Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Hier werkt overblijven ook zo Alhambra. Ze hebben ook totaal 75 minuten. 

Kleuter is into Lego en Pokemon dus gelukkig verwacht ik niet dat dit voor feestdagen nog verandert. 

JtM schreef op 25-10-2021 om 17:04:



Wat heb je gekocht voor Sinterklaas Bloempot?

We hebben een step, een kleurboek met oefeningen voor groep 1, een leesboek en een pyjama voor pakjesavond.

En dan in de schoen, een treintje, een knikker en grote knikker.

We zetten hier 3 keer de schoen. En dan 4 cadeautjes van ons voor pakjesavond.  

Bij ons eten de kinderen wel in het lokaal met de juf. Maar de juf heeft later pauze. Bij het buitenspeelmoment

Due, mijn kleuter zwemt ook op vrijdagmiddag en ik vind dat juist ideaal. We hebben daardoor het weekend vrij en doordeweeks zou te vermoeiend zijn voor haar denk ik. Ze zwemt wel al om 15.00, dus we hebben gelukkig geen problemen met eten. Er is nog net tijd om kleuter te douchen en daarna eten te koken.

Hier zijn de Bol.com speelgoedboeken ook al veelvuldig doorgebladerd en kleuter heeft overal post-its tussengeplakt. Maar ze is volgende week jarig dus daar zijn we op dit moment meer mee bezig. Het zijn wel een drukke weken. Eerst haar verjaardag (verspreid over twee dagen). Een week later haar kinderfeestje en die week daarop begint alweer het Sinterklaasjournaal + Sint Maarten (dat vieren we in onze provincie vrij groot). En de komende week heb ik ook nog een begrafenis, een volle dag ziekenhuis (onderzoeken naar allergie van kleuter) en een volle dag een uitje met een vriendin. Ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken.

Verder doet kleuter het heel goed, ze wordt steeds bijdehanter en ik vind het heerlijk 

hoe gaat het nu bloemenzee?

sterkte Fiona!

hier wordt Sint Maarten ook groot gevierd en ik vind dat super leuk! Vorig jaar heb ik voor het eerst een klein rondje gelopen en het was zo schattig. 
Ik heb wel wat schoencadeautjes gekocht en via Westwing een karaoke microfoon gekocht voor Sint want we houden vaak een disco in de woonkamer. De K3 dansmat is ook een hit. 

Wij vieren geen Sint Maarten, maar hebben dit weekend wel een Halloweentocht door de buurt 🥰

Zoon is inmiddels weer beter! Eet nog wel wat minder dan normaal, maar dat komt wel weer goed. We hadden geen hele bijzondere dingen gepland deze vakantie, er was veel behoefte aan rust. Wel zo nu en dan net wat extra’s. Pannenkoeken voor de lunch, uit eten, koekjes bakken, dat soort dingen. 

Fiona, klinkt als een pittige periode nu. Vol leuke dingen, maar zeker ook spannende dingen. En veel geplan en georganiseer. 

hier kleuter ook opgegeven voor zwemles. Hij is nu 5 en we vinden dat vroeg genoeg. 
Hier overigens ook herfstvakantie en hij heeft bij opa en oma gelogeerd en had vandaag een kinderfeestje. Met sinterklaas zijn we nog niet bezig, want hij is zelf bezig met Halloween dus morgen gaan we mee met een optocht door de stad. Ben benieuwd!

Dochter streept gewoon alles aan en peuter doet gezellig mee 🤣. Voor in de schoen heb ik een verkleedpak, een spelletje en een topmodel stickerboek. Voor sinterklaasavond heb ik nagellak, kaarsen maken en een radiografisch bestuurbare auto.
Voor kerst krijgt ze een babyborn met kleertjes en een boek: mathilda

Leuke plannen allemaal! Lolly, leuk dat boek! Ik zat er ook over te denken om die aan kleuter te geven of te lenen uit de bibliotheek. Ik wil binnenkort Minoes met haar gaan lezen.

Ik heb gisteren de hele dag met kleuter in het ziekenhuis gezeten voor een provocatietest i.v.m. haar pinda-allergie. Het was echt een lange dag voor haar en het leek heel lang goed te gaan, maar uiteindelijk werd ze er doodziek van en spuugde ze alles onder. We waren pas om 19.30 thuis, terwijl we ons die ochtend al om 7.30 moesten melden in het ziekenhuis.
Het voordeel: ze reageert niet bij kleine beetjes. Ze werd pas ziek toen ze echt veel pinda binnenkreeg. En het sloeg niet op haar luchtwegen dus dat vind ik ook fijn om te weten. Ze deed het supergoed, ik ben echt trots. Vandaag weer naar school, straks zwemles en dan is ze dit weekend jarig. Best veel voor zo'n kleuter.

Wat een dag Fiona. Het ziek worden wordt bewust opgezocht maar het blijft rot dat ze beroerd werd.
Fijn weekend en alvast gefeliciteerd!

Dank je Alhambra. De vorige keer (3 jaar geleden) zijn ze direct gestopt met de test toen ze huiduitslag kreeg, dus toen was ze er eigenlijk niet zo ziek van. Nu vonden ze de huiduitslag niet typisch voor een allergische reactie (hoewel ik er wel van overtuigd ben dat het daardoor kwam, vanochtend was het ook weer weg), dus ze bleven doorgaan met de test. Ook toen ze aangaf zich niet lekker te voelen en buikpijn te hebben. Ik was er dus ook niet zo op ingesteld dat ze kon spugen, mijn man is zelfs nog nieuwe kleding komen brengen omdat ze zichzelf helemaal had ondergespuugd.

JtM

JtM

29-10-2021 om 15:35 Topicstarter

Och wat sneu dat ze uiteindelijk heeft moeten spugen Fiona, en wat een lange dag! 
Alvast gefeliciteerd met haar verjaardag, veel plezier dit weekend!

Zwemles ging super goed. De juf vroeg na de les of hij al eerder op zwemles had gezeten omdat hij zo watervrij is en veel durfde. Goed om te horen hopelijk is hij dan snel het eerste badje door.
Wij zijn vandaag naar een dierentuin hier in de buurt geweest. Was erg leuk en hadden heerlijk weer.

Wat sneu Fiona! Wel heel fijn om te weten dat ze dus pas bij een flinke hoeveelheid reageert en daarvoor al buikpijn krijgt ‘ter aankondiging’. Maar blijft vervelend zo’n allergie.

Leuk die boeken van Minoes en Mathilde. Onze kleuter is qua verhalen echt een beetje een bangerik haha, die leeft zich compleet in en wordt er vervolgens bang van. Dus die blijft nog even hangen bij Lotje en Kolletje en Dirk, verhalen zonder iets spannends erin zodat ze kan slapen snachts

Mijn kleuter heeft dat met filmpjes. Iets is al snel te eng. De paw patrol film in de bios bijvoorbeeld. En die was ook even heel zielig. Daar werd ze echt heel verdrietig van.

Zoon heeft het schrijven ontdekt. Ik moet het eerst voorschrijven (in keurig nette strakke blokletters) en dan schrijft hij het na. Briefjes aan z’n vriendjes, juf, etc. Zo leuk 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.