Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Gelukkig Envelop!

Wat vervelend Phil, hopelijk is het snel weer voorbij als hij eenmaal naar school gaat. Hoort het wel vaker bij spannende dingen, misschien dat hij er onbewust toch meer mee bezig is dan dat hij zelf ook denkt?

Vandaag laatste dagje van onze vakantie. De eerste week staat meteen weer bom vol met werk, school, bso, zwemles en man is vanaf donderdag t/m zondag weg naar de GP in Zandvoort. Heb de agenda al volstaan met wie wanneer kleuter brengt/ophaalt en wie eten kookt. En dan gaat man nog niet eens weer naar kantoor! Echt weer even wennen pfffff
Vandaag nog even rustig aan!

Ja zoon heeft wel vaker periodes gehad dat hij even terugviel met bedplassen. Ik kan niet altijd thuis brengen waar het mee te maken heeft, dus niet direct gekoppeld aan spanning. Maar ja, ik weet ook niet altijd wat er in zijn koppie om gaat natuurlijk.
Voorheen kon ik hem vrij makkelijk dan even terug aan een luierbroekje zetten, maar ik betwijfel of hij daar nu nog wel voor open staat. Vanavond maar even met hem bespreken wat hij zelf fijn vindt.

Wel pittig voor je om meteen na de vakantie zo'n week tegemoet te gaan! Dan raak je je vakantie vibes wel hard kwijt. Zit er ergens op de agenda ook nog een stukje ontspanning voor jou?

Dochter heeft gister een nieuwe tas gekregen, nieuwe schoenen en nieuwe kleren. Ze is er helemaal klaar voor.

PhilDunphy schreef op 29-08-2021 om 10:19:

Ja zoon heeft wel vaker periodes gehad dat hij even terugviel met bedplassen. Ik kan niet altijd thuis brengen waar het mee te maken heeft, dus niet direct gekoppeld aan spanning. Maar ja, ik weet ook niet altijd wat er in zijn koppie om gaat natuurlijk.
Voorheen kon ik hem vrij makkelijk dan even terug aan een luierbroekje zetten, maar ik betwijfel of hij daar nu nog wel voor open staat. Vanavond maar even met hem bespreken wat hij zelf fijn vindt.

Wel pittig voor je om meteen na de vakantie zo'n week tegemoet te gaan! Dan raak je je vakantie vibes wel hard kwijt. Zit er ergens op de agenda ook nog een stukje ontspanning voor jou?

Dat is wel fijn dat dat ze nu een leeftijd hebben dat je dat kan overleggen!

Jawel hoor sport nog 1 avond in de week en op mijn vrije dag brengt manlief kleuter naar school. Maar het is ook even niet anders, want ik start ook maandag met nieuw werk, onze nieuwbouwwoning wordt aankomende maand opgeleverd, najaar verhuizen, enz. Het valt toevallig net allemaal samen. Daarna kunnen we weer extra van genieten als alles klaar is!

Wij zijn er hier helemaal klaar voor morgen. De juf die we nog niet ontmoet hebben had een filmpje gemaakt zodat de nieuwe kleuters de looproute weten.

alhambra schreef op 29-08-2021 om 13:43:

Wij zijn er hier helemaal klaar voor morgen. De juf die we nog niet ontmoet hebben had een filmpje gemaakt zodat de nieuwe kleuters de looproute weten.

Leuk gedaan zeg! Veel plezier morgen voor de kleuters die dan (weer) starten.

Voor ons en kleuter is het morgen zo ver. Ik heb er vannacht naar van gedroomd. Kleuter heeft veel driftbuien en is zeer druk. Gedrag dat we niet bij hem kennen. Althans niet in deze ernstige mate. Dus ik denk toch stress. 

Wij ook een zeer drukke week aankomende week (weken eigenlijk). Ik kijk nú al uit naar de herfstvakantie

Hebben de kleuters die vandaag gestart zijn het leuk gehad? Viel de spanning mee? Hier groep 2 dus alles bekend en kleuter liep zoals altijd stralend naar binnen. Had een super leuke dag gehad vertelde ze (vond haar ook maar matig moe, had verwacht dat ze gesloopt was na school en bso) al vond ze het een beetje matig dat de juf nog geen echte taakjes klaar had liggen . Ze had zo’n zin in echte groep 2 taakjes haha.
Hopelijk bij de rest ook alles goed gegaan!

Ja het is hier goed gegaan!

4 jarige heeft het prima gedaan, maar was verder niet heel spraakzaam. Meestal heeft hij hele verhalen, dus ik denk dat hij vooral veel indrukken nog moest verwerken. Maar volgens mij was het leuk. 

JtM

JtM

31-08-2021 om 08:12 Topicstarter

Zoon is gister weer voor het eerst na de vakantie naar de BSO gegaan, school begint hier op 6 september. Maar hij was kei kapot van die dag. Lag om 19u in bed en heb hem om 7u weer wakker moeten maken. Na vandaag nog een dag vroeg opstaan en dan kunnen we langer blijven liggen.
Zal voor mij ook wel wennen worden, ik begin al jaren om 8u op het werk, dat gaat nu minimaal 3 kwartier later worden. 

Ja dat later beginnen viel me gisteren ook tegen. Je gaat tegen je systeem in.
Zolang we thuiswerken is het oké maar met reistijd wordt het pittiger. Dan de werkdag afmaken in de avonduren.

JtM

JtM

31-08-2021 om 11:52 Topicstarter

Heb je veel reistijd Alhambra? Ik hoef gelukkig maar 15/20 minuten te rijden afhankelijk van de drukte dus dat is goed te doen. Ik ga iedere werkdag weer naar kantoor. Als ik zou thuiswerken zou het ideaal zijn: om een uur of 7 al beginnen en tussendoor zoon naar school brengen en weer verder werken. 

heel herkenbaar PhilDunphy, onze dochter is vooral moe als ze thuiskomt en zeker geen spraakwaterval. Op school en de BSO geven ze aan dat het goed gaat, daar ga ik dan vanuit. 
Ik moet ook wennen aan het nieuwe ritme, dochter gaat een stuk later naar school dan dat ze naar de opvang ging. Ik begin nu vroeg met werken en dan breng ik haar tussendoor weg. Mijn reistijd naar werk is een uur, en voor man 45 min. We moeten nog even een nieuwe balans vinden. 

jtm, ongeveer 50 minuten enkele reis. 
Ik werk fulltime thuis maar begin "pas" om 8 uur omdat onze kinderen wakker worden als ik eerder zou opstaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.