Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Da's een hoop ellende bij elkaar Fiona, sterkte en fijn dat je weer mee schrijft.

Leuk JtM, dat zoon (en jullie) zo geniet van carnaval! Ik probeer echt alles te mijden wat ermee te maken heeft haha! Maar ik ben dan ook import-Brabander

ach Fiona wat een heftige tijd voor jullie! 
wel fijn dat jullie hebben genoten in de vakantie. 
Vinden jullie dat ook zo duur in de vakanties? Ik moet echt wennen aan de prijzen. 
Bij ons in het westen leeft carnaval niet, ik heb dan meer met Sint Maarten dat is voor mij echt jeugd sentiment. 

heftige tijd Fiona. Fijn dat jullie even een weekje vakantie hebben gehad! 

Wij hebben nu vakantie. Vanochtend met de jongens een rondje gelopen. Wat heel leuk was, want onderweg hadden we hele leuke, avontuurlijke bruggen en andere dingen. Vanmiddag hebben ze lekker een rondje geskelterd. Lekker genoten dus van het weer.

Ik miste je al Fiona, wat een pittige tijd voor je. Heftig nieuws van je moeder maar het lijkt me extra zwaar dat je dan ook in een dip zit met je partner. Heb je het idee dat jullie relatie wellicht ten einde komt of is dat te vroeg om iets over te zeggen?

Sterkte!

Hier is het wel vakantie maar dochter gaat wel drie dagen deze week naar de BSO en man en ik werken gewoon. Het voelt daardoor eigenlijk niet heel anders dan anders.

Bedankt allemaal! Nee hoor Envelop, we gaan niet uit elkaar. Maar het is wel belangrijk dat we wat meer tijd voor elkaar nemen en elkaar niet voor lief nemen. Mijn man is door corona een beetje het burgerlijke leven ingeduwd en heeft echt de uitlaatklep op zijn werk gemist. Ik heb een wat korter lontje gehad door de zorgen over mijn moeder. Er zijn geen grote dingen aan de hand maar we proberen nu wat vaker bewust de tijd voor elkaar te nemen en te praten over wat ons dwarszit.

Olive, het is inderdaad duur in de vakantie! Het huisje dan vooral, daar betaalden we nu in de vakantie het viervoudige voor. Maar we zijn verder al jaren niet op vakantie geweest (op Landal na) dus dan is zo’n huisje af en toe wel te doen.

Fijne vakantie voor iedereen die nu vakantie heeft! Hadden jullie vorige week nog veel last van de storm? Wij zaten toen dus in dat huisje, gelukkig geen schade (daar niet en thuis niet). Maar bij de buren op het park viel er een boom op het huisje.

Fijn dat jullie op tijd merken dat het niet goed gaat en daar ook op acteren. Bewust tijd voor elkaar maken en elkaar niet voor lief nemen is zo belangrijk, juist ook met kleine kinderen en als er daarnaast nog extra uitdagingen zijn. 

Er is al even niet geschreven in dit topic, hoe is het met alle kleuters? En met de ouders die hier schrijven?   @Fiona, hoe is het nu inmiddels?

Hier op school loopt momenteel een keten van virussen: verkoudheden, buikgriep, Corona, iedere dag is er wel een kind uit de klas ziek. Onze kleuter is net een beetje bijgekomen van een flinke verkoudheid en gaat gelukkig weer naar school. Zorgen voor een ziek kind terwijl je zelf ook beroerd bent (man en ik waren allebei snipverkouden, ik heb inmiddels bijholte-ontsteking) is echt vreselijk. Zal vast herkenbaar zijn.

Op school zijn alle maatregelen rondom Corona weg en er wordt weer veel georganiseerd. Zo is er binnenkort paasbuffet, verkeersdag, spelletjesdag, Koningsspelen etc. Realiseerde me dat we voor een lange rij vrije dagen, vieringen en vakanties staan. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant ook weer veel plannen. Wij hebben de vakanties voor de meivakantie en zomervakantie reeds geboekt. Moet erg wennen aan het ruim vantevoren boeken, wij zijn meer van last-minute.

Verder hebben we een Museumkaart aangeschaft. Zoon (4) krijgt steeds meer interesses, dus musea leken ons wel leuk. Iemand leuke tips? (Wonen in Brabant, maar locatie is niet heel belangrijk)

Wat leuk, een Museumjaarkaart! Wij hebben hem ook, en sinds kort idd ook voor onze kleuter. Wij zijn tot nu toe met onze kinderen geweest naar (en zijn allemaal aanraders): Spoorwegmuseum Utrecht (ook leuk voor de niet-treinenfans), Nationaal Militair Museum Soesterberg, (héél veel vliegtuigen), Mauritshuis Den Haag, (mijn kleuter verklaarde dat Het meisje met de parel zijn lievelingsschilderij was, dus ja, dan moet je die natuurlijk een keer in het echt zien 😄), Botanische Tuinen Utrecht (plantjes en vlinders kijken), Naturalis Leiden (ge-wel-dig, dino's, dieren, prachtig), Kröller Müller op de Veluwe (met mooie beeldentuin om in rond te struinen).

