Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


jee Fiona wat heftig zeg en wat een onvolwassen houding van opa en oma. Beloftes niet nakomen vind ik sowieso al irritant maar helemaal als een kind zich ergens op verheugd. Dat jullie een grens stellen is volkomen logisch en een consequentie van hun eigen handelen. 
Qua kinderschoenen kopen we 1x per seizoen mooie bij een kinderzaak, dochter heeft grote maar smalle voeten dus niet alles zit even mooi. Verder koop ik zoals het uitkomt, dat kunnen goedkopere laarzen zijn bij de primark met glitters maar ook via Sophie vp komen leuke dingen voorbij. 

vandaag heb ik een meiden dag met kleuter. Het was echt leuk!

Man was werken en peuter naar de opvang, wij hebben onze nagels gelakt, popcorn gekocht en gingen (voor het eerst) naar de bioscoop. Dochter vond het fantastisch en ik heb zo van haar genoten. Ze mocht zelf de film kiezen dus we gingen naar Tom en Jerry. 

Ze is soms een pittige draak maar dit soort dagen met al haar enthousiasme en zonder vervelende buien zijn goud waard.

Zijn jullie kleuters enthousiast om naar school te gaan? Hier zegt ze: oh, zo'n korte vakantie?? 🤣🤣
Als ze er eenmaal is vind ze het echt wel weer leuk hoor

Wij hebben nog 2,5 week zomervakantie, zelf pas sinds deze week vrij en moeten nog op vakantie dus school is nog ver van zijn bed show

Dochter gaat graag naar school maar is op zijn tijd ook echt wel toe aan vakantie. Hier starten ze pas 6 september weer. Ze heeft wel zin om naar groep 3 te gaan en allemaal nieuwe dingen te leren.

Hier start dochter maandag voor het eerst op school en ze lijkt er zin in te hebben. Zelf vind ik het vooral wat onwerkelijk! 
Heb vooral wat zenuwen hoe het echt gaat zijn, want haar wenmoment was niet zo’n hit  

Wat leuk Envelop, zo’n dag met je oudste. 
Wij zijn vorige week met z’n tweeën plus oma en haar twee tantes een hele dag wezen shoppen. Nieuwe kleren voor school, broodtrommel, drinkbeker, rugtas, alles heeft ze binnen en ik ben alles aan het labelen. 

Ik denk toch ook dat het nachtmerries waren. Ze was de eerste dagen ook erg onrustig in het vakantiehuisje m. Vroeg wakker, moest lampje aan, overdag dwars/huilerig, enz. Gaat nu wel weer iets beter.

Leuk envelop! Wij hebben volgende week nog een weekje vakantie bij huis dan wil ik ook nog even naar de film met haar!

Wij zijn gisteren naar het Thermen museum in Heerlen geweest. Dit was verrassend leuk voor onze dochter van 4,5. Hele interactieve audio tour waar ze helemaal enthousiast van werd. Zo leuk om te zien!

Ik denk dat ze wel weer zin in heeft om naar school te gaan. Ze heeft nu een half jaar instroom groep 1 gehad en nu een heel jaar groep 1. Kreeg ik van de week ook de uitnodiging voor zwemles, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Ze zal wel een paar weken goed moe zijn. 

Heerlijk envelop, zulke dagen.

Dreumes is heel erg ziek geweest, nu weer opgeknapt. Maar gister dus weer naar de opvang en had ik ook zo'n dag met kleuter! 
Ergens geluncht, cakejes gebakken, samen gespeeld. Zo fijn!

Zo naar Blijdorp met die 2! Man is ook alweer aan het werk.

Hier begint school ook pas over 2 weken, dus we hebben er nog niet bij stil gestaan.
Zal wel weer wennen worden!

Kleuter vind nu de bso in de vakantie erg leuk. Leuke activiteiten, kleinere groepen. En, niet moe van school.

Chantilly21_2 schreef op 18-08-2021 om 07:33:

Hier start dochter maandag voor het eerst op school en ze lijkt er zin in te hebben. Zelf vind ik het vooral wat onwerkelijk!
Heb vooral wat zenuwen hoe het echt gaat zijn, want haar wenmoment was niet zo’n hit

Is ze maar één keer wezen wennen? En vond ze het toen niet leuk?

Onze bijna-kleuter gaat na de zomervakantie wennen op school, weer een compleet nieuwe fase in ons leven.

RoosOpJeHoed schreef op 18-08-2021 om 11:39:

[..]

Is ze maar één keer wezen wennen? En vond ze het toen niet leuk?

