Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderen niet welkom bij opa en oma hoe omgaan

Mijn schoonouders willen niet dat onze kinderen meer bij hun op bezoek komen omdat onze kinderen te druk zijn. Vorige week zijn ze op ons aandringen na lange tijd weer even opbezoek geweest bij ons. 
Andere familie lid met druk gezin mag dagelijks komen. Dat is niet druk zeggen ze. We zijn hierover in gesprek geweest. Dit heeft niet geholpen. 
Ik wil nu niet meer komen zolang onze kinderen niet meer mogen komen. Moeder is erg ziek. Dus ik snap dat ze geen drukte wil. Andere drukke gezinnen mogen wel komen. Wij niet. Hoe hiermee omgaan?


Ik vind jouw verhaal heel verward geschreven. Zou je het iets duidelijker kunnen schrijven? 

Als zij vorige week nog bij je hebben gegeten, dan komen zij toch gewoon bij je over de vloer? Ik begrijp het geloof ik niet zo. Ik zou verder geen ruzie maken of excuses eisen richting iemand die zo ziek is. Het beste maken van de tijd die er nog is, ook wanneer je het niet overal mee eens bent. 

Zingen

Zingen

16-10-2022 om 14:25 Topicstarter

zwaankip schreef op 16-10-2022 om 13:48:

Ik vind jouw verhaal heel verward geschreven. Zou je het iets duidelijker kunnen schrijven?

Zo duidelijker? Het is nu kort maar krachtig... 

je schoonmoeder is erg ziek schrijf je. Ik zou aan haar vragen wat ze wel graag wil. Misschien alleen haar zoon. Of zoon met 1 kind. 

Ga in ieder geval als schoondochter nu niet een contactbreuk forceren. Geef je man hierin een vrije hand. Laat hem zelf beslissen wat hij wil in wellicht de laatste contacten met zijn moeder. 

Het lijkt me vooral een nare situatie voor je man. Wat wil hij?

Zingen

Zingen

16-10-2022 om 14:35 Topicstarter

Plantenbak schreef op 16-10-2022 om 14:30:

je schoonmoeder is erg ziek schrijf je. Ik zou aan haar vragen wat ze wel graag wil. Misschien alleen haar zoon. Of zoon met 1 kind.

Ga in ieder geval als schoondochter nu niet een contactbreuk forceren. Geef je man hierin een vrije hand. Laat hem zelf beslissen wat hij wil in wellicht de laatste contacten met zijn moeder.

Mijn man  blijft gewoon gaan. Die snapt dat ik niet gaat omdat ons kind verdrietig is doordat zij wordt afgewezen door opa en oma. Ze weet dat dat andere neefjes en nichtjes en ander bezoek wel mogen komen, alleen zij niet want ze is te druk. Mijn schoonmoeder heeft duidelijk asngegeven dat ze wil dat onze kinderen niet mogen komen. 

Tja, so be it. Of kind gedraagt zich gewoon, of ze blijft thuis.

Ik denk dat het hele probleem is dat het misschien wel drukke gezinnen zijn maar dat jouw kinderen nog even wat drukker zijn en ze dat er niet bij kan hebben. 

Of je leert je kinderen zich rustiger te gedragen als ze bij opa en oma is of de kinderen gaan niet mee. 

Schoonmoeder vindt jullie kind te druk, daar kan zij niks aan veranderen. Bij neefjes en nichtjes ervaart ze het anders. Ook daar kan zij niks aan doen. 
Je kan vragen wat ze wel aankan qua drukte, een uurtje bij haar op bezoek, of dat ze naar jullie komt en kan gaan zodra ze het te druk vindt. Of wat (buiten)speelgoed meenemen zodat jullie kind zichzelf kan vermaken. En dan iets waarbij jullie kind rustig speelt zoals knutselen ofzo. Is je kind oud genoeg om het te bespreken? Dat je uitleg geeft day oma ziek is en niet zo veel aankan. 

