Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Puglove schreef op 24-07-2021 om 08:32:

[..]

Oh wat leuk! Dino's zijn hier ook favoriet. Vorig jaar zijn wij bij Dinoland Zwolle geweest. Dit jaar wil ik nog naar Landgoed Tenaxx, niet spectaculair maar met dino's en lekker dichtbij.

Zijn wij vorig jaar geweest. Toen Peuter vond het Landgoed prachtig!

Wij gaan morgen naar het oertijdmuseum ofwel Dinomuseum in Boxtel 

Hier gaat kleuter komende 3 weken nog 2,5 dag bso en 1 dag naar mijn vader. Mijn vader heeft normaal geen oppasdag maar in vakanties wel. Kind vindt het heerlijk. Verder ook hier lokaal doe boek gekregen en we heben abonnement op grote speeltuin en zwembad dus zo gaan we de woensdagen doorbrengen denk ik 

Laatste week van vakantie is het hier soort kindervakantieweek. Maar nadeel vind ik dat dit van 10 tot 14 is dus voor mijn werkdagen onhandig.  

Wij hebben ook BSO in de vakantie. Gister de pop up camping in de wijk was een feest. Dochter heeft van 16.00 tot 22.15uur non stop gespeeld met vriendjes, gerend, gedanst, gestoeid en geknuffeld. Zo laat gaat ze normaliter nooit naar bed maar ze is geen één keer vervelend geweest en heeft volop genoten. Toen we vanmorgen wakker werden om 07.00uur even een half uur geknuffeld in de tent en weer door met spelen.
Wat kunnen die kleuters toch een energie hebben!

Ik heb zelf ook volop genoten, het gebeurd niet vaak hoe ik zie hoe ze in de dynamiek van een groep is die ze al kent. 

Vanmiddag kwam er weer een vriendinnetje aan de deur en is ze met die ouders nog naar een speeltuin gegaan. Zo grappig hoe ze steeds meer haar eigen sociale leven krijgt. Fantastische leeftijd dit!

Hoi allemaal! Ik kom mij al graag aanmelden hier. Zoon (oudste) wordt eind augustus 4 en start de week na zijn verjaardag op de basisschool. 

Wij zijn overigens een weekje op camping de Paal geweest. Je hebt daar ook huisjes en vaste tenten enz. Kan het van harte aanbevelen! 

Bijna kleuter maakt sprongen in zijn ontwikkeling en is een echte sociale vlinder aan het worden. Waar hij eerder echt moeite had om zelf op kindjes af te stappen. Vandaag in monkeytown geweest en twee kindjes (jaar of 10) haalden z'n zusje in op de trap naar de glijbaan.
HEE!!! Dat is mijn kleine zusje, je mag haar niet plagen!!!! 
Zo heerlijk. En allemaal vrienden had ie gemaakt in de 3u dat we daar waren. Inderdaad een hele leuke leeftijd! 

Onze dochter is in april zes geworden en sinds gisteren kleuter af. Na de zomer naar groep drie. Spannend, maar ook goed, want ze is er wel aan toe om echt te gaan leren.
Behalve op het moment. Want vandaag heeft ze écht haar dag niet. De afgelopen week was best wel intensief en vermoeiend, allemaal leuke dingen op school gedaan, waar ze ook echt van genoten heeft, want ze kwam elke dag vrolijk thuis. Maar die vermoeidheid kwam er vandaag allemaal uit. Frustraties, tranen, boosheid, niks willen, nergens zin in, hangen zonder echt iets te doen. Voor het eerst sinds tijden heeft ze in de middag geslapen en ook vanavond lag ze er vroeg in. 
Maar de kleuterfase vond ik over het algemeen erg leuk. Je ziet ze sprongen maken in hun ontwikkeling. Ze leren veel, ook van elkaar. Worden zelfstandiger, ontwikkelen hun eigen ik en zijn tegelijkertijd nog zo heerlijk klein, schattig, knuffelbaar en aanhankelijk.

wij gaan de week van 16 augustus. 

hier gaat zoon ook in vakantie naar bso. Wij hebben half augustus vakantie dus. 

