Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Kleuter heeft afgelopen weekend zijn verlanglijst gemaakt. Maar is er verder niet zo veel mee bezig. 

Hier begint zwemles eind volgende maand. We zwemmen nu vaak op zondagochtend en hij vindt het heerlijk maar ben ook benieuwd hoe dat in zo'n groep gaat. Tijdstip hier is wel vervelend. Vrijdag eind van de middag.

kleuter is vandaag weer met school beginnen. Hij heeft Sinterklaas wel een keer genoemd, maar geen interesse in speelboeken. 

Sinterklaas cadeautjes zijn al wel in huis. Omdat er overal van die waarschuwingen zijn dat het duur wordt en moeilijk leverbaar.

spannend bloempot! 
Leuk due, ik ben benieuwd! Wij treden elfde zaterdag morgen om 8.00 aan bij zwemles. Gelukkig voor mij wil ze meestal dat papa haar brengt 

hebben jullie al herfstvakantie gehad? Wij vorige week. We zijn een paar dagen weg geweest, het was gezellig alleen het weer werkte niet mee. 

JtM

JtM

25-10-2021 om 17:04 Topicstarter

Due, dat is geen ideale dag inderdaad, vrijdag einde van de dag. Dan ben je juist blij als je lekker thuis bent en het weekend kan beginnen.

Dat is ook vroeg in het weekend Olive! Dan liggen wij nog (meestal al wel wakker) in bed, haha.

Hier is zwemmen op woensdag om 17.30u. Ook niet de meest ideale tijd, gelukkig ben ik die dag vrij en zorg ik ervoor dat zoon en ik rond 16.45u al vast eten, anders word het wel erg laat. 

Wat heb je gekocht voor Sinterklaas Bloempot?

De verlanglijst is al gemaakt en toen ik vroeg wanneer sint eigenlijk in nederland komt, was het antwoord van kleuter: over een paar weekjes. De cadeaus heb ik ook voor een deel al in huis. Knutselspullen, lego en een spelletje. Daar komt nog wen voorleesboek en iets anders knutseligs ofzo bij.

Hier alles goed met de kleuter Ze heeft steeds vaker een speelafspraakje, wel vaak met hetzelfde vriendinnetje. Erg leuk om te zien hoe die interactie is tussen kleuters. 

Hier staan we op de wachtlijst voor zwemles, normaal tussen de 4 en de 6 maanden voor onze voorkeurstijd ( zaterdag om 10.00). Ze zou over 2 maanden mogen starten, maar we hebben zelf aangegeven dat we pas na maart opgeroepen willen worden. Ze is dan 4,5, school is dan normaal en ik denk dat ze dan meer energie heeft. 
Bij de zwemschool in ons dorp mogen de kinderen pas in de week van hun 5e verjaardag ingeschreven worden en ook dan is er een wachtlijst voor bepaalde tijden ( dinsdag om 15.00 is niet echt te doen met ons werk), dus wij gaan een dorp verderop de lessen laten volgen. 

Ze vindt zwemmen erg leuk, we hebben al een 'spetterpas', waarmee ze gratis mag zwemmen bij het zwembad waar ze ingeschreven staat voor de zwemlessen. 

Alle Sinterklascadeaus zijn al binnen en ingepakt. Ze heeft wel alle speelgoedboeken doorgenomen en ik heb de opa's en oma's en ooms en tantes wat tips doorgestuurd adhv haar lijstje  

Hier is het nu vakantie. Onze kleuter is 4 jaar en 9 maanden als ie begint. Wij wilden ook eerst laten wennen aan school en dan pas zwemmen. Gelukkig is man om de week op vrijdagmiddag vrij zodat peuter niet wekelijks mee hoeft en man en ik kunnen afwisselen.

Kleuter Krijgt pokemon lego, een kinderencyclopedie, iets te snoepen en een pyjama van pokemon of ninjago (die moet ik nog kopen)

Wat wordt er lekker veel geschreven. Ik kan het nauwelijks bijhouden!

Ik vind het opvallend dat jullie zo unaniem blij zijn met een continurooster. Wij zijn juist blij met een traditioneel rooster. Hierdoor hebben de juffen voldoende pauze en de kinderen ook. 90% van de kinderen blijft over en dan is het 30 minuten in stilte eten en daarna 45 minuten (buiten) spelen. De overblijf wordt gedaan door externen. De middag bij de BSO is ook korter hierdoor. Dochterlief vindt school prettiger dan de BSO omdat er meer discipline is op school.
Zwemles staat hier nog niet op het programma voor onze kleuter. Eerst maar eens wat vaker naar het zwembad om haar watervrij te krijgen. Wij houden zelf niet zo van zwemmen maar het zou wel goed zijn.

