Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Wauw wat veel geschreven! Hier inmiddels weer thuis van een heerlijke vakantie in Italië, nu weer even in het ritme komen en maandag start school weer. Dochter heeft er veel zin in! Over die knuffel; dochter wil hem af en toe ook mee en dat mag soms wel en soms niet. Als ze slecht in haar vel zit vind ik het sneller goed, hij gaat op school dan in een speciale bak waar alles van kinderen van thuis in ligt. Komend jaar in groep 2 hoop ik dat het niet meer nodig is. Dat van dat hartje op de hand vond ik leuk bedacht maar zou hier een recept voor ruzie zijn. Dochter zou meteen vragen hoevaak ik een knuffel van haar heb gehad en dat zou dus gokken worden en als het niet klopt een woede-uitbarsting gok ik haha. Dus die gebruiken we hier maar niet.

Fijn dat alle kleuters die alweer gestart zijn het naar hun zin hebben. Laten we hopen op een normaal schooljaar zonder Corona-gedoe!

Gezellig druk hier! En wat veel tips voor de tussendoortjes, top! Zijn die kleine bakjes van Hema die met die prints, Peppa? Drie groottes volgens mij? Want die zag ik vandeweek ook en leken me zo handig voor groente/fruit. Had ook heel even zo'n bananendoosje in mijn hand, maar toch teruggelegd. Zal niet vaak een banaan meegeven denk ik. Lijkt me ook wat overdreven zo'n bakje.

Hier moeten wij alleen gymschoenen meegeven, dus ik denk dat gymen in onderbroek is. Zoon draagt alleen nóóit een hemd, hij heeft het gauw warm. Maar die stop ik dan wel in de gymtas ofzo.

Ik zou de knuffel ook thuislaten en,  wat iemand hier zegt, op een speciale plek voor het raam zetten ofzo. Daar wacht knuffel. Nu heeft mijn zoon zich nog nooit gehecht aan een knuffel of tut, dus ik heb er verder geen ervaring mee.
Dat van dat hartje op de hand vind ik een mooi idee.

RoosOpJeHoed schreef op 25-08-2021 om 13:48:

Gezellig druk hier! En wat veel tips voor de tussendoortjes, top! Zijn die kleine bakjes van Hema die met die prints, Peppa? Drie groottes volgens mij? Want die zag ik vandeweek ook en leken me zo handig voor groente/fruit. Had ook heel even zo'n bananendoosje in mijn hand, maar toch teruggelegd. Zal niet vaak een banaan meegeven denk ik. Lijkt me ook wat overdreven zo'n bakje.

Hier moeten wij alleen gymschoenen meegeven, dus ik denk dat gymen in onderbroek is. Zoon draagt alleen nóóit een hemd, hij heeft het gauw warm. Maar die stop ik dan wel in de gymtas ofzo.

Ik zou de knuffel ook thuislaten en, wat iemand hier zegt, op een speciale plek voor het raam zetten ofzo. Daar wacht knuffel. Nu heeft mijn zoon zich nog nooit gehecht aan een knuffel of tut, dus ik heb er verder geen ervaring mee.
Dat van dat hartje op de hand vind ik een mooi idee.

Ja klopt, dat zijn ze van de Hema. 

Heerlijk druiffie!

mij heb de kleinere ronde bakjes van mepal voor fruit. Tot nu toe gaat dat goed en is het voldoende voor dochter. 
Samen met dochter heb ik gymschoenen bij van Haren gekocht, ze gympen geloof ik in hun gewone kleding. 

Hier gymmen met gymkleding en gymschoenen. Gymschoenen nog ff snel bij action gescoord.
Morgen ga ik met dochter een high lemonade doen (siroop ipv thee). Ben benieuwd hoe ze het vind.

Dank voor de isolatie fles tip. Vindt ze erg aan de prijs moet ik zeggen. Ga er over denken. Gymschoenen hebben wij ook van van Haren en blijven idd op school.
Onze zoon is zeer gehecht aan 1 specifieke knuffel die hij letterlijk vanaf de geboorte in z'n bed heeft. Ik heb er 3 (you never know...) maar die gaat op zeker niet mee naar school of bso. Op kdv had hij er wel 1 maar nu is dat over. Als we iets anders gaan doen ook nooit mee (tenzij lange auto rit) en dan mag hij zelf kiezen waar knuffel moet (slapen in bed, wachten bij de deur, op z'n stoel, bij de paw patrol etc). Dat werkt goed. Dat met dat hartje leuk idee maar ik denk idd ook dat het hier herrie zal geven over het aantal Knuffels en dat ik dan een knuffel heb gemist ofzo. Dus beter van niet 

Dank voor de reacties mbt de knuffel. Dochter neemt knuffel normaliter ook niet overal mee naar toe maar het is wel een echt soort troost voor haar. Ze is één keer heel hard met een schep op het hoofd geslagen door een ander jongetje en toen heeft ze haar knuffel gepakt en nog een keer toen ze ergens bang voor was, verder zit die dus in haar rugzak en ziet niemand het.

