Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Zoon vindt juist dingen niet snel eng. We hebben dus lekker een Halloween tocht gelopen en hier heeft hij echt van genoten!

Hier ook Halloween gelopen. Buurt had rekening gehouden met kinderen dus heel eng was het niet

De nacht was een ramp echter. Hij had koorts en buikpijn (niet van te veel snoep) en was vaanf 4 uur wakker 😴

wat schattig bloemenzee! 
Leuk de Halloween activiteiten, dat leeft hier niet zo. Het is echt Sint Maarten en over twee weken de Sint intocht. 

Hier ook Halloween. Het was leuk. Dochter deed voor het eerst mee.  Apetrots op haar buit. "Jeetje-mineetje-veel!"
Mensen met maskers vond ze wel eng. Gelukkig deed men ze ook af. Anders zouden we een slechte nacht gehad hebben, vrees ik.

Ben nu blij met onze vaste dag structuur.  Ze weet wanneer ze mag snoepen dus vandaag ook geen gezeur om extra snoepmomenten. 

Dat enorm inleven herken ik ook hier.
Ze wil Pluk niet meer verder lezen omdat ze boos is op Mevrouw Helderder.

Hoe gaar het met de kleuters ?
Kleuter wilde hier vandaag Sinterklaasjournaal kijken want dat hadden ze op school gekeken😅

Dochter heeft haar schoen al gezet 🤣🤣🤣. Zit toch echt zondagochtend pas iets in.
Morgenavond voortgangsgesprek, ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

Sinterklaasjournaal wordt met grote interesse gevolgd. De eerste sinterklazen zijn al geknutseld en ze kan niet wachten tot ze haar schoen kan zetten.

Ze is vroeg wakker sochtends. Slaapt 10 uur in een nacht. Dat lijkt mij niet zo veel. Hoeveel slapen jullie kleuters? 

Hier ook veel bezig met Sinterklaas, al heb ik nog niks gehoord over schoen zetten. Ik denk dat ze nog even vergeten is dat dat er ook bij hoort haha. Onze kleuter sliep tijden maar 10u per nacht (20.00-06.00) maar afgelopen dagen juist weer wat langer (hopelijk jinx ik nu niks). Ze kan het ook hard gebruiken die uurtjes extra slaap dus ik hoop dat het even zo blijft. Zeker met alle spanning nu rondom Sinterklaas en toch ook wel weer de Corona dingen die veranderen (mama, waarom moet je weer een mondkapje op, waarom mogen we niet douchen bij zwemles, etc).

Kleuter slaapt 10-11 uur per nacht. Nooit lange slaper geweest.

hier leeft Sinterklaas ook al erg, zaterdag is bij ons de intocht en daar heeft ze al erg veel zin in! 
eerst morgen Sint Maarten, daar kijkt ze ook naar uit.
Ze slaapt meestal van 19.30 tot een uur of zes. 

JtM

JtM

10-11-2021 om 12:06 Topicstarter

Zoon zit ook weer helemaal in het sinterklaas verhaal. Heeft nog niet gevraagd om zijn schoen te mogen zetten. Als het allemaal doorgaat gaan we zondag naar een intocht hier in de buurt, leuk! Hij mag zaterdagavond zijn schoen zetten voor de eerste keer.

Slapen: hier ook tussen de 10 en 11 uur. Soms met een uitschieter naar 12u op een nacht. 

Hier zijn binnenkort de oudergesprekken, ik ben zó benieuwd. Van zoon zelf krijgen we soms nauwelijks iets te horen. Gelukkig zit zijn praatgrage buurmeisje bij hem in de klas, dan horen we nog eens wat

Sinterklaas leeft hier nu ook volop. Het  Sinterklaasjournaal wordt in de klas gekeken en zaterdag gaan we de intocht op tv kijken. Wil met de huidige coronatoestanden maar niet naar een intocht hier in de buurt gaan. We gaan het gezellig maken met kruidnootjes (eindelijk kruidnootjes JtM!) en andere hapjes. Zaterdag mag de schoen gezet worden.

Vanmorgen was er een meisje op school dat de waterpokken had. Zoon heeft die nog niet gehad dus ik vrees dat hij binnenkort aan de beurt is. Heb op advies van andere ouders al zemelenbad in huis.

Zoon slaapt hier ook niet altijd de 12 uur die hij nodig heeft. Gaat om 19 uur naar bed, maar slaapt soms pas om 20 uur en rustig om 5.30/6 uur wakker

zoon slaapt op dit moment wel 12 uur. Maar dat is alleen omdat school zo vermoeiend is.

Wij kijken thuis het Sinterklaasjournaal. Ik weet niet of ze dat in de klas kijken. Misschien maar even vragen. Hij heeft nog niet om zijn schoen gevraagd. We zetten hier de schoen elke zaterdagavond tot aan pakjesavond. We beginnen komende zaterdag. De intocht gaat niet door hier. Dus ik weet nog niet wat we gaan doen. Vorig jaar tv gekeken. LDat vond die maar saai.

JtM

JtM

10-11-2021 om 14:57 Topicstarter

Wauw, Roos, nog geen pepernoot gegeten?
Wij hebben ze sinds van de week in huis haha zoon zag ze liggen in de supermarkt en vroeg er naar dus heb een zak meegenomen (die al op is, haha). Tweede zak ligt al in de kast. Zoon vind ze heerlijk, vroeg zelfs in het weekend als ontbijt om pepernoten  

Bij zoon in de klas ook een kindje met waterpokken. En zag ook al een mail van school binnen komen dat er een paar kindjes de 5e ziekte hebben. Wat een broeiplaats is school zeg! 

ja echt JTM! Bij ons zijn twee klassen in quarantaine vanwege Corona. En op de opvang heerst het noro virus, daar is zoon helaas mee besmet. We zijn de afgelopen dagen twee keer met hem naar het ziekenhuis geweest 🙁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.