Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Oef Chantilly, onverwacht pittige avond. Maar gelukkig niet al te vroeg op vanmorgen.

Ja, ik had gistermiddag nog benoemd bij mijn schoonouders dat het toch wat zou zijn, bij de spoedpost op oudjaarsavond.. En voila. 

En een half jaar geleden was ik nog nooit met een van de twee bij een dokter/spoedpost geweest ivm hoofdwonden, nu al 3x, waarvan 2x echt wat gedaan moest worden.. Dacht dat het met meisjes mee zou vallen  

Ik heb 2 broers chantilly, maar mijn ouders hebben toch met mij vaakste bij de ehbo gezeten. 

JtM

JtM

02-01-2022 om 10:38 Topicstarter

De beste wensen!

Oef, dat is inderdaad niet leuk Chantilly. 

Wij waren bij vrienden oud&nieuw vieren. Zij hadden voor de kinderen een disco gemaakt in de speelkamer. Zoon vond het fantastisch, hij ging om 21.30u naar bed (al vond hij zelf dat hij nog niet naar bed hoefde maar lag meteen te slapen). Om 3.15u waren we weer thuis, zoon kwam om half 9 bij ons in bed liggen.
Gisteravond hebben we hem weer gewoon om 19.30u naar bed gebracht en hij werd vanochtend pas om 08.45u wakker, hij had de slaap ook nodig!

Wij gaan zo de hond ophalen bij de opvang en dan lekker een rondje wandelen in het bos. Even wat activiteit en een frisse neus halen.

Spoedpostbezoekjes zijn nooit leuk, maar tijdens een feestje al helemaal niet.
En een ongeluk zit in een klein hoekje, er kan altijd iets gebeuren en het kan elk kind en elke volwassene overkomen. Hopelijk komt het snel weer goed met je kindje.

JtM

JtM

10-01-2022 om 14:08 Topicstarter

Hoe is het met alle kleuters? (en hun mama's ) Iedereen weer blij dat ze op school zitten?

Zoon had er zin in vanochtend! Hij was al om 06.40u wakker en toen we naar school liepen en bijna bij de ingang waren vroeg hij of hij het laatste stukje mocht rennen. Ik moest nog snel zijn om een kus te krijgen voordat hij naar binnen ging.

Ha wat leuk! Heerlijk enthousiast. Hier ook iedereen blij dat ie weer naar werk/school/kdv kan.

Mijn kleuter had écht geen zin in school! Dat riep hij al een paar dagen, en ook vanochtend duurde het even voor hij uit bed kwam en zich aan ging kleden. Maar ik zag vrolijke foto's in de ouderapp en ik zal hem straks wat eerder uit de BSO halen. Ik vertrouw erop dat hij het, zoals gewoonlijk, naar zijn zin gehad heeft 😉

kleuter is helemaal stuk na de eerste dag school en bso. Even wennen weer.

Peppa schreef op 10-01-2022 om 17:45:

kleuter is helemaal stuk na de eerste dag school en bso. Even wennen weer.

Dit. Ook weer meteen een volle dag met bso inderdaad. Hij had de hele dag met z’n beste vriendje gespeeld  Maar hij was kapot. 

Hier ook moe maar voldaan. 

haha hier ook! Ze heeft het super leuk gehad maar was wel op. 

Hier ook meteen een volle dag met BSO maar dochter kwam niet moe thuis maar vol verhalen en energie. Ik merk dat ze het echt gemist had.

Binnenkort is haar kinderfeest en ik ben op zoek naar inspiratie. We gaan in elk geval stop dans doen en het thema word superhelden. Iemand hier leuke tips?

Misschien iets in trant van versier je eigen cape of masker? Speurtocht waarbij ze superheld opdrachten moeten doen? Supersnel rennen, 'Zware' dingen tillen, vliegen (trampoline)

Feestje van kleuter hangt af van of horeca open is. Maar als het thuis wordt is het cake versieren met smarties enzo, speurtocht die eindigt in speeltuin, eten. Zoiets. 

Due-scimmie schreef op 10-01-2022 om 22:46:

Misschien iets in trant van versier je eigen cape of masker? Speurtocht waarbij ze superheld opdrachten moeten doen? Supersnel rennen, 'Zware' dingen tillen, vliegen (trampoline)

Feestje van kleuter hangt af van of horeca open is. Maar als het thuis wordt is het cake versieren met smarties enzo, speurtocht die eindigt in speeltuin, eten. Zoiets.

Dank!

Speurtocht wacht ik nog een jaartje mee, zie het niet zo zitten om met alle kids door de wijk op pad te gaan ..

Knutselen komt in elk geval op het programma, nog even kijken in welke vorm.

een tijdje terug hadden ze ezeltje prikje op een verjaardagsfeestje, dat was een succes. Lijkt me leuk om een variant te doen waarbij ze een masker op een grote geprinte tekening moeten plaatsen.

blikwerpen lijkt me ook wel leuk erbij maar ik weet niet of ze daar te druk van worden, ik probeer de spelletjes eenvoudig te houden.

wel echt leuk om iets te mogen bedenken


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.