Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Due-scimmie schreef op 10-12-2021 om 07:37:

Heeft een van jullie tips voor merken voor nette zachte broeken? Kleuter wil alleen maar zachte broeken aan, alle gewone spijkerbroeken worden momenteel afgeserveerd.

Ik koop voor mijn zoontje altijd deze https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0884391002.html  Dit is voornamelijk omdat hij nog niet zo handig is met een knoopsluiting, maar het zijn zachte broekjes en ook best warm (ze hebben ook gevoerde varianten). Ze vallen wel erg ruim, ik neem altijd een maat kleiner.

Wat leuk Olive, CP bij Disney! Ben benieuwd hoe dat park is want normaal ben ik geen fan van CP, maar een keer in Trois Forets geweest en dat was zó anders dan de Nederlandse parken. Laat je weten hoe het was? Veel plezier!

Hier nog geen idee hoe Kerst gevierd gaat worden op school. De reguliere kerstviering is afgezegd ivm Corona, volgens mij broeden ze nog op een plan.

Onze kleuter zit nu twee maanden op school en hij is zo gegroeid (letterlijk en figuurlijk). Eerst kregen we hem met geen stok de school in en nu rent hij naar binnen zonder papa of mama nog te zien. En waar hij voorheen niet omkeek naar andere kindjes heeft hij het nu over vriendjes en is hij zelfs 'verliefd' op een meisje uit zijn klas.

Due-scimmie schreef op 10-12-2021 om 07:37:

Heeft een van jullie tips voor merken voor nette zachte broeken? Kleuter wil alleen maar zachte broeken aan, alle gewone spijkerbroeken worden momenteel afgeserveerd.

Voor meisjeskleuter heb ik treggings van de h&m. Ze zijn zacht en geen gedoe met knopen en ritsen https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0870524015.html?gclid=CjwKCAiAksyNBhAPEiwAlDBeLDn1kYFILKK4p7zznjXSKW4p_RxcHF59_TNfpnqxltL1ZFq6lduFzhoCJasQAvD_BwE 

JtM

JtM

10-12-2021 om 13:26 Topicstarter

Wat een leuk vooruitzicht Olive! Heel veel plezier!

Geen tips qua broeken Due.

Wij hebben nog niks gehoord over kerst op school, nog even afwachten of/wat ze gaan doen. We horen het wel.

Veel plezier Olive!

Ik heb ook geen kledingtips. Hier dragen de kinderen voornamelijk joggingbroeken maar die vallen niet onder 'net' vrees is.

Onze dochter is helemaal gesloopt van school deze week. Eén bonk boosheid daarna met het thuiskomen. Het begon al op het schoolplein. Ze praat ook alleen nog maar in zinnen die gaan van...ik wil...jij moet nu... . Ik heb haar nu maar voor de tv gezet.

dank jullie wel! We zijn er ruim twee jaar geleden ook geweest roos en het is anders dan in Nederland, de dome hebben ze niet,de supermarkt en restaurants zijn rond een meer. We vonden de huisjes ook erg leuk. Nu kunnen we nog even buiten het hoogseizoen gelukkig. 
Qua zachte broeken bestel ik regelmatig treggings bij de H&M en voor zoon koop ik in de sale van tumble & dry wel een joggingbroekje, die zijn wat smaller dan vind ik het al verzorgder ogen zeg maar. 

He, ik ben ook eindelijk weer even boven water.. Nogal een hectische periode achter de rug, beide dochters op Corona moeten laten testen, gelukkig geen van beiden ook daadwerkelijk positief. Maar het komt wel dichterbij merk ik, mijn zwager en nichtje hebben het gehad afgelopen weken en nu is ook mijn eigen broertje al 2 weken opgesloten in huis met zijn vriendin..

Kleuter doet het verder prima, maar ze was wel echt van de kaart van die test.

Kerstviering is hier aangepast, we hebben afgelopen weekend een nieuwsbrief ontvangen. Ipv 's avonds, hebben ze nu een kerstlunch op 23 december. Zelf een mooi versierde boterham mee en op school zorgen ze voor aankleding, drinken, wat zoets en een lekker toetje. Ben wel blij dat ze er in ieder geval iets aan lijken te doen, Sinterklaas was ook prima geregeld zo.

