Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


PhilDunphy schreef op 23-07-2021 om 22:16:

[..]

We zijn naar de Pekelinge en De Belten geweest. Komende vakantie gaan we naar de Leistert. Ik vond de Belten heel fijn qua sfeer. Pekelinge vond ik iets drukker/onoverzichtelijker.

De Belten in Hardenberg? Leuk! Daar hebben wij jaren met mijn ouders een stacaravan gehad!

Ja klopt, ik vond het echt een fijne sfeer daar. Veel speeltuintjes en best groot qua veldjes en accommodaties, maar het voelde niet zo enorm prikkelrijk als sommige andere parken/campings. Heel open en vertrouwd. Iedereen liet er ook gerust de fiets van het slot bijvoorbeeld.
Wel vond ik de grote speeltuin (in de buurt van het terras) net wat beter passen bij wat oudere kinderen; mijn middelste vond het heel vervelend dat hij er niet op kon klimmen. Mijn oudste kleuter lukte het nét.
Het binnenzwembad is dan weer perfect voor de jongere kinderen. 

Zot-83 schreef op 23-07-2021 om 22:48:

[..]

Dit is ook wat ik bedoelde. Je doet er een kind gewoon echt niet altijd plezier mee.


@ pink flower, je toon komt op mij best agressief over.
Ja, hoogbegaafdheid komt niet extreem veel voor. Maar, ouder kind is hoogbegaafd en wist je dat broers of zussen vaak maar een paar IQ punten vanaf zitten? Als ik dat combineer met de serieuze werkhouding en voorlopen, dan zou het me niet verbazen als dit kind ook hoog- of meerbegaafd is.

Mijn opmerking was niet om de discussie aan te gaan maar een ander geluid te laten horen. En ja, dan heb ik misschien een aversie tegen al het ‘ze moeten maar lekker spelen’. Want dat heb ik afgelopen jaar genoeg gehoord.

Dat ligt dan echt aan jou als het agressief leest. Ik ben hier juist degene die het meest wordt aangevallen.

Maar dit dan dus ook echt de laatste keer dat ik erop reageer want dat heb ik al vaker gezegd: lijkt me niet een discussie die hier thuis hoort 

Zodra ik dit topic onder negeer kan zetten ga ik dat doen. Ik merk nl dat ik nogal de kriebels krijg van dit topic. De meesten doen net alsof hun kind boven het niveau uitsteekt. Terwijl dat echt uitzonderingen zijn, zoals jouw zoon dus. De meesten zijn gewoon gemiddeld. Ja ook de kinderen met belangstelling voor taal en rekenen, dat is nl ook heel normaal op deze leeftijd. Ook het alfabet kennen of klok kunnen kijken. Als ex juf ben ik blij dat ik niet meer in het onderwijs zit.

Ik stop dus nu met dit topic. Veel plezier nog.

PinkFlower schreef op 23-07-2021 om 23:09:

[..]

Dat ligt dan echt aan jou als het agressief leest. Ik ben hier juist degene die het meest wordt aangevallen.

Maar dit dan dus ook echt de laatste keer dat ik erop reageer want dat heb ik al vaker gezegd: lijkt me niet een discussie die hier thuis hoort

Zodra ik dit topic onder negeer kan zetten ga ik dat doen. Ik merk nl dat ik nogal de kriebels krijg van dit topic. De meesten doen net alsof hun kind boven het niveau uitsteekt. Terwijl dat echt uitzonderingen zijn, zoals jouw zoon dus. De meesten zijn gewoon gemiddeld. Ja ook de kinderen met belangstelling voor taal en rekenen, dat is nl ook heel normaal op deze leeftijd. Ook het alfabet kennen of klok kunnen kijken. Als ex juf ben ik blij dat ik niet meer in het onderwijs zit.

Ik stop dus nu met dit topic. Veel plezier nog.

Jeetje ik sneer niet graag maar ik ben blij dat jij niet meer in het onderwijs zit.

Precies wat je zegt, het alfabet kennen OF klok kijken OF rekenen. Als ik voor mezelf spreek en ik lees er wat meer hier zijn er mensen die tegen het totaalplaatje aanlopen. 