Het hartje op de hand tekenen ken ik, dat hebben we bij de start van het schooljaar een paar keer gedaan maar wil ik niet standaard elke dag doen.

Ik heb het met haar besproken en aangegeven dat ze vorig jaar groep 0 was en nu echt naar groep 1 gaat en dan geen knuffel meer mee mag. Ze raakte echt in paniek en was bang om naar school te gaan. Tot ze zelf aangaf dat ze dan een magisch hartje in haar tas zou stoppen (klein houten hartje wat ik ooit 'magisch' heb gemaakt) en dat ze dat ook oké vind. Dus dat is de nieuwe afspraak, deze gaat ook thuis de tas niet uit behalve dat ik deze eens per week 'oplaad' met een knuffels en kusjes.

Dochter heeft veel behoefte aan verbinding en geborgenheid en dat creëert ze voor zichzelf op deze manier.

JtM

JtM

26-08-2021 om 17:05 Topicstarter

Klinkt als een goede oplossing Envelop wat sneu dat ze zo in paniek raakte.

Wij zijn vanochtend lekker gaan zwemmen, zoon is een echte waterrat, zo leuk om te zien! Vriend en ik gaan vanavond samen uiteten, zoon zou bij opa en oma gaan eten maar wel thuis slapen. Hij wilde zo graag ook blijven slapen dat hij gister oma heeft gebeld om te vragen of hij ook mocht blijven slapen   
Dus vanavond lekker een avond met z'n 2en, ook wel eens fijn!

mooie oplossing envelop!

wat leuk JtM! Geniet ervan vanavond!

dochter is ook dol op zwemmen maar zoon nog niet, zo grappig die verschillen. 

heerlijk jtm! Zo belangrijk om ook tijd als partners te maken en niet alleen als papa en mama.

Kleuter heeft denk ik een koortslip, verder is ze niet ziek dus dan hoef je er niks mee toch?

Geniet ervan jtm!

Ow nee envelop, heeft kleuter er last van? Zeker weten koortslip of zou het ook nog krentenbaard of hand voet mond ziekte kunnen zijn?
Ik ben helaas ook drager van het koortslip  virus en als ik een uitbraak heb ben ik dan ook als de dood dat ik kleuter of man besmet. Maar ja meer dan extra voorzichtig zijn kan ik niet doen.

Ik heb een foto aan iemand doorgestuurd en die dacht dat het geen koortslip is. Ik vind het lastig beoordelen, het is een zwelling precies in het midden van haar bovenlip. Echt een blaasje is het nog niet maar het lijkt er wel wat anders dan alleen gezwollen. Het zou ook kunnen zijn dat ze ergens allergisch op reageert, dan heeft ze ook vaak zwellingen dus wellicht dat ze op de bso een kruimel van iets op haar lip heeft gehad...

Even bekijken hoe het er morgen uitziet.

Envelop, hoe ziet het er vandaag uit?

jtm, hebben jullie een leuke verjaardag gehad?

Ik heb zojuist met kleuter de schoolspullen gelabeld. Het was eerst huilen omdat ze door de sticker dan niet meer kon zien wat er onder de sticker staat, ha ha.
Toen ik uitlegde dat zonder naamsticker de kans op kwijtraken groot is, ging ze overstag.

Na weken stress kijkt ze nu gelukkig uit naar maandag!

waarschijnlijk toch een allergische reactie, het is weer helemaal weg.

Gelukkig Envelop, al blijft het vervelend dat ze gelijk zulke heftige reacties heeft!
Hoe gaat het in het algemeen met haar allergieën? Zij had dat in heel ernstige mate toch? Gaat het op school goed met zorgen dat zij niks kan binnen krijgen van wat anderen mee brengen?

Mijn 6-jarige (eigenlijk geen kleuter meer) heeft nu al twee nachten achter elkaar in bed geplast. Pff. Misschien toch zenuwachtig voor school, want hij gaat naar een nieuwe school waar hij niemand kent. Maar hij verkondigt zelf dat hij niet zenuwachtig is. 
Mijn 4-jarige kleuter heeft vooral erg veel zin in morgen. Hij gaat ook naar een nieuwe klas (op zijn oude school), maar kijkt daar echt naar uit. Dus gelukkig bij hem geen natte bedden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.