Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


hij heeft bij ons een gewoon slot, dat gaat prima. Wel veel geoefend.

Bij ons is de kerstviering maandag, maar we hebben nog geen details. Dus ik weet het niet precies. Heel vervelend.

Hier uiteraard ook vakantie. En wij schipperen inderdaad met werk en uren. Gelukkig kan er veel flexibel. 
Zoon was ook wel aan vakantie toe, heb ik het idee. Hij begon vrij moe te worden. 

wij hebben een cijferslot maar dochter fietst nog niet naar school ermee. Daar vind ik haar nog een beetje te jong voor.

ik kan gelukkig volgende week opvangen. We gaan er een gezellige week van maken! 
We zijn eind van de middag thuis gekomen, tassen zijn uitgepakt en de eerste was zit in de wasmachine. Dochter had de tijd van haar leven. Disney was mooi versierd, vond het op sommige stukken we druk. De aqua mundo was mega dus daar hebben we een middag doorgebracht. Was een mooi park met genoeg dingen om je te vermaken. Bijna geen Nederlanders, wel Fransen en Britten. 

Wat gaaf Olive!

Ik meld me ook eindelijk weer eens, ik heb wel op de achtergrond meegelezen. Voor iedereen die met opvang zit sterkte.

Wij hebben het voor deze week kunnen regelen met verlof man en lieve vrienden die dochter wel willen vermaken. Door de maatregelen ben ik heel druk met aanpassingen, annuleringen en promotie voor alles wat wel kan. Dat lukt gewoon echt niet met dochter erbij. Ben heel blij dat het kdv wel open is voor peuter.

Het gaat verder heel goed met dochter, zo mooi om die groei te zien. Ze kan ook eindelijk wat beter zelf spelen, soms zit ze nu echt een half uur tot 45min heerlijk zelf te kleuren of met auto's te spelen. Fijn!

Dus voor alle ouders met kinderen die ook veel aandacht nodig hebben, er is hoop! Verder wordt er heel veel samengesteld met andere kinderen en daar geniet ik ook van. Heerlijk om die dynamiek onderling te zien.

qua slot hier gewoon een oud slot die we nog hadden liggen met sleutel. Gaat prima.

Wat een positief bericht, Envelop!

Hier nog 1 dag te gaan. Gisterenavond vroeg naar bed gegaan en dat heeft geholpen. Toen kon ik vandaag weer aan.

 Mijn dochter verzuchtte vandaag wel "waarom moeten grote mensen altijd zoveel werken dat vind ik helemaal niet leuk"

Hoe gaat het bij jullie, werken met de kinderen thuis?

Ik zit met een burnout thuis dus hoef niet te werken.nu, maar had het toch nog onderschat. Volgende week heeft man ook vakantie en peuter ook dus dan hele gezin thuis. En dan duimen we gewoon dat hij dan nog 1 week thuis is en school dan weer open gaat.

Vraag: Hoeveel kinderen mogen ze bij jullie uitnodigen op een kinderfeest? En hoe doe je dat met kinderen waar ze zelf zijn geweest; 'moeten' ze die uitnodigen of mogen ze helemaal zelf kiezen binnen het aantal?

Voor een kinderfeestje mag dochter vijf/zes kindjes uitnodigen. Ligt er ook aan of we buiten de deur iets gaan doen qua vervoer. Thuis vind ik een kindje meer of minder niet zo erg, maar vervoeren gaat veilig en dan is het aantal gordels de max.
Ik vind het wel zo netjes om kinderen die haar ook gevraagd hebben terug te vragen. Maar als ze (hypothetisch) op tien feestjes is geweest dan moet er toch gekozen worden. En ik vind het belangrijk dat ze kindjes vraagt waar ze ook regelmatig mee speelt.

Qua thuiswerken gaat het eigenlijk best prima hier. Dochter heeft in de ochtend meeting met de klas en instructie en daarna gaat ze met haar werkjes aan de slag terwijl ik thuis werk (doe ik al bijna twee jaar grotendeels). Man is ook meer thuis dan op school momenteel. Onze dochter kan zich best goed zelf vermaken.

