Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


JtM

JtM

05-07-2022 om 17:01 Topicstarter

Och dat is sneu Due! Daar zou ik ook zeker navraag over doen. Zoon zijn school heeft clusters van 2 groepen samen, dus groep 1/2 samen, 3/4 samen etc. Dus in groep 1 en 2 zitten de kinderen in hetzelfde cluster met dezelfde leerkracht. In groep 3 gaan ze naar een ander cluster en worden alle kinderen die naar een volgen cluster gaan gemengd. Hier is geen inspraak van ouders mogelijk.
Zoals ik het lees gaat het zo niet bij jullie op school. Hopelijk is er nog iets aan te doen!

Hier is zoon ook toe aan vakantie hoor, merk dat hij vermoeider is, heeft meer tijd nodig om weer fit te worden.

Hier nog 3 dagen. Het gaat wel omdat we met zijn allen ziek geweest zijn en toen noodgedwongen hebben uitgerust.

o due dat is wel sneu, hopelijk is er iets aan te doen. Hier zitten groep één en twee ook samen in de klas. Er gaan twee vriendinnen naar groep drie maar daar heb ik haar niet zo over gehoord. 
Wij hebben over anderhalve week vakantie en dochter is er echt aan toe. Wij ook wel, we gaan in de loop van de eerste week weg. 

Volgens juf speelt hij wel met de kinderen waarbij hij nu in de klas komt (heeft het er buiten school nooit over). En dat ze nog wel regelmatig de klassen mengen (er zijn 2 1/2 groepen) door bijvoorbeeld groep 2ers samen te zetten enzo voor delen enzo en veel samen doen. Ik ben benieuwd. 

Verder hebben ze hier 1 groep per jaar na 1/2 dus vanaf groep 3 zal hij dan wel weer bij alle groep 2 kinderen in groep 3 komen. 

Oh Due, dat is inderdaad sneu. Ben benieuwd wat het antwoord is van de juf.

Hier nog 1,5 week tot de vakantie. Dochter redt het best goed, dat valt me mee. Ze had een paar weken geleden een paar drakenweken, maar dat lijkt nu weer redelijk bijgetrokken gelukkig. 
Ze is eind maart gestart in een groep 0, en heeft nu 20 kindjes in de klas. Die worden nu verdeeld over 4 groepen 1/2. Dus ze komt bij veel nieuwe kindjes en ook bij nieuwe juffen in de klas. Tot nu toe lijkt ze het prima te vinden, ze geniet van school. Voor zover ik weet blijft ze dan 2 jaar in dezelfde klas, en worden er bij groep drie weer klassen samengevoegd en gehusseld. 

Wij hebben geen vakantie, dochter gaat drie dagen per week naar de bso. Dat is voor haar zeker geen straf, ze doen daar (altijd, maar zeker in de vakantie) echt toffe dingen. Wel hebben we twee dagen vrij gepland om alleen met dochter wat leuks te gaan doen, waarbij we dreumes niet zo goed kunnen gebruiken. Bv een wat groter pretpark of een museum. Ik gun het haar ook om eens iets zonder haar broertje met ons te doen. Verder heb ik ook voor mezelf een paar dagen vrij gepland zonder kinderen. Ik kijk er nu al naar uit!

hier zijn 4x groepen 1/2. Zoon gaat straks een groep 3 vormen met een andere groep 2. Er zijn dan 2 groepen 3 straks. 
Hier overigens ook als laatste vakantie 

Dochter zit in een klas van 23 kinderen en het lijkt erop dat dit ook gewoon haar klas blijft de komende jaren. Dit is de klas die van januari 2021 tot oktober 2021 gevormd is. De andere groep 1, die dus 2 wordt, is de groep die al eerder gevormd is, september 2020 tm december 2020.
Komend jaar zijn er 2 volledige groepen 2, beide groepen 23 kinderen in de groep. 
En komend jaar ook 2 volledige groepen 1, waar jongste helemaal aan het einde van het schooljaar ook zal instromen. Raar idee hoor, 2 kinderen op de basisschool volgend jaar rond deze tijd.


Wel erg vervelend Due, ik zou het ook vragen, wie weet kunnen ze het heroverwegen of hebben ze een goede uitleg. 

Onze kleuter is bijna kleuter-af. Vandaag wezen wennen in groep 3 en ik heb haar in tijdens niet zo vrolijk uit school zien komen. Hier een grotere school dan jullie allemaal lijkt het; 5x groep 1/2 en dat wordt nu samen 4x groep 3/4. Dochter is met haar vriendinnen door naar de volgende klas, dat is fijn. Snap wel dat jullie een beetje balen Due, als hierboven de reden van de juf staat vind ik dat nou niet perse een geweldige reden. 
Vanaf november mag peuter naar school toe, dus ik blijf graag meelezen (en af en toe schrijven).

