Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


hier een kleuter die ook graag elke dag wel wil afspreken met iemand, moet ook echt weleens zeggen en vandaag even niet. Vriendjes zijn hier het hele jaar wel gelijk gebleven. Ben benieuwd straks, want dan zijn een aantal van zijn vriendjes naar groep 3 (hij zat in een combi 1/2 en gaat dus na de vakantie naar groep 2)

Hier ging hij ook gelijk naar de bso en dat ging prima.

Ze gaat nu wel met een clubje meiden waarmee ze veel op het schoolplein omgaat naar de volgende groep.
Ik hoop de speeldates nog even uit te stellen. Daarbij komen bepaalde dagen ook niet uit met werk en bso. Dochter is een week nadat ze voor het eerst naar school ging naar de bso gegaan. Dit ging ook meteen goed. Alleen wel moe na zo'n dag.

Spelen jullie kleuters ook al alleen in de wijk? Bv alleen naar een speeltuin verderop, vindt erg lastig te bepalen wanneer zij dat kan. Heb nog niet echt het idee dat ze op verkeer let. Misschien nog te jong.

Ik ben zelf ook wel weer toe aan wat structuur en hopelijk gaat dochter daar ook weer beter op. Ze is altijd een goede slaapster geweest maar de afgelopen week.... Na het naar bed brengen rustig het licht aan doen en gaan spelen of allerlei excuses om weer uit bed te komen. Soms slaapt ze pas 2 uur na haar bedtijd en dan s'ochtends om 6 uur is ze weer wakker en aan het spelen. 

Onze kleuter mag niet alleen naar de speeltuin.  De weg die hij moet oversteken vind ik te druk. Op woonerf waar we wonen mag hij wel spelen. 

Hier vanaf week 1 speeldates maar max 1 per week. Maar dat was met kindjes die hij van kdv al kende. Maar ook 2 dagen bso en 1 dag opa en oma dus wil 1 dag niks per week.

Hier mag kleuter ook echt niet alleen naar de speeltuin, ik vind haar daar nog te jong voor. Maar we wonen dan ook in een stad, in een dorp zou ik er waarschijnlijk anders over denken.

Hier mag dochter van mij elke dag spelen als ze dat wil. Als ik er een dag geen zin in heb of we hebben al plannen, dan geef ik dat 's morgens al aan zodat ik geen teleurgestelde kleuters heb in de middag. Maar ze gaat niet naar de BSO of opa's/oma's. In de praktijk speelt ze meestal 2x per week. Ik vind het juist goed voor haar sociale ontwikkeling.

Dochter mag alleen over de stoep naar een bankje verderop en naar onze achterbuurjongen (daar gaat ze al alleen naartoe sinds ze 2,5 is maar tot 3/3,5 appten we dan altijd eerst met de buren)

De speeltuin in de wijk nog niet maar ik denk dat we dat over een paar maanden wellicht wel goed vinden... Al blijft het spannend met de bezorgers die flink scheuren in de wijk.

Wij wonen in een relatief rustiger wijk maar wel direct naast het centrum, de eerste straat die geen betaald parkeren meer is.

hier mag dochter ook nog niet alleen op straat spelen. Wij wonen in een doodlopende straat achter de winkelstraat en mensen die er wonen zijn wel voorzichtig maar mensen die alleen komen om te parkeren sjeesen zo de straat in terwijl er vaak kinderen op straat spelen. 
Dochter heeft 3 dagen BSO straks dus we moeten even kijken hoeveel tijd er is voor speelafspraken. 

JtM

JtM

21-08-2021 om 17:16 Topicstarter

Wij gaan dinsdag naar de paw patrol film! Zoon kan thuis wel goed films kijken, ligt hij languit op de bank, haha. Ben benieuwd hoe dat in de bioscoop gaat.

Zoon gaat ook 3 dagen naar de bso, even kijken hoe dat gaat met speelafspraken na school. Heb daar nog niet heel veel zin in om eerlijk te zijn, vind dat toch een gedoe, een kind in huis die je niet kent etc. Hopen dat zoon leuke vriendjes maakt  

Dochter gaat 3 dagen naar de bso en op de andere 2 dagen zijn er eigenlijk altijd wel speelafaspraakjes. Soms spreekt ze ook in het weekend af. 
Alleen in de wijk nog niet, ze is 5,5. Ze heeft ook geen vriendjes in de straat 

JtM

JtM

22-08-2021 om 07:59 Topicstarter

Hoe lang spelen ze dan ongeveer met elkaar Lolly? Hier ie school op woensdag en vrijdag om 12.30u uit, dit zijn ook mijn vrije dagen maar vind het dan een lange zit om tot bijv 17u een extra kindje over de vloer te hebben.

Dochter had ook 3 dagen BSO (straks 2) maar ik sprak meestal af dat ze na school eerst even lunchen en chillen en daarna samen spelen. Tot hoe laat ligt eraan hoe het gaat.

JtM schreef op 22-08-2021 om 07:59:

Hoe lang spelen ze dan ongeveer met elkaar Lolly? Hier ie school op woensdag en vrijdag om 12.30u uit, dit zijn ook mijn vrije dagen maar vind het dan een lange zit om tot bijv 17u een extra kindje over de vloer te hebben.

Op woensdag zijn ze om 12.15 uit. Dan ongeveer tot 15.30/16.00.

Op donderdag zijn ze om 14.30 uit en dan meestal tot 16.00, soms 16.30.

Hier zijn ze om 14.00 uit en ze spelen meestal tot 16.00 / 16.30, afhankelijk van welk kind het is. Van 12.30 tot 17.00 zou ik ook veel te lang vinden.

Hier is school om 15.15 uit en zijn speelafspraakjes doorgaans tot 17.00 uur. Op woensdag en vrijdag zijn ze om 12.15 en 12.00 uur uit maar dan wordt er meestal eerst thuis gegeten en rond 14.00 uur afgesproken tot 17.00 uur. Heel soms wordt er samen geluncht en de hele middag gespeeld maar dat is eigenlijk alleen als ouders dat vragen omdat ze bijvoorbeeld een hele dag met oma naar het ziekenhuis moeten of zo.

JtM

JtM

22-08-2021 om 11:38 Topicstarter

Dat klinkt beter inderdaad, 2 uurtjes met elkaar spelen en dan weer opgehaald worden

Hier om 15 uur uit en dan spelen tot 16.30/16.45. Dat is vaak lang genoeg. Morgen begint school weer en kleuter heeft er echt superveel zin in. Ik vind het ook lekker om weer in een vast dagelijks ritme te komen met het gezin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.