

@Maisnon, pedagoog of niet, als ouder is het toch net even anders. En stoom afblazen helpt soms al zo goed. Plus het delen van ervaringen met mensen in hetzelfde schuitje is gewoon fijn. 

Maisnon, die van ons hebben elkaar gesproken stiekem denk ik...... bijna 1 op 1 herkenbaar wat je schrijft man man om gek van te worden....
Driftbui na Driftbui is het hier, valt om van vermoeidheid maar wil tegelijkertijd dolgraag naar school en dan daarna of in 't weekend ook nog dingen ondernemen 
Nog 1 week en dan ook vakantie... Dan 3 weken waarbij man en ik gewoon werken en dan 3 weken vakantie!

Lastig hoor Maisnon, ik merk dat onze kleuter ook een zeer kort lontje heeft, heel erg blij dat ze vanaf vandaag vakantie heeft. Druk programma ook gehad de afgelopen 2 weken, met allerlei leuke dingen op school, maar ook een doorbroken ritme daardoor. 

Nu kan ze bijkomen Ook allemaal kinderfeestjes de komende dagen, dus dat is ook weer spannend en zorgt voor een meisje wat soms niet weet wat ze met zichzelf aan moet  

Over 1,5 week gaan we zelf op vakantie en ik merk dat ik daar zelf ook wel heel erg aan toe ben.. Dat eerste jaar is voorbij gevlogen, ze gaat gewoon al naar groep 2.. En haar zus start eind komend schooljaar ook alweer, dat hoeft van mij echt nog niet  

wij merken het ook dat dochter snel boos/ geprikkeld is. Morgen laatste schooldag en donderdag met vakantie. Ik merk dat we er allemaal aan toe zijn!

kopen jullie ook cadeautjes vooruit? Ik heb van de week een barbiehuis voor Sinterklaas bij de Amazon prime days. Hij was nu voor de helft. Ik spaar het hele jaar leuke cadeautjes op voor de kids en die gaan dan in een kast. Zo heb ik een winkeltje op zolder haha

Krullen-bol schreef op 14-07-2022 om 15:28:

Maisnon, die van ons hebben elkaar gesproken stiekem denk ik...... bijna 1 op 1 herkenbaar wat je schrijft man man om gek van te worden....
Driftbui na Driftbui is het hier, valt om van vermoeidheid maar wil tegelijkertijd dolgraag naar school en dan daarna of in 't weekend ook nog dingen ondernemen
Nog 1 week en dan ook vakantie... Dan 3 weken waarbij man en ik gewoon werken en dan 3 weken vakantie!

Ha Krul, die van ons zijn dan ook even oud hè?    

Het is natuurlijk ook heel logisch, al die vermoeide kindjes. Hier vandaag laatste schooldag. Wij hebben geen vakantie (eerder al een weekje gehad), maar gaan wel af en toe een dagje weg met kleuter. Verder gaat ze naar de bso, en hebben ook een heel leuk vakantieprogramma. 

Olive, dat zou ik graag willen doen, maar kleuter heeft tot nu toe niet hele duidelijke interesses behalve tekenen/knutselen. Dus ik vind het dan gevaarlijk om al iets te kopen voor ver vooruit. Wat ik wel al heb liggen sinds koningsdag is een tiptoy boek.

Wij kopen niet zo ver vooruit. Daarvoor wisselen de interesses nog te veel en te snel. In November gaan we kijken voor cadeaus voor de feestdage . Sowieso doen wij bijvoorbeeld met Sinterklaas maar 4 cadeaus waaronder 1 boek, 1 kledingstuk en 1 keer iets te eten dus dat laatste cadeau zien we dan wel. Al krijgen ze misschien wel voor hun verjaardag of feestdagen een abonnement op het klimpark hier in de buurt dus dat cadeau weten we al wel.

Mijn moeder had wel zo'n winkeltje op zolder om vervolgens te vergeten wat ze had en weer bij te kopen 😅. Dus uiteindelijk was dat een kamer vol met cadeaus die niet gebruikt werden. 

Kind moet nog 1 week naar school, maar wel een week met weinig les en veel leuke dingen.

Olive schreef op 14-07-2022 om 19:55:

wij merken het ook dat dochter snel boos/ geprikkeld is. Morgen laatste schooldag en donderdag met vakantie. Ik merk dat we er allemaal aan toe zijn!

kopen jullie ook cadeautjes vooruit? Ik heb van de week een barbiehuis voor Sinterklaas bij de Amazon prime days. Hij was nu voor de helft. Ik spaar het hele jaar leuke cadeautjes op voor de kids en die gaan dan in een kast. Zo heb ik een winkeltje op zolder haha

Yep, maar eigenlijk dit jaar voor het eerst pas. En dan vooral als ik toevallig wat tegenkom nu bij kruidvat of action ofzo. Kleinigheidjes dan voor in de schoen tegen die tijd. Echt grotere dingen durf ik nog niet haha. Het is natuurlijk beetje een risico want ja, zijn de interesses tegen die tijd nog een beetje hetzelfde. 

Maisnon3 schreef op 14-07-2022 om 20:54:

[..]

Ha Krul, die van ons zijn dan ook even oud hè?


Haha due, ik kijk er regelmatig in. En er liggen ook al schoencadeautjes in.
Leuk tiptoy maisnon! 

zo begint de laatste ochtend op school en dan spelen bij een vriendin. Voor vanavond had dochter bedacht om pizza te eten op het strand, dat is wel erg gezellig! 

Het is ook wel bijzonder voor die kleuters. Ineens 6 weken vakantie, alles afsluiten en niet meer terugkomen in dezelfde klas.

Driftbuien zijn ons natuurlijk niet onbekend maar ze doet het best goed deze laatste weken. Mijn zus waar ik een slecht contact mee had is overleden. Dochter kent haar niet als mijn zus maar als de moeder van mijn neefje, zij gaat niet mee naar de uitvaart. Ik ben nu degene die alles mag regelen en ben daar erg druk mee.

Gecondoleerd Envelop! 

Gecondoleerd en sterkte envelop!

Gecondoleerd en sterkte Envelop. Lijkt me lastig alles te moeten regelen terwijl je slecht contact had, sterk van je.

Hier nog één week school en dan ook nog eens die voorspelde hitte maandag en dinsdag. Heb niet het idee dat de kinderen nog veel doen op school. Iedereen is bezig met de vakantie of het volgende schooljaar. We zijn er allemaal wel klaar mee  

Cadeaus vooruit kopen doen we nooit, al is het in deze tijd met die gierende inflatie niet gek om te doen. Maar ook hier een kind dat onvoorspelbaar is qua interesses.

hier ook nog een weekje. Ze krijgen maandag en dinsdag een tropenrooster en zijn dus om 12 uur uit. 
Hier krijgen de kleuters overigens geen nieuwe klas. Weet nog dat zoon daar vorig jaar beledigd over was, krijg ik nou niets nieuws. Nou dit jaar kan hij zijn borst nat maken geniet veranderingen straks in groep 3.

Ik had vanmorgen aan de juf gevraagd wat ze gaan doen ivm de hitte, maar er leek hier geen sprake te zijn van een hitteprotocol of tropenrooster. Kinderen krijgen extra drinken en ze blijven zoveel mogelijk in de schaduw of binnen. Ik zie er nu al tegenop om om half 3 op het schoolplein te staan met 40 graden Voor die kinderen ook niet te harden, de school is nu al benauwd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.