Bij de Museumkaart zit een lijst met alle musea die je daarmee kunt bezoeken, gesorteerd per provincie. Wij hebben ook een museumjaarkaart, dochter vindt het erg leuk om naar musea te gaan. Ik weet niet wat je zoon leuk vindt, maar bijvoorbeeld het spoorwegmuseum, nemo, archeon, kaasmuseum zijn erg leuk, ook voor jonge kinderen.

Nog even een verdere inhoudelijke reactie:

Hier gaat het goed, kleuter zit lekker in z'n vel en probeert nu diverse sporten uit via Sjors Sportief. Hij vond judo en scouting erg leuk. Hij zal waarschijnlijk binnen twee maanden bovenaan de wachtlijst van zwemles staan, dus vooralsnog gaan we hem daar eerst opdoen voordat we nog extra sporten gaan kiezen.

Vraagje: kleuter zit vaak zoooo lang op de wc. Tips om hem er vanaf te krijgen? We hebben er een Donald Duck scheurkalender hangen, maar die leest hij helemaal uit als ie de kans krijgt 😅 Dus eerst hebben we de kalender laten hangen met de afspraak: 'Eén stripje en dan van de wc af', maar dat werkte maar eventjes. Dus nu de kalender maar uit de wc weggehaald. Vind ik ook zo saai. Tips voor korter wc-bezoek zijn van harte welkom!

Earlgreythee schreef op 31-03-2022 om 14:08:

Nog even een verdere inhoudelijke reactie:

Hier gaat het goed, kleuter zit lekker in z'n vel en probeert nu diverse sporten uit via Sjors Sportief. Hij vond judo en scouting erg leuk. Hij zal waarschijnlijk binnen twee maanden bovenaan de wachtlijst van zwemles staan, dus vooralsnog gaan we hem daar eerst opdoen voordat we nog extra sporten gaan kiezen.

Vraagje: kleuter zit vaak zoooo lang op de wc. Tips om hem er vanaf te krijgen? We hebben er een Donald Duck scheurkalender hangen, maar die leest hij helemaal uit als ie de kans krijgt 😅 Dus eerst hebben we de kalender laten hangen met de afspraak: 'Eén stripje en dan van de wc af', maar dat werkte maar eventjes. Dus nu de kalender maar uit de wc weggehaald. Vind ik ook zo saai. Tips voor korter wc-bezoek zijn van harte welkom!

Ik zat als kind ook heel lang op de wc. Was lekker rustig, kon ik me even terugtrekken.
Verder hoeft een wc natuurlijk helemaal niet leuk te zijn, het is gewoon een functionele ruimte. Als je weg moet, kun je dat ook vooraf aangeven. 



Hoi allemaal , volgende week wordt mijn oudste zoon 4 jaar!
Ik wil me dus graag aansluiten om het over de wondere wereld van kleuters te hebben, want dat is met het hele naar school gaan toch wel een ding een verandering.

Hij heeft afgelopen 2 weken, 4 wenochtenden gehad, die erg goed gingen.
Na zn verjaardag voor het echie volgende week. Ik zie dat hij er erg aan toe is dus heb er geen moeite mee om het los te laten.
Enige waar ik dan beetje emo van wordt is dat ik hem dan zo de school in zie lopen, met z'n tasje en nogmaals even achterom kijkt voor een zwaai en handkus. Zo van, mams, I got this  

de enige tip die ik heb is de wc zo saai mogelijk maken. Hang je de scheurkalender net buiten de wc. Eerst naar de wc, en dan pas lezen. Moet ie het niet andersom gaan doen natuurlijk

Mijn kleuter wordt in de zomer 6. Maar ik vind haar nu al geen kleuter meer. Zo gegroeid is ze, en al haar uitspraken. Net een tiener af en toe, dus dat belooft nog wat de komende jaren.

welkom krullenbol!

Hallo allemaal, hoi Krul 
Sinds afgelopen maandag heb ik een kleuter in huis, dus kom graag meeschrijven.

Dochter heeft dinsdag haar eerste schooldag gehad. Nu eerst een week halve dagen om te wennen, dan volgende week hele dagen als het goed gaat. En dan ook twee dagen bso erbij. Tot nu toe vindt ze het wat spannend, maar wel heel leuk. Ze was er ook echt aan toe. Ze zit in een soort groep 0 klasje, met nog maar 12 kindjes. Lekker klein klasje om te wennen dus. 

Gefeliciteerd met je grote meid Maisnon! Ik dacht nog, die is ook 1 dezer dagen jarig haha 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.