Onze bijna-kleuter gaat na de zomervakantie wennen op school, weer een compleet nieuwe fase in ons leven.


Ze wordt eind september 4 en mag een maand eerder starten op de basisschool, dit wordt gezien als de wenperiode. Als het niet lekker gaat kunnen we haar gewoon wat vaker thuiskomen, maar we vonden het allemaal een prima idee dat ze direct mag starten, zodat ze de start van het schooljaar direct meekrijgt en niet na een maand instroomt in een klas die net wat gewend is aan elkaar. Ze heeft 1 wenmoment gehad voor de vakantie, waar de nieuwe klas samen is gekomen. Ze gaat met 7 kindjes van haar kdv groep beginnen, dus het zal vast erg gezellig worden. Ze moest alleen erg huilen toen ze in de klas zat, want bang dat ik niet terug zou komen. Dat hebben we volgens mij nu prima weten uit te leggen en ze lijkt er zin in te hebben. 

Chantilly, dat komt dan vast goed! Ze was dan ook nog erg jong bij het wenmoment, als ze eind september pas 4 wordt. Ze maken (in mijn ervaring) echt een enorme sprong in die eerste paar maanden als ze net kleuter zijn en naar school gaan.

Hier is de vakantie ook alweer bijna voorbij. We maken er een paar rustige dagen van, want dochter heeft veel gelogeerd de afgelopen weken en is doodop. Het is sowieso een gevoelig kind, bij veel indrukken moet ze daar altijd echt van bijkomen. Ik ga morgen met haar voor het eerst naar de film, even moeder/dochtertijd. Dat hebben we eigenlijk helemaal niet gehad deze vakantie, ik heb er veel zin in!

@Chantilly wat fijn zo'n lange wenperiode. Hier is het 5 halve dagen. Maar zo te lezen gaat het helemaal goedkomen voor jouw dochter. Zo'n allereerste wendag is natuurlijk ook wel extra spannend.

Ik hoop dat als onze zoon naar school gaat er wat meer rust en structuur voor hem komt. Hij gaat nu twee dagen naar het kdv en ik merk de laatste maanden dat hij steeds drukker thuiskomt. Geeft zelf aan dat hij de kindjes te druk vindt. De groep bestaat nu voornamelijk  uit kindjes die 2 of net 3 zijn en dat vindt hij duidelijk minder leuk. Volgens de juf speelt hij heel erg op zichzelf en aan het einde van de dag is hij niet te houden en gaat slecht slapen, alsof hij zijn ei niet kwijt kon ofzo.

Merkten jullie verschil toen kind naar school ging?

Kleuter start volgende week in groep 2 en heeft er veel zin in. Ze begint zich nu thuis ook een beetje te vervelen. Volgens mij vindt ze het wel stoer dat ze bij de oudsten van de klas hoort (combi 1/2).
Ze is het afgelopen jaar erg veranderd, in positieve zin. We gaan zien hoe dit jaar gaat. Ze is heel leergierig, dus ik denk dat het wel goedkomt.

Ik vind school ook nog best wel druk. De klassen bestaan bij ons uit 20-25 kinderen en op het schoolplein komen alle kleuterklassen samen. Structuur geeft de juf wel, maar het was ook wel even wennen voor dochter aan alle regels. Ze heeft nog steeds wel moeite mee dat ze soms iets niet kan afmaken  omdat ze verder moeten met het programma. Krijg ook nog regelmatig halve broodtrommel vol terug omdat ze maar 15 minuten krijgt om te eten. 

Hier was ze echt aan vakantie toe, zal straks ook wel weer moe zijn, maar vond het ook leuk om weer met andere leeftijdsgenootjes te spelen. Scheelt wel dat ze aankomende week nog twee dagen naar bso gaat.

RoosOpJeHoed schreef op 18-08-2021 om 14:55:


Merkten jullie verschil toen kind naar school ging?

Zeker. Hij was laatste half jaar oudste op kdv en mistte vriendjes van dezelfde leeftijd. Op school werd hij herenigt met twee kdv vriendjes en ging op eerste dag na zonder problemen. 

Ik merk ook echt dat hij ouder wordt. Paar weken/maanden terug wilde hij vooral los bouwen met lego en nu deze vakantie met beetje hulp va papa al twee dingen gemaakt volgens het boekje bijvoorbeeld.  

Ik plan in vakanties nu 1 op 1 tijd met kleuter, met peuter heb ik dat elke woensdagochtend al. Dus laatste vakantieweek is kleuter ochtend alleen bij mij terwijl peuter naar kdv gaat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.