Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Kleuter heeft niet zo een hele grote vriendengroep. Dus 3 vriendinnetjes die ze wilde uitnodigen kwam precies mooi uit met zitplekken in de auto. Als ze komend jaar meer wil uitnodigen, dan kan dat, maar dan wordt het geen uitje met de auto. 

Onze kleuter is dus echt een fladderaar. Heeft 2 vaste vriendjes, maar daar speelt hij juist buiten school amper mee maar die hebben dezelfde dagen bso. En dan heeft hij sinds op school zit (februari) met 10 verschillende kindjes afgesproken. Als ik vraag wie hij wil uitnodigen krijg ik weer andere namen 😅 dus ik ben in de war. 

O dan is het wel lastig idd Due. Hier waren het gelijk een paar vaste vriendjes. Paar van hen zitten nu in groep 3 (kleuter in groep 2) dus dat verwaterd nu wel. Maar er is nu een mooi groepje ontstaan van 4 jongens in groep 2 (doen alles samen, wachten opelkaar bij het hek enz) super leuk. (Zoon is er daar dus 1 van en overbuurjongetje ook 1) die twee spelen in het weekend ook veel samen.

Kinderfeestje: zo’n 5 vriendjes inderdaad. In principe mag hij zelf kiezen. Wij denken even mee op hoeveel we uitkomen (ligt niet van te voren vast) en of hij daar inderdaad vaak mee speelt. Terugvragen hoeft van mij niet per se, ik vind dat geen “voor wat hoort wat”.

Thuiswerken: op woensdag, donderdag en vrijdag is sowieso één van ons vrij. Maandag en dinsdag was dus even schipperen, maar ging gelukkig goed. 

Vast een hele goede jaarwisseling vanavond! Wij hebben met kleuter afgesproken dat ze vanavond zo laat naar bed mag als ze zelf wil... Ben benieuwd hoe lang ze het volhoudt, ze kijkt er al een hele tijd naar uit.
Vanmorgen heeft ze tot 08.45uur in bed gelegen 'dan houd ik het vanavond langer vol'   

Fijne jaarwisseling.  Kleuter begon de dag gewoon om kwart voor 6. Wij gaan na het avondtene naar schoonzus  en hopen dat ze dan in de auto wel even slapen. Peuter valt gewoon in slaap als hij moe is ongeacht de omgeving dus die zal wel op de bank slapen maar denk dat kleuter wel wakker blijft. En dan maa zaterdag en zondag niks doenen bankhangen. 

iedereen een fijne jaarwisseling! 

Wij hebben twee vroege vogels, de jongste wordt tussen vier en vijf wakker en dochter meestal rond zes uur. Ze gaan lekker op tijd naar bed, we hebben wel net oliebollen gehaald. 
man en ik gaan samen kaasfonduen en ik heb een klein flesje champagne gehaald. Ik weet niet of ik twaalf uur haal 😉

Wij zijn gewoon thuis vanavond, niet echt iets speciaals. We eten straks bij mijn ouders en daarna maken we het thuis nog gezellig, maar dochter gaat gewoon naar bed als ze moe wordt en we maken haar ook niet wakker voor vuurwerk. 

Hier weet kleuter gelukkig nog niet van het fenomeen ‘opblijven’ dus die gaat gewoon lekker (weliswaar iets later denk ik) naar bed. We hebben afgesproken dat als ze wakker wordt om 12u, ze even mee naar buiten mag kijken. Ik was zelf ook niet van plan om wakker te blijven, hou het nooit vol tot 12 uur dus man en ik gaan meestal gewoon naar bed en dan om 12u even eruit. Voor degene met plannen; veel plezier!

hier mochten kleuter en peuter opblijven zolang ze wilden/konden. Peuter uiteindelijk rond 23:00 naar bed gegaan en kleuter heeft het helemaal volgehouden. 

Peuter viel hier om kwart over 10 in slaap en kleuter om half 11. En gewoon kwart voor 8 wakker.

Het plan was om peuter op normale tijd naar bed te doen maar hij was zo goed te pas dat we hem pas om 21.15uur hebben weggelegd. Kleuter was tot 23.00uur vrolijk maar daarna was het klaar, ze wilde uiteraard nog niet slapen maar toen ik haar overtuigde met mij even op de bank te gaan liggen was ze binnen 5min in slaap.

Ze heeft enorm genoten en vanmorgen hebben ze allebei tot 08.00uur in bed gelegen. Dat was maar goed ook want om 03.00uur gingen we er zelf pas in 😅

Wij hadden besloten dat op mogen blijven voor niemand gezellig zou worden, zowel niet gisteravond als vandaag. Wel later naar bed en een speciale avond van gemaakt. We hebben zoon ook tegen 12 uur wakker gemaakt om samen af te tellen en vuurwerk te kijken. Om half 1 lagen we allemaal (weer) op 1 oor. Was heel gezellig!

Onze kinderen waren moe van een logeerpartijtje. Dus na het avondeten wat vuurwerk en toen naar bed. Beide klokje rond geslapen 😀

De beste wensen!

Hier is kleuter opgebleven en dat ging prima. 
We hadden een nogal ongelukkige start van de avond, met een bezoekje aan de spoedpost met peuter. Glip onder haar oog die behandeld moest worden. 

Uiteindelijk hebben we haar in bed kunnen leggen, maar werd ze een uur later wakker en heeft alles ondergespuugd. Net op het moment dat kleuter wel naar bed toe wilde ( wat dus niet doorging op dat moment).

Ze hebben beiden de hele avond beneden doorgebracht, we waren bij mijn ouders en ze hebben zich keurig gedragen. Rond 01.00 lagen we allemaal in ons eigen bed en vanochtend meldde kleuter zich om 09.00 en peuter om 10.15. 
Wat dat betreft mogen we niet klagen, maar dat ritje spoedpost was niet fijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.