Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Haha, ja JtM zodra hier kruidnoten in huis komen moéten ze ook echt op, ik snap jouw zoon wel met zo'n ontbijt-idee School is idd een broeiplaats. Hier op school onlangs ook krentenbaard en kindjes met buikgriep. Bah.

En Olive, wat vervelend dat zoon besmet is met het norovirus. Gaat het inmiddels al beter?

Wij gaan zaterdag kruidnootjes bakken en vanaf dat moment mogen ze in huis . Ofja heb wel grote zak al op zolder liggen maar dat is omdat ik vorig jaar op 4 december bijna misgreep in de super. 

Zaterdagmiddag misschien naar intocht in het dorp maar sowieso week erna naar Sinterklaasviering bij lokale speeltuin.

Hier slaapt kleuter meestal klokje rond. 
Zaterdag kruidnoten bakken vind ik een leuk idee! Ik heb vandaag flink wat sinterklaassnoep ingeslagen. Maar dat ligt ergens boven in een kast verstopt, dus dat blijft wel liggen tot het er tijd voor is. 
Hier is de sinterklaastijd wel echt begonnen. Met tig keer per dag de vraag wanneer het pakjesavond is  De prioriteiten zijn duidelijk 

hier is zoon ook bezig met sinterklaas. Ze hebben op school al de hoeken veranderd en kijken daar ook het sinterklaasjournaal. 
Wij gaan zaterdag naar de plaatselijke intocht. En dan mogen ze ook hun schoen zetten. 

Wat leuk al die voorpret!
Hier speelt het nog niet zo maar dat zal vanaf zaterdag zeker anders zijn.
Ik heb er zin in. Mijn favoriet is schoenzetten.

Wat sneu Olive dat hij zo ziek was dat jullie naar het zkh moesten... moest hij daar ook blijven overnachten of kon je wel weer naar huis?

*afkloppen* hier lijkt nog niks te heersen op school en hopelijk blijft dat ook de komende tijd zo. Tot nu toe zelfs nog geen één coronageval in één van de kleuterklassen geweest.

Wij twijfelden eerst om thuis het sint journaal te kijken om dochter niet te druk te maken en hadden er nog niks over gezegd tot ze maandag uit school kwam. 'Mam! Om 18.00uur moet de tv aan voor het Sinterklaas journaal!' Daar kwamen we dus niet meer onderuit.

Het leeft heel erg maar wij houden het bewust rustig, dochter gaat helemaal mee in het verhaal en denkt nu dat Sinterklaas dood is omdat hij niet op de boot is. Gelukkig is ze daar niet heel verdrietig over maar ze maakt zich wel zorgen of de pieten het dan allemaal redden. Sinterklaas en de pieten mogen niet bij ons binnen komen (vond dochter vorig jaar te eng) Nu wil ze dat wel maar we hebben aangegeven dat we met Sinterklaas hebben afgesproken dat hij de cadeaus bij de buurvrouw afgeeft.

Vandaag vieren we Sint Maarten, eerst naar het verhaal luisteren, dan allemaal chocomelk drinken en de deuren langs. Daar heeft ze zo ontzettend veel zin in. Sowieso gaat ze erg goed op feestjes met veel mensen (vooral als er veel bekenden bij zijn).

JtM

JtM

12-11-2021 om 13:01 Topicstarter

Wat heftig Olive, twee keer naar het zkh ervoor moeten. Hoe gaat het nu?

Over het sinterklaas journaal, zoon zei dinsdag op de BSO toen ze het over hadden dat het nep was leidster heeft eroverheen gepraat. Hebben het er thuis over gehad en zoon is tot de conclusie gekomen dat het sinterklaas journaal nep is, maar sinterklaas is wél echt sinterklaas komt gewoon zaterdag aan in NL. We hoeven ons dus geen zorgen te maken dat hij niet op de boot zit, haha. Heerlijke logica.

Ja, hoe gaat het nu Olive?

Jtm, wat grappig dat je zoontje het Sinterklaasjournaal ongeloofwaardig vindt maar dat de Sint morgen wel komt.
Gelijk heeft ie

Wat lief dat jullie ernaar vragen! Gelukkig mocht hij om 21.00 uur mee naar huis want hij deed het beter en konden we in ons eigen bed slapen. Wel met de instructie dat we regelmatig eten en drinken moeten aanbieden. Sinds vandaag eet hij echt weer goed, daar ben ik wel heel blij mee want het geeft veel stress. Werk is helaa niet begripvol, die vinden het maar lastig dat het niet uitkomt met de planning. Tja ik meld me ook niet af voor de lol.. 

Leuk Envelop, heeft ze veel snoepjes opgehaald? hier heeft dochter met papa gelopen en een hele tas vol. het zit nu in een trommel en elke dag mag ze een snoepje. 

Op school kijkt ze het sinterklaas journaal, en morgen komt hij aan. Het is nu door covid veranderd, hij komt met de boot en vaart langs zodat de kinderen hem kunnen zien vanaf de kant. 

Wat fijn dat het de goede kant op gaat.
En flauw van je werkgever zeg! Dit is toch duidelijk overmacht?

Ja klopt Alhambra, ze doen er heel moeilijk over dat het voorkomt dat ik of een kind ziek is en dat dat de planning overhoop gooit. De werkdruk is hoog en er is veel druk van bovenaf. Voor de duidelijkheid, het gaat niet om de gezondheidszorg maar ik werk in de financiele dienstverlening. En ik vind het ook super vervelend daarom werk ik nu een paar uur over. 

Zoon heeft veel eetlust vanmorgen dus dat is super fijn. De zon begint te schijnen en we gaan zo naar sint in de boot kijken. Hebben jullie nog leuke plannen?

Gelukkig dat hij nu weer opknapt Olive! Vervelend wel van je werkgever.

Hier afgelopen week ook Sint Maarten gelopen (kleuter durfde ook in haar eentje te zingen, vond ik vrij stoer). En vandaag komt Sinterklaas aan in het dorp, ben wel benieuwd hoe druk het gaat zijn, hopelijk is het een beetje te doen om afstand te houden. Nu zitten kleuter en peuter de intocht te kijken, kleuter helemaal opgelucht dat Sinterklaas er gewoon is en ze zat volop te zwaaien naar de tv 

Wij hebben net de intocht op tv gekeken.
Helaas nu nog wel de spanning over die deur die dicht zit. Too much naar mijn mening. Sluit het nou gewoon positief af...

Olive schreef op 13-11-2021 om 10:34:

Ja klopt Alhambra, ze doen er heel moeilijk over dat het voorkomt dat ik of een kind ziek is en dat dat de planning overhoop gooit. De werkdruk is hoog en er is veel druk van bovenaf. Voor de duidelijkheid, het gaat niet om de gezondheidszorg maar ik werk in de financiele dienstverlening. En ik vind het ook super vervelend daarom werk ik nu een paar uur over.

Jammer dat het zo moet gaan. Je had volgens ook zonder die druk je best gedaan om wat uurtjes in te halen.

Fijn om te lezen dat het weer beter met hem gaat!

alhambra schreef op 13-11-2021 om 13:36:

Wij hebben net de intocht op tv gekeken.
Helaas nu nog wel de spanning over die deur die dicht zit. Too much naar mijn mening. Sluit het nou gewoon positief af...

Dat komt vast vanavond om 18 uur. Hier was kleuter ook heel blij Sint te zien. En toch opgelucht dat de boot aankwam. Dat die deur op slot zit heeft ze niet van door gehad dat daar de cadeaus achter liggen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.