Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


heerlijk Fiona!

wij hebben ook de Parro ap, de juf had er vanmiddag al een paar filmpjes op gezet. 
ze heeft het erg leuk gehad op school. Kwam volgens de juf van de BSO al samen hand in hand met een meisje maar buiten. Ze was te moe om het uitgebreid te bespreken. 

Chantilly, hoe ging het met jou dochter?

ik overweeg de eerste twee weken naar school te gaan als die uit is, en dat ze dan mag kiezen (of ik )  of ze met mij of met de BSO mee wil. Zodat ik kan zien of ze erg moe is etc. Dat is qua werkuren wel te regelen.

Olive schreef op 23-08-2021 om 20:59:

heerlijk Fiona!

wij hebben ook de Parro ap, de juf had er vanmiddag al een paar filmpjes op gezet.
ze heeft het erg leuk gehad op school. Kwam volgens de juf van de BSO al samen hand in hand met een meisje maar buiten. Ze was te moe om het uitgebreid te bespreken.

Chantilly, hoe ging het met jou dochter?

Goed! Ze vond het erg leuk, was enthousiast en ook op de BSO ging het super goed. Met haar vriendinnetje en vriendje van haar oude KDV groep gespeeld op school. We kregen een behoorlijk samenhangend verhaal van haar eerste schooldag van haarzelf en was hyperactief toen ze thuiskwam rond 16.30. Lekker gegeten, gedouched en ze is volgens mij tevreden gaan slapen  

JtM

JtM

24-08-2021 om 09:32 Topicstarter

Wat leuk, de eerste die weer enthousiast naar school gaan na de zomervakantie. 

Hier is het ook bij het hek afgeven en moeten ze zelf naar binnen lopen. Is voor de leerkrachten wel heel fijn denk ik zo. Niet meer de ouders in de klas hebben staan die je eruit moet werken.
Wij hebben van zowel school als de bso een app. Vanuit de bso zetten ze ook foto's erop, kan je zien wat ze hebben gedaan.

Wij gaan dadelijk naar de bios zoon heeft er zin in!

Met oudste heb ik ook het wegbrengen van vóór Corona mee gemaakt, toen je nog wel school in mocht. Dat vond ik werkelijk een drama, en echt heel veel kreeg je alsnog niet mee van wat er in de klas gebeurde. Ik ben dus juist reuze blij dat het nu afgeven bij het hek is. Ik hoop dat ze dat er in houden, volgens mij voor de juffen ook veel minder chaotisch opstarten. 

Hier mocht je alleen de eerste dag je kind in de klas brengen en daarna gewoon bij het hek. Ik heb dat hele naar de klas brengen echt nooit begrepen waar dat goed voor is. Al helemaal niet in de hogere groepen, stel je voor dat je in groep zes nog door mama in de klas wordt gebracht. Je krijgt enorme opstoppingen in de gangen en in de klassen en ouders gaan zich overal mee bemoeien of nog dingen vragen aan de juf. Hier gaat om 8.25 de bel zodat om 8.30 de les ook echt kan beginnen.

Hier mogen we de eerste 2 weken mee naar binnen, even helpen met de tas en jas bij het goede haakje hangen, maar de klas mogen we niet in. Na 2 weken mogen we wel mee het schoolplein op en vanaf groep 2 is het afscheid nemen bij het hek. Nu denk ik dat we al snel overgaan op het afscheid nemen bij het hek, ze liep vanochtend zo naar de deur en vergat me daarna volledig. Het is dat haar juf nog iets zei over knuffel aan mij  

Om 08.15 mogen ze het schoolplein op, om 08.20 gaat de triangel en om 08.25 moet iedereen binnen zijn.

Wat leuk te lezen over de eerste schooldagen! Onze zoon is vandaag 4 geworden. Ik ben er emo van. Volgende week maandag start hij in groep 1/2 en gaat hij ook direct door de bso. We gaan het zien. Hij heeft er zin in. 

Gefeliciteerd Blossom! 

gefeliciteerd Blossom! 
Fijn dat het goed is gegaan chantilly!

bij ons geven we de kinderen af bij de deur, daar staat een medewerker die de kinderen opvangt. En dan gaan ze naar de klas. 

Gefeliciteerd Blossom!

JtM

JtM

24-08-2021 om 14:09 Topicstarter

Gefeliciteerd Blossom!

Zoon vond de bios leuk, is goed blijven zitten op zn stoel, lekker popcorn gegeten en de film was leuk. 

Leuk JtM! gezellig zo'n uitje, hier gaat man meestal samen met dochter naar de bioscoop. 

Gefeliciteerd Blossom! Is alles goed gegaan of is hij nog op BSO?

Zo te lezen is de eerste schooldag voor veel kindjes goed bevallen, wat leuk! Ik heb eigenlijk geen idee hoe het straks gaat met het brengen de eerste dag. De wendagen zijn heel chaotisch net voor de vakantie afgesproken, dus ik gooi na de vakantie even een mail richting de juf over hoe en wat.

Rosings, ben je niet bang dat je dochter eraan gaat wennen dat ze dan iedere dag kan kiezen tussen BSO of thuis? Misschien beter om met BSO af te spreken dat ze wel gaat maar als ze heel moe is ofzo dat ze bellen? Is zomaar een idee hoor, verder gewoon je eigen gevoel hierin volgen.

Ik dacht even uitgebreid met zoon een lunchset uit te gaan kiezen, blijkt dat Mepal productieproblemen heeft dus alle sets komen pas half oktober weer op voorraad   Nu via twee webshops nog kunnen bestellen, dan heeft zoon maar geen keuze

Wat geven jullie eigenlijk mee als pauzehap (10-uurtje of hoe het ook heet)? Als ik inspiratie op wil doen op internet sta ik iedere dag in de keuken courgettemuffins te bakken, haha!   Hier op school is op twee dagen fruit of groente verplicht, de andere dagen mag je zelf invullen (maar liefst wel gezond). Nu lust zoon graag groente en fruit, maar voor de afwisseling dacht ik aan iets van een rijstwafel, mini-eierkoek, rozijntjes.... tips?

Ik heb Mepalspullen gezien bij Bruna en Blokker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.