Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


hier was kleuter ook blij dat hij weer naar school kon. Hij rende als eerste het schoolplein over en was als eerste binnen. 
Vandaag 1e zwemles

Envelop schreef op 10-01-2022 om 23:30:

[..]

Dank!

Speurtocht wacht ik nog een jaartje mee, zie het niet zo zitten om met alle kids door de wijk op pad te gaan ..


Dat is misschien verschil jongen versus meisje. 6 kleuterjongens 3 uur in mijn huis lijkt me rampzaliger dan een speurtocht 😅 . 

Snowgirl schreef op 11-01-2022 om 07:24:

hier was kleuter ook blij dat hij weer naar school kon. Hij rende als eerste het schoolplein over en was als eerste binnen.
Vandaag 1e zwemles

Wat leuk! De eerste zwemles. Heeft hij er zin in of ziet hij er een beetje tegenop?

Due-scimmie schreef op 11-01-2022 om 07:49:

[..]


Dat is misschien verschil jongen versus meisje. 6 kleuterjongens 3 uur in mijn huis lijkt me rampzaliger dan een speurtocht 😅 .

Ik weet ook nog niet wat beter is... maar in de wijk zien ze weer bekenden en schiet iedereen alle kanten op ben ik bang.

Verschil jongen meisje maakt hierin niet zoveel uit denk ik. Sowieso verwacht ik dat dochter nog één meisje uitnodigt en verder gaat ze vooral met jongens om. Het zijn allemaal types die flink druk kunnen zijn dus er moet ook een onderdeel zijn waar ze samen even tot energie kwijt kunnen en een onderdeel waarin ze weer even rustig worden.

Binnenkort maar eens een rondje pinterest doen voor ideeën en er wat leuks van maken. 

Ja hier wil zoon het eerlijk verdelen. 3 jongens en 2 meiden 🙂. En gelukkig hebben we een trampoline voor extra vermaak. Maar zitten er wel bij die niet rustig gaan knutselen gok ik. Maar ik hoop eigenlijk nog op open horeca en dan gaan we naar een restaurant met groot speelgedeelte waar ze zelf pizza mogen maken en verder kunnen spelen. 

Due-scimmie schreef op 11-01-2022 om 08:56:

Ja hier wil zoon het eerlijk verdelen. 3 jongens en 2 meiden 🙂. En gelukkig hebben we een trampoline voor extra vermaak. Maar zitten er wel bij die niet rustig gaan knutselen gok ik. Maar ik hoop eigenlijk nog op open horeca en dan gaan we naar een restaurant met groot speelgedeelte waar ze zelf pizza mogen maken en verder kunnen spelen.

Bij iets van horeca zit je toch snel rond de €13 per kind en dat is ons nu net iets teveel. Maar ik snap zeker dat je daar voor kiest, scheelt een boel gedoe thuis. Hoe gaat het nu verder met jou?

@snowgirl, leuk de eerste zwemles! Heeft hij er zin in?

ja, hij heeft heel veel zin in de zwemles al is hij ook wel een beetje zenuwachtig. Want mama ik kan toch nog niet zwemmen? Maar ook, vandaag mag ik eindelijk he

Envelop schreef op 11-01-2022 om 09:38:

[..]

Bij iets van horeca zit je toch snel rond de €13 per kind en dat is ons nu net iets teveel. Maar ik snap zeker dat je daar voor kiest, scheelt een boel gedoe thuis. Hoe gaat het nu verder met jou?

@snowgirl, leuk de eerste zwemles! Heeft hij er zin in?

Ja hier is het 10 per kind. Dat viel me nog mee vergeleken met een Monkeytown oid. Maar als het thuis wordt is dat ook goed

Het gaat momenteel redelijk. Maar veel meer dan voor kinderen en eten zorgen doe ik niet. Begin in februari met interventietraject via mijn werkgever. 