En daarom praat ik er niet met andere moeders over, die zeggen; Ja mijn kind kan ook goed rekenen maar mag niet door. Het is een totaalplaatje van alles.

Maar ik stop ook graag deze discussie hier en hoop dat we een topic kunnen maken over kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong of HB.

Ik denk nog even over een goede OP

PhilDunphy schreef op 23-07-2021 om 23:08:

Ja klopt, ik vond het echt een fijne sfeer daar. Veel speeltuintjes en best groot qua veldjes en accommodaties, maar het voelde niet zo enorm prikkelrijk als sommige andere parken/campings. Heel open en vertrouwd. Iedereen liet er ook gerust de fiets van het slot bijvoorbeeld.
Wel vond ik de grote speeltuin (in de buurt van het terras) net wat beter passen bij wat oudere kinderen; mijn middelste vond het heel vervelend dat hij er niet op kon klimmen. Mijn oudste kleuter lukte het nét.
Het binnenzwembad is dan weer perfect voor de jongere kinderen.

Ik ben al jaren niet op de Belten geweest. Toen ik er kwam was er geen eens een binnenzwembad Het was volgens mij toen nog echt een familie camping. Inmiddels veel commerciëler volgens mij

Puglove schreef op 23-07-2021 om 23:16:

[..]

Jeetje ik sneer niet graag maar ik ben blij dat jij niet meer in het onderwijs zit.

Precies wat je zegt, het alfabet kennen OF klok kijken OF rekenen. Als ik voor mezelf spreek en ik lees er wat meer hier zijn er mensen die tegen het totaalplaatje aanlopen.

En daarom praat ik er niet met andere moeders over, die zeggen; Ja mijn kind kan ook goed rekenen maar mag niet door. Het is een totaalplaatje van alles.

Maar ik stop ook graag deze discussie hier en hoop dat we een topic kunnen maken over kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong of HB.

Ik denk nog even over een goede OP

Nou een topic over kinderen met een voorsprong of HB juich ik toe hoor, als het ook echt HB dingen betreft, maar ik hoop dat wij hier toch ook gewoon over onze kleuters mogen praten. En dan niet bang hoeven te zijn over het aangeven wat je kind al kan, als je je afvraagt of je kind in groep 1 of 2 thuis hoort. Dat heeft niks te maken met je kind hoger inschatten dan de rest, dat heeft te maken met het schetsen van een beeld waarop een ander mee kan denken.

Ik vind HB trouwens juist eerder een vloek dan een zege. Ik kan talloze problemen opnoemen die wij ervaren juist doordat zoon HB is. Dus zeker niet iets om jaloers op te zijn en over op te scheppen. Maar wel iets wat ik toch gewoon mag benoemen, zoals je ook mag benoemen dat je kind juist naar beneden afwijkt van het gemiddelde en daardoor vraagtekens trekt bij wat de juiste klas is voor hem of haar.

wij gaan naar het dierenbos in Vinkel  

Schrijf snel uitgebreider mee, druk druk moe!

PhilDunphy schreef op 23-07-2021 om 23:33:

[..]

Nou een topic over kinderen met een voorsprong of HB juich ik toe hoor, als het ook echt HB dingen betreft, maar ik hoop dat wij hier toch ook gewoon over onze kleuters mogen praten. En dan niet bang hoeven te zijn over het aangeven wat je kind al kan, als je je afvraagt of je kind in groep 1 of 2 thuis hoort. Dat heeft niks te maken met je kind hoger inschatten dan de rest, dat heeft te maken met het schetsen van een beeld waarop een ander mee kan denken.

Ik vind HB trouwens juist eerder een vloek dan een zege. Ik kan talloze problemen opnoemen die wij ervaren juist doordat zoon HB is. Dus zeker niet iets om jaloers op te zijn en over op te scheppen. Maar wel iets wat ik toch gewoon mag benoemen, zoals je ook mag benoemen dat je kind juist naar beneden afwijkt van het gemiddelde en daardoor vraagtekens trekt bij wat de juiste klas is voor hem of haar.

Dan heb ik het denk ik verkeerd verwoord.