Ze verandert met de dag, is soms ineens heel wijs en soms toch ook nog een klein meisje. Haar spraak was altijd al erg goed, maar nu heeft ze ook echt een mooie. rollende r en de s wordt steeds duidelijker  ( ook mede door het stoppen met de speen vorig jaar denk ik). 

Enige wat ik lastig vind zijn de ruilspelletjes die ze doen op het schoolplein en dan vooral met groep 2 kinderen. Kind kwam vorige week thuis zonder haar mooie knippen in het haar en na lang doorvragen bleek een zusje van een klasgenoot ze uit haar haren te hebben gehaald en meegenomen te hebben naar huis. 
Voel me dan echt een feeks, maar heb desbetreffende moeder toch wel even geappt, met de vraag of er heel misschien ergens wat knippen te vinden waren in een rugzak. Vond het wel lastig, want ik wil niet beschuldigend overkomen. Gelukkig werd het goed opgepikt en ook voor mijzelf een goede leer om geregeld even de zakken van dochter na te kijken.. Voor hetzelfde geldt neem ze ook eens wat mee.. 

kunnen jullie kleuters zelf hun fiets op slot zetten en zo ja met welk type slot? Ik zou het fijn vinden als kleuter het zelf kan bij school, zodat ik niet hoef te helpen en ernaast met peuter in het zitje op mijn fiets kan laten zitten.

Ik zie veel kleuters met een cijferslot, dat kunnen ze zelf vaak prima draaien en dan open en dicht doen.

Hier morgen kerstontbijt op school (zou volgende week kerstdiner zijn) en dan dus vakantie! Volgende week wordt passen en meten met werk maar ik heb wel zeer blij dat het kdv gewoon open is voor peuter. Nu nog hopen dat de bso in de vakantie wel weer open mag (vrees ervoor). Bij jullie alles opgelost met werk en kleuter thuis? 

Man en ik werken volledig thuis en kunnen elkaar afwisselen met kleuter. Peuter kan naar kdv. Dus dat is voor een week wel te doen. 

Cijferslot is een goede tip, dankje.

Wij gaan afwisselen zodat we halve dagen in rust kunnen werken.
Ik denk dat ik zondag alvast wat uren voor komende week ga maken en verder in de avond.

JtM

JtM

17-12-2021 om 08:51 Topicstarter

Zoon heeft (nog steeds) geen slot op zijn fiets, dus hij fietst tot nu toe niet zelf naar school toe. Ik zie inderdaad wel regelmatig kinderen met een cijferslot.

Hij heeft vanochtend ook een kerstontbijt op school, leuk dat ze dat naar voren hebben kunnen halen. Ik werk as maandag en dinsdag thuis met zoon. Vriend heeft in principe vanaf donderdag vakantie dus dan kan ik gewoon werken. Voor zoon zelf hoop ik dat de bso in de vakantie open is, hij vind het daar zó leuk. 

Hier op school zet niemand van de kleuterklassen zijn/haar fiets op slot, heb me daar erg over verbaasd. Zoon wil zijn fiets wél op slot hebben, maar kan er nog niet zelf mee omgaan. En dan gaat het voornamelijk om het zodanig bevestigen van het slot dat de fiets ook echt op slot/aan iets vast zit. Maar hij is pas net 4. Een cijferslot zou mij ook het beste lijken.

Wat betreft het programma voor de Kerst hebben wij 0 info gekregen van de school, alleen dat ze 'het programma' een week naar voren hebben geschoven. We horen het vanmiddag denk ik wel

Zoon is, sinds hij weet dat de vakantie vervroegd is, een beetje uit zijn doen. Hij zit net lekker in zijn vel op school, maakt vriendjes, leert heel veel en dan nu drie weken thuis. Hopelijk gaat de vakantie niet nog verder verlengd worden. 

Wij hebben juist een slot met sleutel. In principe kan hij die wel open krijgen. Maar fiets nog niet naar school, hebben hem wel eens voor loopfiets gebruikt.

hier hadden ze vanmorgen kerstfeest op school. Hij heeft ook mooi kerststukje gemaakt. 
Kleuter vind die testen overigens geen enkel probleem dus dat is fijn!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.