@Due, zoals juf het uitlegt lijkt het wel mee te gaan vallen toch? Kinderen passen zich best snel aan, maar wel lastig dat het zo gaat. Is er überhaupt iets aan te doen als jullie het echt niet zien zitten? Of is het gewoon slikken?

@JtM, gefeliciteerd met je zoon!

Hier wordt er op school ook flink geschoven met juffen, lokalen etc. Zoon zit de laatste week van school al in het nieuwe lokaal en wij mogen als ouders ook even een kijkje komen nemen. Ook komen er volgend jaar nieuwe kinderen in de klas (combinatieklas). En de ouder-whatsappgroep is druk met steggelen of er een gezamenlijk cadeau moet komen of niet. Ik heb me opgegeven om het te regelen want niemand wilde een besluit nemen. Heb er alweer spijt van Hoe gaat dat bij jullie? Doet iedereen zelf iets of gezamenlijk?

Ik hoop dat het meevalt en hij toch een fijne klas heeft. Ze zeggen het in de gaten te houden. Ons andere kind zal instromen in de andere kleuterklas in maart dus zo moeilijk zou omwisselen niet moeten zijn qua aantallen als het niet gaat. Kind zelf ziet geen probleem.in de andere klas nog trouwens.

Wij doen gewoon individueel cadeautje. Kind wil graag koekjes bakken en versieren voor de juf dus dat gaan we doen   

Hier hebben de twee klassenouders de taak op zich genomen om een gezamelijk cadeautje voor de 2 juffen te kopen en we hebben een knutsel gemaakt. Alle kinderen hetzelfde, 2 handjes, die door de klassenouders op steeltjes zijn gezet. 

Erg leuk geworden al zeg ik het zelf. 

Jullie scholen lijken allemaal groter dan die van ons. Wij hebben twee locaties: onderbouw en bovenbouw. Dochter gaat verder in groep 2 in een combinatie klas. Ze hebben nu 2x groep 1/2, 2x groep 3 en 1x groep 4, daarna gaan de kinderen naar de bovenbouw locatie. 
Dochter zit bij al haar vriendinnetjes. Ze zijn allemaal in maart jarig en zijn vanaf KDV samen op basisschool gestart. Ze houdt 1 juf en krijgt er 1 nieuwe juf bij. Volgens mij vindt ze het allemaal prima.
@due: Lijkt mij wel moeilijk om op het oordeel van de juf te vertrouwen als je het zelf een andere idee hebt over met wie je zoontje allemaal optrekt. Hopelijk heeft hij het straks toch fijn in zijn nieuwe klas!

Vandaag vrijdag heeft dochter vakantie van school en wij vanaf volgende vrijdag. Dan gaan we 2 weken naar Duitsland op een park. Verder gaat ze naar de vakantie bso of hoe ze het hier noemen de avonturen bso. Ze hebben een heel programma de hele zomer en ze gaat zelfs wat extra dagen.

Loopt het bij jullie allemaal nog goed met de opvang ivm personeelstekorten. Bij een vriendin van mij is voor een dag het contract ontbonden en hebben ze die dag geen opvang voor de kinderen als ze moeten werken.

wat leuk druiffie en wat gaat het toch snel!

leuke plannen JtM! Wij hebben nog geen problemen met de opvang gelukkig.

Hier maken de kids samen een cadeau voor de juf en we geven iets kleins op de laagste schooldag. Ik heb een filmpje over een kaars versieren gevonden en dat wil dochter maken. 

Hier is dochter opeens aan het spugen, hoop dat ze goed slaapt. Ze is net op de bank in slaap gevallen terwijl haar broertje druk aan het kwebbelen is. Zo sneu, wellicht is het morgen weer over. 

Chantilly21_2 schreef op 06-07-2022 om 16:28:

Hier hebben de twee klassenouders de taak op zich genomen om een gezamelijk cadeautje voor de 2 juffen te kopen en we hebben een knutsel gemaakt. Alle kinderen hetzelfde, 2 handjes, die door de klassenouders op steeltjes zijn gezet.

Erg leuk geworden al zeg ik het zelf.

Bij ons wordt het gezamenlijke al gedaan voor juffendag. 

Hier loop het bij opvang gelukkig prima, alleen extra dagen zijn moeilijk.

De vraag is nog wel wie de vervangende juf van kleuter wordt want de juf die hij op papier krijgt is nog aan het herstellen van longcovid en sinds januari ziek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.