Ik ga eens beginnen aan wat hij nodig heeft voor school. Gymschoenen met klittenband voorzien van naam. Ook bekers en bakjes voorzien van naam. Hoe hebben jullie dit gedaan? Je hebt natuurlijk dat. Goed gemerkt ofzo. Maar zijn er ook andere, budget friendly oplossingen? Op de gymschoenen kan ik met zwarte stift schrijven. Is dat gebruikelijk of loopt onze kersverse kleuter dan voor Paal? 

Op de gymschoenen heb ik het onderop de zool geschreven met permanent marker. Denk trouwens tijdens het jaar ook aan het vervangen van de gymschoenen, want je kind blijft niet het hele jaar dezelfde maat dragen.

Bij de bekers en bakjes schreef ik het gewoon met permanent marker erop. En dan een plakband je er overheen. Maar dat goedgemerkt ziet er wel netter uit.
Laatst heb ik voor zoon een custom beker laten maken en toen heb ik zijn naam op de afbeelding gephotoshopt op de computer. Daarna die afbeelding ingezonden om op de beker te printen.

Verder kijken kleuters in mijn ervaring niet om maar andermans spullen. Dus voor paal zullen ze niet snel staan. 

Thnx Phil Dunphy. Zo was ik het inderdaad ook van plan! Ik realiseer me de schoenmaat hoor haha! Nog tips voor fijne gym schoenen met klittenband? 

Blossom, wij hebben wel stickers van Goedgemerkt maar eerlijk gezegd vind ik ze tegenvallen. Ik gooi wel elke dag de broodtrommel in de afwasmachine, maar ik heb de sticker daardoor al 3x moeten vervangen in die paar maanden school. 

Wij hebben gymschoenen zonder klittenband, maar met zo'n elastiek. Ik heb haar naam gewoon met zwarte marker aan de binnenkant geschreven.
https://www.scapino.nl/osaga-kinder-gymschoenen-1120221000250

JtM

JtM

25-07-2021 om 12:47 Topicstarter

Ik lees allemaal leuke plannen voor in de zomervakantie, goed vooruitzicht allemaal

Wij hebben een broodtrommel / beker met zijn naam erop. Gymschoenen moeten we nog kopen, maar dat doe ik vlak voordat school begint ivm zijn schoenmaat.

Zoon is gelukkig weer opgeknapt. Gisteren was hij al een stuk fitter en heeft hij overdag geen paracetamol meer gehad (op zijn eigen verzoek). Voordat hij naar bed ging zei hij dat zn oor weer een beetje pijn deed en vroeg hij zelf om een paracetamol. 
Vanochtend stond hij om 7.30 uur bij ons aan bed, normaal komt hij dan even bij ons liggen en tv kijken maar dat wilde hij vanochtend niet. Hij wilde spelen! Hij is toen zelf naar beneden gegaan en vriend ik en zijn weer in slaap gevallen ik schrok om iets voor 9u weer wakker. Zoon heeft al die tijd lekker zelf beneden gespeeld.
Nu zit hij lekker in de zandbak.

Morgen dus eerste keer naar de BSO. Hij zegt zelf dat hij er zin in heeft. Ik vind het een beetje spannend, haha. Nieuwe omgeving, hij kent geen leidsters of andere kindjes en heeft dus niet kunnen wennen. 

Hier goedgemerkt stickers. Setje gehaald toen ze baby was en heb nog stickers liggen. Broodtrommel gaat elke dag in de vaatwasser maar pas na anderhalf jaar sticker vervangen.
Gymschoenen zitten in haar gymtas, daar staat geen naam op

Hier ook nog de goedgemerkt stickers uit eerste jaar en op fles heb ik het met stift geschreven want daar plakte sticker niet goed op. In de schoenen heb ik de stickers geplakt

Wij hebben van Mepal zelf ontworpen broodtrommel, waterfles en melkbeker. Daar staat zijn naam op. Fruitbakje staat niks op. Gymschoenen hebben we naam aan de binnenkant geschreven met permanent marker.

Overigens gebruiken we de stickers van goedgemerkt bij de andere kinderen op hun rietjesbeker, gaat dagelijks in de vaatwasser en zitten er echt al een tijd op. Setje besteld bij start opvang en hebben nog genoeg stickers. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.