Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Kleuters zijn vaak erg druk in hoofd en bezig met van alles en nog wat. Ik vind dat heel leuk aan die fase. Dat je niks voor vanzelfsprekend aanneemt.
Als kind wilde ik vroeger nooit ganzenborden want dan kon je dood gaan en dat vond ik maar niks. Onze dochter heeft ook wel eens gevraagd hoe het zat met doodgaan en of wij ook dood konden gaan en wie er dan voor haar zou zorgen. Wij zijn daar altijd eerlijk over geweest. Dat mensen dood kunnen gaan, maar dat ze dan meestal al oud zijn. Of heel ziek. Maar soms ook niet. Bijvoorbeeld bij een ongeluk. En dat je nooit weet wanneer je dood gaat, maar dat de kans dat wij nu doodgaan heel klein is. En als het toch gebeurt, dat ze dan bij mijn zus gaat wonen. En dat haar neefje en nichtje bij ons komen wonen als mijn zus en haar man allebei sterven. 

Welke spelletjes vinden jullie kleuters leuk? Ik zoek er nog 1 voor op de verlanglijst .

Zoon vindt KrokoLoko heel leuk. PimPamPet doet het ook goed hier (wij hebben de familie-editie die ook goed te spelen is voor kinderen). En verder is hij gek op van die spelletjes als Banana Joe, Louis Liaan en Knibbel Knabbel Knuisje.

Op zijn verlanglijstje staat Roodkapje, die krijgt hij van opa kerstman en oma kerstvrouw, van ons krijgt hij de Toren van Pisa.

Bij onze buurkindjes (peuter en kleuter) is Uno dé grote hit.

Hier worden skipbo junior, ligretto junior en kwartet vaak gespeeld. Daar komt na Sinterklaas nog Carcassonne junior en Regenwormen junior bij. We spelen hier thuis elke dag wel spelletjes, vind ik zelf ook erg leuk!

Kroko Loko, memory, domino, uno en qwixx(nog wel moeilijk)

carcasonne junior, halli galli, jenga en triominos (met kleuren ipv getallen). Speelt iemand al Catan junior? Die ligt hier nog te wachten. Ik twijfelde of dit nog te moeilijk zou zijn.

JtM

JtM

18-11-2021 om 10:29 Topicstarter

Hier spelen we Uno, kwartet, memory, poepie knor en een soort bingo met verschillende kleuren en figuurtjes. 

Zoon had gisteren zijn 4e zwemles en mag volgende week al over naar badje 2! Super trots op hem, hij ook op zichzelf overigens. 

Er is een moeder overleden van een klasgenoot. Heel plotseling, had hoofdpijn, 3 dagen later overleden. Dat was moeilijk. Iedereen was van slag.

We hebben veel gesproken over de dood. Wat er zou gebeuren als wij overlijden. Waar ze terecht kunnen etc. Ook verteld dat het heel bijzonder is. En dat het normaal niet gebeurd. Uit moeten leggen dat sommige mensen in een hemel geloven, sommige mensen geloven in sterretjes etc.

Wij hadden dit gesprek nog niet met hem aan willen gaan. Maar hij is niet bang dat we dood gaan. Hij vond het wel jammer dat hij bij zijn tante ging wonen, en niet zijn grootouders.

jeetje bloempot, wat heftig zeg! Fijn dat jullie er zo goed over hebben gepraat. 
Wat goed JtM, ik weet eigenlijk niet hoe dat bij ons zit. Ze krijgt gekleurde bandjes en heeft er nu twee. 

Poeh heftig Bloempot. 

Onze kleuter begint over 2 weken met zwemles.

JtM

JtM

18-11-2021 om 13:24 Topicstarter

Zo hee, wat heftig zeg Bloempot.
Zo had ik op de basisschool een jongen in de klas die opeens een paar dagen niet op school kwam, zijn vader was plotseling overleden. Van de trap gevallen en heel ongelukkig terecht gekomen, op slag dood. 

Van zulke dingen hoop je alleen maar dat je dat zelf nooit mee gaat maken.

hier hebben ze de toren van pisa in hun schoenen gekregen (samen dus) beide vinden ze dat erg leuk (peuter en kleuter)

Knibbel knabbel knuisje is ook erg leuk of holle bolle big.

Hier is mijn oma pas overleden dus daar was kleuter ook even mee bezig. Wanneer gaan jullie dood enz. 

Nou inderdaad, jtm. Wat tragisch

Gecondoleerd Snowgirl.

Toren van Pisa, dat is leuk!
Knibbel knabbel knuisje wordt hier ook gewaardeerd, wel met de batterijen eruit want de heks is anders te eng.
Nog iets leuker vinden ze Huisje Boompje Beestje (mensergerjeniet met plaatjes op de dobbelsteen en op het bord).

Carcassonne junior is hier ook favoriet bij kleuter. Hij is ook echt gegroeid in tactiek, we zijn nu eigenlijk wel gewaagd aan elkaar (ook omdat geluk een grote rol speelt)

En.. schaken en dammen is ook zeer populair bij de kinderen. Mijn 6 jarige HB'er leerde schaken toen hij in groep 2 zat en heeft het zijn broertje (niet H toen geleerd. Inmiddels (nu bijna 5 & 6,5) kunnen ze het allebei en verslaat de oudste mij al. De 5 jarige vindt dammen wel nog net iets leuker en wint daarmee van mij (ik kan het voor geen meter).  

Toren van Pisa was hier drama. De motoriek doet nog niet wat het hoofd wil. 

5 december komt er Knibbel knabbel knuisje bij, o.a. ook voor 3 jarige. Maar ik denk dat de 5 jarige dat ook nog wel leuk zal vinden. 

Bij zoon (5) zijn Uno junior, Halli Galli en Monopoly junior een hit qua spelletjes. Skipbo junior vindt hij minder. 
Bij opa en oma speelt hij vaak lekker ouderwets Ganzenbord.
Ben voor 5 december nog wel op zoek naar een spelletje voor erbij. Zou Beverbende al kunnen?
Of heeft er iemand ervaring met Catan junior? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.