Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


en beterschap Due! Wat fijn dat je de juiste hulp lijkt te hebben gevonden. 

hier geen carnaval een ook niet verkleed naar school. Ik woon in het midden van het land. We hebben vandaag voorjaarsvakantie gekregen. Helaas kwa werk erg druk. Dus weet gaan niet met vakantie. Wel lekker logeren enzo. 

hier speelt kleuter met allerlei kindjes uit de klas gecombineerde 1/2. Hijzelf zit in 2, maar ook wel kindjes die nu in groep 3 zitten. 

Ik spring ook weleens in als ik vind dat het te druk wordt en als ik vind dat zoon teveel de baas speelt en het andere kind dat niet leuk vind.

Carnaval wordt hier niet op school gevierd. Bij kdv lag heel de klas onder de confetti 

leuk envelop, wat hebben jullie gedaan?

Ik speel niet mee maar zit er wel bij aan tafel als ze tekenen of knutselen. Wij hebben deze week vakantie, voor de vakantie mochten ze verkleed naar school toe. 

Dochter heeft een uitnodiging voor haar eerste verjaardag, voor welk bedrag kopen jullie meestal iets. Dacht zelf aan maximaal 10,-. 
We gaan straks samen met dochter pizza eten, haar broer is nog een nachtje bij opa en oma. Zo leuk om even met z’n drieën op pad te gaan. 

Ik heb helemaal niks over carnaval gehoord, schoolen kdv niet. Wij zijn regio noord. 7/8 euro vind ik wel genoeg voor een kinderfeestje.

Wij houden 10 euro gemiddeld aan voor cadeautje. Wat hij kreeg voor zijn feestje was max 15 gok ik. 

Wij houden ook ongeveer 10 euro max. aan. Zoon heeft binnenkort ook zijn eerste feestje van een klasgenootje.

Helemaal prima! Voor haar beste vriend hebben we wel iets meer uitgegeven maar zij zijn zelf ook gul naar onze kinderen.
o leuk roos!! Zag in de ap groep dat er meer vriendinnen komen dus dat wordt helemaal leuk voor haar. 

Hier zijn we nog niet uitgenodigd voor een feestje. Maar hij zit nog in groep 1 een trekt toch wat meer naar de jonge kleuters. 

Zijn de feestjes thuis of ergens anders. Zelf zou ik het ergens anders doen. Binnenspeeltuin ofzo. Dan wordt het allemaal fijn geregeld, je hoeft er alleen nog maar heen.

Bloempot schreef op 27-02-2022 om 13:49:

Hier zijn we nog niet uitgenodigd voor een feestje. Maar hij zit nog in groep 1 een trekt toch wat meer naar de jonge kleuters.

Zijn de feestjes thuis of ergens anders. Zelf zou ik het ergens anders doen. Binnenspeeltuin ofzo. Dan wordt het allemaal fijn geregeld, je hoeft er alleen nog maar heen.

Wij geven voor het cadeau rond de 8 euro uit. Ons feestje hebben we thuis gedaan maar onlangs had dochter ook een feestje buiten de deur in een indoor speelparadijs van de Intratuin. Ik vond het thuis juist wel relaxt maar ik houd ook wel van wat chaos, zelf taart maken e.d. 

Kleuter haar feestje was vorig jaar in een binnenspeeltuin. Ze wilde drie vriendinnetjes uitnodigen, dat paste mooi precies in de auto. Ik zat aan de koffie en de dames renden rond en kwamen af en toe wat eten en cadeautjes uitpakken. Meerdere feestjes gaan hier zo. 

Kleuter is op 3 feestjes geweest. Bij 1 gingen ze naar binnenspeeltuin, Bij 2 feestjes werd het thuisgevierd met oa speurtocht (maar was ook deels coronatijd dus geen idee of het anders buiten deur was geweest)

Kleuter zijn feestje was in kinderrestaurant met flink binnenspeelgedeelte. Maar als het nog dicht was geweest hadden we thuisfeestje gedaan met speurtocht. 

Hoi allemaal, ik kom na heel wat weken/maanden ook weer even buurten. We hebben een hectische tijd achter de rug. We hebben recent gehoord dat mijn moeder kanker heeft en dat heeft er flink ingehakt. De prognose is goed gelukkig maar de behandelingen zwaar. Verder gaat de relatie met mijn man af en toe met ups en downs (de laatste tijd wat meer downs) en hebben we allemaal corona gehad vorige maand.
Met de kinderen gaat het goed. Peuter heeft net waterpokken gehad en nu is het wachten tot kleuter het ook krijgt komende week. Kleuter doet het heel goed op school. Ze heeft een beste vriendinnetje waarmee ze maar een paar weken scheelt, eigenlijk speelt ze voornamelijk met haar. Ik heb er dan ook geen omkijken naar, dat is bij andere speelafspraakjes wel anders.

Carnaval wordt hier in de regio niet gevierd, maar ze mogen komende week wel een dag verkleed naar school. Dochter gaat als piraat. Kinderfeestjes werden het afgelopen jaar allemaal thuis gevierd, het waren eigenlijk allemaal knutselfeestjes. Het is vrijwel hetzelfde groepje meiden die allemaal van knutselen houdt, dus dat is makkelijk. Nog even dansen om de energie kwijt te raken en klaar!

We zijn net terug van een weekje Landal en dat was erg lekker. Voor het eerst dat alles ook weer open was, dus dat was voor de meiden erg fijn. Nu weer terug naar het normale leven. Ik zal proberen weer iets vaker mee te schrijven!

Dat hakt er allemaal wel in Fiona! Leuk dat je weer mee komt schrijven.

JtM

JtM

28-02-2022 om 11:38 Topicstarter

Pittige tijden Fiona
Fijn dat het weekje Landal goed bevallen is, even wat fijne dagen met het gezin gehad. Doet altijd goed.

Wij hebben gister carnaval gevierd, was erg leuk, zoon had het goed naar zijn zin. Vanochtend is hij weer verkleed naar de BSO gegaan, vandaag en morgen gaan ze daar nog carnaval vieren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.