Hier nog geen speelafspraakjes met klasgenoten. Ze heeft ook nog niet door dat dat speelt. Heel bijzonder om te zien. Ze kan echt verbaasd zeggen : "Kijk Mamma, X en Y gaan samen naar huis". Ze heeft wel speelafspraakjes met kinderen van vrienden (in het weekend). We stimuleren de afspraakjes door de weeks nog even niet omdat de weken nog zwaar zijn.

Qua Sinterklaas hebben we afgesproken dat ze in november een lijstje mag maken. Ze raakte vorige week wel een beetje in de war in de HEMA toen ze alle chocoladeletters zag. We waren er voor Halloweenversiering dus ik kon haar snel afleiden.
1 van de 2 schoencadeautjes zijn al binnen en ongeveer 75% van de cadeaus. We hadden vorig jaar ongemerkt teveel gekocht en daarom bewaard voor dit jaar. De andere 25% zal zijn van haar lijstje (dat ze nog moet maken).
Ze staat trouwens niet te trappelen om het op te plakken maar ze wil dat wij de letters schrijven. "Anders is het geen lijstje". Ik had me juist een beetje verheugd op een uurtje knippen en plakken met zo'n speelgoedgids. Maar goed, wellicht verandert ze met wat sturing nog van gedachten

Hier nu herfstvakantie. En een zieke kleuter  Gisterenavond tot 3 keer toe alles mogen verschonen. Daarna ging het mikken beter… Arm ding  Gelukkig leek het vandaag beter te gaan, dus morgen de vakantieplannen weer rustig opstarten.

Due-scimmie: oeh, encyclopedie is een goed idee!

Dat is jammer zeg, Bloemenzee! 

Ik heb de kinderen verteld dat we pas Sinterklaassnoepgoed in huis halen als Sint in het land is. Dus in supermarkt lopen ze er zo voorbij  (dat er al karamelzeezoutpepernoten in de kast liggen weten ze dan ook niet)

@Bloemenzee: ja ik hoop dat ie hier aanslaat. Dan kunnen we bij alle waarom vragen zeggen zullen we het opzoeken . Verhalenboeken heeft ie minder mee. 

Beterschap bloemenzee.

Heel leuk die encyclopedie, die gaat hier ook op het lijstje!

Oh wat een goed idee die kinderencyclopedie! Ik heb al wel behoorlijk wat kados (wij doen geen kerst dus met Sinterklaas pakken we groter uit, ook omdat het verdeeld moet worden over 2 feesten en de opa en oma’s hier geen kados zelf kopen) maar dit kan er nog wel bij haha. Verder krijgt kleuter hier Polly pocket, washimals, zoete zusjes boek, een sieradendoosje en een legpuzzel van de wereld.
Hier alles goed met kleuter, nu herfstvakantie en ik vind het heerlijk dat we eindelijk weer allemaal leuke dingen kunnen doen. Even van genieten voordat we straks ineens weer met allerlei maatregelen zitten.

Kleuter is hier overgestapt van zwemtijd want ik vond zaterdag echt een rotdag. Aanslag op je hele dag (we waren dan pas rond 11.00u thuis en daarna was ze eerst nog moe). Nu dinsdag 17.00u; dat gaat eigenlijk prima. 

Fijne vakantie voor degene die nu nog even vrij zijn! En beterschap voor jouw kleuter bloemenzee!

Tip, kijk op marktplaats . Boek was nu met verzenden 9,10 die ik heb gekocht. Maar had de inspiratie wel opgedaan toen ik laatst door de bruna liep. Zoon had laatst van oma paar nationale geographic junior gekregen en vond hij ook geweldig.

Hier is het ook vakantie, net kleuter bij oma gebracht voor een logeerpartijtje. Herfstvakantie val wel wat rot, want zoon was net een beetje gewend op school. Hij leert al Engelse woordjes op school en vraagt nu bij álles wat het Engelse woord is

Sinterklaascadeautjes kopen stel ik nog héél even uit. Zoon heeft twee weken terug het hele speelgoedboek doorgenomen en dingen aangewezen die hij wil hebben, maar hij kan zo wispelturig zijn met speelgoed. Vandeweek nog maar eens het boek door

Kinderencyclopedie is erg leuk idd, heb onlangs ook een woordenboek gekocht voor zoon. Hij vraagt vaak wat een woord betekent en dat zoeken we dan op. Is speciaal voor kinderen, dus leuk uitgelegd ook met plaatjes.

@alhambra Op de school waar onze kleuter zit wordt de pauze ingevuld door mensen van TSO. De kinderen krijgen zo voldoende tijd om te eten én (buiten) te spelen en de juf heeft ook haar rustmoment op deze manier. Weinig verschil met overblijven eigenlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.