Spannend snowgirl! Onze kleuter was de eerste keer bijna niet in zwembad te krijgen. Spanning zorgde voor driftbuien. Maar zodra hij omgekleed was en les begon was dat helemaal weg. Nu vraagt hij bijna dagelijks wanneer hij weer mag .

JtM

JtM

11-01-2022 om 18:56 Topicstarter

Wat fijn dat er bij jullie gezwommen mag worden Snowgirl! Dat mist zoon ook nog heel erg.

Leuk al die plannen voor de kinderfeestjes. 

Zoon kwam vandaag weer super vrolijk terug van de BSO, hij heeft het zo naar zijn zin daar. School was ook heel leuk zei hij. Tijdens het eten moesten we hem af en toe onderbreken zodat hij kon eten, hij was zoveel aan het praten.

JtM schreef op 11-01-2022 om 18:56:

Wat fijn dat er bij jullie gezwommen mag worden Snowgirl! Dat mist zoon ook nog heel erg.

Leuk al die plannen voor de kinderfeestjes.

Zoon kwam vandaag weer super vrolijk terug van de BSO, hij heeft het zo naar zijn zin daar. School was ook heel leuk zei hij. Tijdens het eten moesten we hem af en toe onderbreken zodat hij kon eten, hij was zoveel aan het praten.

Woon jij niet in Nederland? Bij ons is zwemles gelukkig gewoon mogelijk, vrij zwemmen alleen niet.

Leuk he al dat geklets! Maar soms... Vooral man is er wel eens klaar mee, ik vind het vooral lastig als de kinderen door iemand heen gaan praten. Het leren dat je moet wachten op je beurt in gezelschap blijft lastig.

Wij hadden vandaag een meisje spelen die nog niet zo lang naar de basisschool gaat, wat een verschil is dat dan weer met de kinderen die 5 of bijna 5 zijn. Ze hebben zich wel heel erg goed vermaakt dus dat was voor herhaling vatbaar.

JtM schreef op 11-01-2022 om 18:56:

Wat fijn dat er bij jullie gezwommen mag worden Snowgirl! Dat mist zoon ook nog heel erg.

Leuk al die plannen voor de kinderfeestjes.

Zoon kwam vandaag weer super vrolijk terug van de BSO, hij heeft het zo naar zijn zin daar. School was ook heel leuk zei hij. Tijdens het eten moesten we hem af en toe onderbreken zodat hij kon eten, hij was zoveel aan het praten.

Ja, zwemles gaat gewoon door he. Bij jullie niet dan?

Envelop schreef op 11-01-2022 om 20:17:

[..]

Woon jij niet in Nederland? Bij ons is zwemles gelukkig gewoon mogelijk, vrij zwemmen alleen niet.

Leuk he al dat geklets! Maar soms... Vooral man is er wel eens klaar mee, ik vind het vooral lastig als de kinderen door iemand heen gaan praten. Het leren dat je moet wachten op je beurt in gezelschap blijft lastig.

Wij hadden vandaag een meisje spelen die nog niet zo lang naar de basisschool gaat, wat een verschil is dat dan weer met de kinderen die 5 of bijna 5 zijn. Ze hebben zich wel heel erg goed vermaakt dus dat was voor herhaling vatbaar.

Ja, herkenbaar. Kleuter is hier al 5,5 en heeft een keer iemand meegenomen die net 4 was. Overal bij helpen enz. Heel lief en ze hadden ook lief gespeeld. Met zijn vaste vrienden zijn ze soms zo ontzettend druk. 

JtM

JtM

12-01-2022 om 08:52 Topicstarter

Ik woon in Nederland maar hier gaat zwemles niet door. Dacht dat zwemles ook onder de 'lockdown' viel.
Zoon zwemt sowieso al een tijdje niet meer omdat zijn les pas om 17.30u begint. Hopen dat dat snel weer opgestart word.
Fijn dat het bij jullie wel door gaat

Hoe ging het zwemmen Snowgirl?

bij ons gaat het zwemmen ook door tot vreugde van dochter. Die kijkt er elke week naar uit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.