Zoveel als de leeftijd die ze worden en terugvragen. Maar dat kwam tot nu toe ook goed uit.

Ik dacht dat het algemeen gezien werd als vakantie deze week. Maar bij jullie dus niet MamaE?

Nee hier heeft de basisschool online les nog. Op zich wel blij mee. Houdt een beetje structuur er in, dochter is in de ochtend met school bezig en in de middag speelt ze zelf thuis, of buiten of met een vriendinnetje. 

Hier ook thuiswerken met dochter erbij, al is het tot nu toe prima te doen omdat ze 1 ochtend naar een vriendinnetje toe kon en ik 1 dag vrij was/man 1 dag vrij was. Morgen mag ze weer een ochtend naar vriendinnetje en vrijdag ben ik weer vrij. Dan hebben we het overleefd en hoop ik heel erg dat school weer opengaat anders wordt het deels noodopvang (cruciaal beroep hier). Dochter vermaakt zich alleen redelijk, zolang ze taakjes krijgt die moeilijk genoeg maar net niet te zijn, gaat het goed. Ook kijkt ze tegenwoordig graag topdoks en ‘tussen kop en staart’, dat vind ik alweer een stuk minder erg dan zoete zusjes, speelgoed-uitpak of tekenfilmpjes. Dus tussen de middag mag ze ook wat tv kijken. In de vorige lockdown hadden we Scula, nu niet meer gedaan want ze zit nooit meer op de iPad en dat bevalt me eigenlijk wel.. 
Ik hoop vooral op flinke vorst komende weken, weer zo schaatsen als afgelopen jaar lijkt me top!

Wat naar Due dat je met een burn out thuis zit... Ik snap dat het dan juist heel pittig is om de kinderen er ook constant bij te hebben. Sterkte voor jou

Kinderfeestje doen we denk ik net zoveel kinderen als dat ze oud wordt, dat word nog lastig kiezen voor dochter. Ze hoeft geen kinderen uit te nodigen die haar hebben uitgenodigd maar mag zelf kiezen, ze is nu bij drie kinderfeestjes geweest en ik verwacht dat ze er daar twee van zelf zou uitnodigen. Dochter gaat het kiezen heel erg lastig vinden, als het aan haar ligt komen er minimaal 10 kids denk ik.

hier is kleuter 2 dagen naar de noodopvang opvang geweest en broertje naar kdv. 

Qua kinderfeestje, hij heeft toen hij 5 werd 6 vriendjes uitgenodigd. Ook allemaal jongens waar hij zelf geweest was, want dat zijn ook echt zijn vriendjes. Hij was zelf overigens erg overtuigend die, die en die moeten komen.

Bleegh, hier is kleuter ziek. Overgeven, diarree, benauwd. Ze heeft het echt flink te pakken en is een hoopje ellende.

De rest hier in huis voelt zich nog goed, (op wat slaaptekort na) hopelijk blijft dat zo

JtM

JtM

23-12-2021 om 09:48 Topicstarter

Beterschap Envelop met dochter. Hopelijk voelt ze zich snel beter!

En ook beterschap voor jou Due, lijkt me heel pittig om met een burnout de kinderen erbij te hebben.

Zoon zijn verjaardag duurt nog even (juli) maar ik denk inderdaad  zoveel kindjes als zijn leeftijd. Dit jaar dus 5.
Het werken voor nu wel prima, afgelopen maandag kon zoon naar opa en oma, ik naar kantoor. Dinsdag wel thuis gewerkt met zoon. Hij heeft bijna 2 uur naast me zitten kleien, en kon zich goed vermaken die dag.
Vandaag is vriend thuis en ben ik weer op kantoor. Vriend en zoon hebben een mannendag dus. Zoon was zelfs ietwat teleurgesteld toen hij hoorde dat ik gewoon thuis eet vanavond en thuis slaap  
Volgende week heeft vriend ook nog vakantie dus kan ik gewoon werken, pas de eerste week van januari zal ik zoon/thuiswerken weer met elkaar moeten combineren. Hopelijk mogen ze de tweede week naar school. Dat hoop ik vooral voor zoon. Hij mist school en BSO nu al.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.