Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Wij geven standaard fruit, het wordt ook niet gewaardeerd als kinderen iets anders meenemen voor het fruitmoment in de ochtend.

Ik heb dochter haar mepal doosje bij de intratuin gekocht. 

Hier is het om 10.00 fruit en gisteren kreeg ze een appel in stukjes mee met een paar blauwe bessen en vandaag druiven en blauwe bessen. We hebben nog niet geexperimenteerd ermee maar dat komt nog wel. 

Roosopjehoed: Dochter krijgt elke dag fruit mee. Thuis eten we ook elke dag fruit rond dat tijdstip, 's middags krijgen ze vaak een ander tussendoortje.
Bij grote tuincentra hebben ze ook vaak Mepal broodtrommels e.d., daar hebben wij laatst een beker gekocht voor dochter.

Dochter neemt ook fruit mee voor in de kleine pauze. Bakje, trommel, beker etc. heeft ze niet zelf uitgekozen. We hebben gewoon neutrale dingen gekocht, geen frozen of zo, want na een paar jaar is dat niet meer cool terwijl de spullen nog goed zijn. Nu kan het jaren mee. We hebben het toen ingepakt als sintcadeau. 

Waar ik ben geweest was heel veel Mepal uitverkocht door die productieproblemen. Maar geen probleem verder, heb via internet besteld, maar vond het een beetje jammer dat hij nu niet kon kiezen. Tuincentrum niet aan gedacht eigenlijk

Hier eten wij altijd fruit bij/in het ontbijt en dan vaak 's middags nog of na het eten. Vandaar dat ik wat andere redelijk gezonde alternatieven zoek.

Alles gaat in 1 trommel voor een lange dag. Dan krijgt ze mee fruit(appel, druiven, aardbeien, mandarijn, banaan, oid), rauwkost(komkommer, wortels, oid) , 1 boterham en kiest ze s'ochtends wat erop moet, verpakt koekje(sultana, ontbijtkoek, in between reep, liga, kruidkoek, brosse eierkoek,oid) soms stop ik voor de lekker nog een mini bifi worstje erin. Wat ze wanneer op eet laat ik aan haar over.

Korte dag is fruit en koekje. 

Drinken water of limonade. Soms een pakje drinken.

Hier had ze vandaag druiven en aardbeien als tussendoor rond 10.00 in een bakje. En in een aparte broodtrommel haar lunch. Boterham met appelstroop, paprika, wortel en komkommer en een knijpfruitje voor het geval de groente toch niet zo in de smaak valt ( dat is dagelijks verschillend). Drinken is water met een drup appelsap, ook maar 2 bekers meegegeven, want maat houden kent ze niet. Drinken gaat dan gewoon in 1x op. 
Ze heeft een broodtrommel van Mepal met bijbehorende drinkbeker ( met zo’n tuit ipv een normale beker ivm jeugdtrauma’s bij mezelf en de ervaringen van mijn moeder die geregeld lekkende bekers met melk in tassen aantrof bij de kleuters in haar klas). Unicorn is haar grote liefde, dus dat is erop gekomen. Daarnaast een hele fijne drinkbeker van Camelbak, die ik echt iedereen kan aanraden.. 

Verplicht fruit om 10 uur. Vaak een appel in partjes, of druiven, of meloen in stukjes. Soms een hele banaan mee in de tas.

Kleuter is helemaal enthousiast over school. En ze is vooral ook trots dat ze ‘al’ in groep 2 zit.

Hier twee/drie soorten fruit/rauwkost voor fruitmoment en soms 1 liga of volkoren koekjes of rijstwafel oid erbij.

Bij lunch 3 boterhammen en pakje crackers. Drinken doet hij slecht.  Dus daarom ook vaak iets van komkommer oid erbij.

JtM

JtM

24-08-2021 om 20:30 Topicstarter

Hier is het ook om 10u fruit eten. Geven jullie een apart bakje voor het fruit mee? Lijkt me zo vies als de gesneden appel op het brood ligt, of mandarijn ofzo. Denk dat ik met aparte bakjes ga werken als ik er zo over nadenk

Zoon vroeg net met het naar bed gaan of hij volgende week naar school ging. Helaas voor hem start school pas op 6 september. Dus volgende week eerst nog een weekje naar de BSO.

Hier inderdaad 2 bakjes op de dagen dat ze ook luncht op school. Ook voor haar duidelijker wat voor de lunch is en wat voor tussendoor om 10.00. 
Als ze wat ouder wordt doe ik het misschien anders, maar het lijkt voor nu prima te werken zo. 

ja, apart fruitbakje. Die van Mepal vond ik waardeloos. Die deksel sloot op een gegeven moment niet goed meer af. Nu zo’n setje van drie bakjes van de hema. 

Hier op school om 10:00 fruit of groenten. Dat zit in een apart bakje. Al die bakjes gaan in 1 krat aan het begin van de schooldag. Er is ook een krat voor de broodtrommels. Het drinken begint in bak 1 en gaat naar bak 2.

Wat grappig hoe verschillend het gaat. Hier op school blijft alles in de tas. De tas gaat met fruit eten en lunch mee de klas in.

Kleuter heeft een mepal broodtrommel waar dan nog weer een los bakje met twee vakjes inzit. Daar gaat fruit en groente in. Het past ook alleen maar allemaal in 1 trommel, omdat kleuter slechte brood eter is en ik dus maar 1 boterham hoef mee te geven.
Hier blijft ook alles in de tas en die wordt gepakt als ze gaan eten en drinken.

Als jullie kleuters gaan gymmen, is dat dan in onderbroek en hemd of heeft school gevraagd om gymkleding? Hier vroegen ze alleen om een paar gympies. Ik heb zelf een legging erbij gedaan want vind toch beetje raar ofzo in de onderbroek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.