HB of ontwikkelingsvoorsprong is geen zegen. En daarom wilde ik daar juist een apart topic voor. Zodat hier de heerlijke kleuterdingen kunnen zijn en we niet in discussies vervallen

Rosings schreef op 23-07-2021 om 23:38:

wij gaan naar het dierenbos in Vinkel

Schrijf snel uitgebreider mee, druk druk moe!

Wat leuk! Wanneer ga je met rozetje? Gaan jullie met z'n twee?

PinkFlower schreef op 23-07-2021 om 23:09:

[..]

Ik stop dus nu met dit topic. Veel plezier nog.

Bedankt voor je input. Gaan wij weer lekker verder kletsen over onze kleuters. 

Wij gaan niet op vakantie. Hoe ik 6 weken  vrij van school ga invullen weet ik nog niet. Logeerpartijtje en een paar dagjes uit staan in ieder geval gepland. En gelukkig vindt dochter de vakantie-bso erg leuk.

Peppa schreef op 24-07-2021 om 07:11:

[..]

Bedankt voor je input. Gaan wij weer lekker verder kletsen over onze kleuters.

Wij gaan niet op vakantie. Hoe ik 6 weken vrij van school ga invullen weet ik nog niet. Logeerpartijtje en een paar dagjes uit staan in ieder geval gepland. En gelukkig vindt dochter de vakantie-bso erg leuk.

Hier zitten er inmiddels 2 weken op. Ik probeer iedere dag iets te doen. Dat hoeft maar klein te zijn, zwemmen, eind wandelen, samen koken, spelletjesmiddag etc.  Net iets anders dan de dagelijkse sleur zeg maar

Hier ervaar ik zijn hb ook niet als zegen. Het maakt hem, al sinds zijn baby-tijd, geen makkelijk kind.
Wij gaan eind augustus een week naar Landal Kaatsheuvel en volgende week ga ik een nachtje samen met kleuter weg; dagje Utrecht, hotel en volgende dag naar een dino tentoonstelling. Hij is gek van dino’s en staat te popelen! Mama, ik vind het zó leuk en ik heb er zó’n zin in!

Zot-83 schreef op 24-07-2021 om 08:17:

Hier ervaar ik zijn hb ook niet als zegen. Het maakt hem, al sinds zijn baby-tijd, geen makkelijk kind.
Wij gaan eind augustus een week naar Landal Kaatsheuvel en volgende week ga ik een nachtje samen met kleuter weg; dagje Utrecht, hotel en volgende dag naar een dino tentoonstelling. Hij is gek van dino’s en staat te popelen! Mama, ik vind het zó leuk en ik heb er zó’n zin in!

Oh wat leuk! Dino's zijn hier ook favoriet. Vorig jaar zijn wij bij Dinoland Zwolle geweest. Dit jaar wil ik nog naar Landgoed Tenaxx, niet spectaculair maar met dino's en lekker dichtbij.

wat een leuke plannen allemaal! Wij gaan de laatste twee weken weg. Bij de vakantie BSO organiseren ze hartstikke leuke dingen dus dat is prima! 

Wij hebben dit jaar 7 weken vakantie  De eerste 2 zitten er op.
Ik wissel een beetje af. We zijn nu naar een zwembad geweest, naar een natuurspeeltuin met vooral veel modder, en naar de binnenspeeltuin. En oudste is wezen logeren. Maar ook meerdere dagen gewoon thuis en ze moesten nog een paar dagen naar de BSO.

Ik heb wel een regionale pas gekocht waarmee ik flink wat activiteiten kan doen, zoals een pretpark bezoeken, een kinderpark, een dierentuin, binnenspeeltuin, zwembaden en musea. En ze kregen van school uit een boekje met regionale goedkopere activiteiten. Ik heb dat boekje doorgespit op haalbare ideeën voor mijn kinderen en dit op een lijstje gezet. Waardoor ik makkelijker 's ochtends kan zeggen "Ik heb zin om weg te gaan, wat zal ik eens gaan doen?"

Ik kijk er wel naar uit als we straks zelf vakantie hebben. Door de peuter van 2-jarige vind ik namelijk met 3 kinderen op stap gaan wel extra lastig. Zij kan zomaar bedenken dat ze nergens meer zin in heeft en op de grond neer storten. Als we straks zelf vrij zijn, dan ben je met twee volwassenen. Of kun je de peuter thuis laten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.