Wat hard. En wat gemeen ook. Ik kan me dat niet voorstellen dat je als oma je eigen kleinkind niet wil zien. En andere blijkbaar wel. Als een kind druk is een kortere bezoek ok maar helemaal niet? Zal ook een flinke deuk opleveren voor zo'n kind. Afgewezen door je eigen opa en oma. 

Hoe oud is kind en is kind echt zo druk? Is er niet iets mogelijk om te regelen? Kind uitlegen dat oma heel ziek en dat er daarom geen drukte mag zijn dus dat kind rustig moet doen? En evt slechts 10 min? 
Ik vind dit echt onnodig gemeen. Als oma straks dood gaat is dit wat kind zich herinnert.

Zingen

Zingen

16-10-2022 om 14:53 Topicstarter

Madeliefjees schreef op 16-10-2022 om 14:46:

Tja, so be it. Of kind gedraagt zich gewoon, of ze blijft thuis.

Wat is dit voor een reactie? 

Ons kind gedraagt zich daar prima. Horen we ook van onze vrienden die veel opgepast hebben en waar ze nog regelmatig komt. 

Hoe oud zijn jullie kinderen? En hoe komt het dat je dochter weet dat anderen wel mogen komen, is zij bij dit soort gesprekken aanwezig?

Er zal heus wel een reden zijn waarom schoonmoeder jullie kinderen drukker vindt dan andere kleinkinderen, want waarom zou zij anders de kinderen van haar eigen zoon niet meer op bezoek willen? Zijn jullie kinderen mss ook drukker, want ik heb zeer regelmatig gemerkt dat ouders dat van hun eigen kinderen niet (willen) zien of bagatelliseren, terwijl het voor anderen toch echt wel zichtbaar is.
Schoonmoeder is ziek en dan ligt je tolerantiegrens sowieso al een stuk lager natuurlijk. Fijn dat je man iig nog wel naar zijn moeder gaat gezien het feit dat ze zo ziek is.

Overigens snap ik jou helemaal. Ik zou ook niet meer gaan als oma mijn kind niet meer wil zien maar neefjes en nichtjes wel. Voor de sfeer zou dat ook maar beter zijn als ik dat niet meer ga. Dit had een flinke discussie opgeleverd. Belachelijk deze onderscheidt. Zeker als die andere kinderen ook soms druk zijn. Echt hoe kan je als oma zo zijn? 

Zingen

Zingen

16-10-2022 om 14:59 Topicstarter

PinkFlower schreef op 16-10-2022 om 14:52:

Wat hard. En wat gemeen ook. Ik kan me dat niet voorstellen dat je als oma je eigen kleinkind niet wil zien. En andere blijkbaar wel. Als een kind druk is een kortere bezoek ok maar helemaal niet? Zal ook een flinke deuk opleveren voor zo'n kind. Afgewezen door je eigen opa en oma.

Hoe oud is kind en is kind echt zo druk? Is er niet iets mogelijk om te regelen? Kind uitlegen dat oma heel ziek en dat er daarom geen drukte mag zijn dus dat kind rustig moet doen? En evt slechts 10 min?
Ik vind dit echt onnodig gemeen. Als oma straks dood gaat is dit wat kind zich herinnert.

Dankjevoor je lieve reactie! Het klopt ook niet. Een kamer vol visite mag wel. 

Wij hebben ons kind ook goed op haar hart gedrukt blijf maar stil en rustig toen ze er waren afgelopen. We hebben layer okk gevraagt ze was toch rustig dat was zo. Ik vroeg later, mogen ze komen. Ja we vinden ze heel lief. Maar.... Prima komen ze toch niet. 

Ons kind is 7 als ik daar ben stuur ik ze vaak de straat op zodat ze buiten met andere spelen. 

Ik zou heel graag het verhaal van de andere kant horen want ik heb de indruk dat we een stuk missen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.