Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kadootje voor 8 jarig meisje

Bij hema heb je ook koekjespotten. Daar zitten alle droge ingrediënten al in om koekjes te maken. Doe je er de andere ingrediënten eventueel nog bij.

Deze: https://www.hema.nl/search?q=Bakmix&lang=nl_NL

Dutchgirly schreef op 16-06-2024 om 20:09:

Nou ik wil het eigenlijk niet vragen, want dan krijg ik te horen dat ik niks hoef mee te nemen. Dat vind ik zelf echt heel ongemakkelijk. Dus ik ben heel blij met jullie ideeën!

Ik zou bellen en als ze zeggen niets, dan een verjaardagskaart met een reep chocolade?

Iets om te tekenen/knutselen is vaak goed, spelletje, een vakantie doeboek is ook leuk helemaal in deze tijd

Zusterclivia schreef op 17-06-2024 om 10:46:

[..]

Ik zou bellen en als ze zeggen niets, dan een verjaardagskaart met een reep chocolade

Met een hele reep chocolade voor het meisje zou ik niet blij zijn als moeder!

Evaluna schreef op 17-06-2024 om 12:17:

[..]

Met een hele reep chocolade voor het meisje zou ik niet blij zijn als moeder!

Die kan ze toch in delen opeten, met of zonder begeleiding van een ouder?

Wij kunnen jou geen goede tips geven want wij kennen dit 8 jarig meisje niet. Als je een goed cadeau aan iemand wil geven verdiep je dan in deze persoon ongeacht welke leeftijd iemand heeft. Bij topics zoals deze zie ik heel vaak de tip om boeken of knutselspullen te geven. Dat kreeg ik vroeger zelf vaak op kinderfeestjes. Dat was altijd wel een teleurstelling. Een kind vind het leuk om een cadeautje te krijgen dat weet ik nog goed van vroeger. Verdiep je in het kind en geef niet een boek aan een kind die een hekel heeft aan lezen. 

Klopt helemaal Watertoren, ik zie hier in dit topic ook cadeautjes voorbij komen die mijn kind helemaal niet leuk vond (kralendoos bijvoorbeeld of roze glitterspulletjes) en juist weer wel de knutselspullen. Op de gok iets kopen is inderdaad echt een gok. En iets lekkers kopen  is ook riskant wij thuis vinden bijv chocolade gewoon niet lekker, dus echt geen cadeautje. Waar ik zelfs nu nog tegenaanloop, want hoe vaak hoor ik mensen niet zeggen (ook op tv bijvoorbeeld) want iedereen vind chocola toch lekker.

Houd het goedkoop en simpel. Ik zou een Tina of Katrien Duck meenemen voor haar. Tussen de 3 en 4 euro. Ik vond dat toen ik een kind was fantastisch leuk en het bestaat nog steeds. Is speciaal voor meisjes tussen de 8 en 12 jaar. Dit geef ik mijn nichtje over een paar maanden ook als ze 8 wordt. Als ik geen inspiratie heb denk ik aan wat ik zelf leuk vond. Als dat kind het dan niet leuk vind voel ik me minder slecht. Want ik vond het top en stond helemaal achter het cadeautje. 

watertoren schreef op 17-06-2024 om 13:20:

Wij kunnen jou geen goede tips geven want wij kennen dit 8 jarig meisje niet. Als je een goed cadeau aan iemand wil geven verdiep je dan in deze persoon ongeacht welke leeftijd iemand heeft. Bij topics zoals deze zie ik heel vaak de tip om boeken of knutselspullen te geven. Dat kreeg ik vroeger zelf vaak op kinderfeestjes. Dat was altijd wel een teleurstelling. Een kind vind het leuk om een cadeautje te krijgen dat weet ik nog goed van vroeger. Verdiep je in het kind en geef niet een boek aan een kind die een hekel heeft aan lezen.

Precies dit. Mijn dochter is 8 maar houdt totaal niet van knutselspullen, ze zal altijd beleefd reageren en bedanken maar gaat er niks mee doen, best zonde. Haar maak je juist weer blij met een boek maar ja het ene kind is het andere niet. Maar goed dat kun je van te voren allemaal niet weten als je het kind niet kent.  

Mijn dochter werd dus onlangs 8 en was het meest blij met....de giftcard van de Intertoys van 5 euro die ze van de buurvrouw kreeg; mam, nu kan ik eindelijk zelf shoppen!! Echt blijer kon je haar niet maken, TO zoiets kun je ook doen natuurlijk.

Gingergirl schreef op 17-06-2024 om 14:39:

[..]

Precies dit. Mijn dochter is 8 maar houdt totaal niet van knutselspullen, ze zal altijd beleefd reageren en bedanken maar gaat er niks mee doen, best zonde. Haar maak je juist weer blij met een boek maar ja het ene kind is het andere niet. Maar goed dat kun je van te voren allemaal niet weten als je het kind niet kent.

Mijn dochter werd dus onlangs 8 en was het meest blij met....de giftcard van de Intertoys van 5 euro die ze van de buurvrouw kreeg; mam, nu kan ik eindelijk zelf shoppen!! Echt blijer kon je haar niet maken, TO zoiets kun je ook doen natuurlijk.

Dan zou ik eerder een kidscadeaukaart kopen, dan heeft ze keus uit meerdere winkels (oa. Bruna, Hema, Intertoys).

Een cadeaubon is zeker ook een optie; kan het kind lekker zelf wat uitzoeken wat het leuk vindt. En eventueel zelf nog wat bijleggen als het wat duurders wil hebben.
De vraag 'wat vinden meisjes van acht leuk?' is ook vrij algemeen en zegt niet per se iets over dit specifieke kind. Je kunt wel aan de ouders vragen wat kind graag doet of waar het blij van zou worden. Mensen schrijven hier op wat ze zelf op die leeftijd leuk vonden, of hun eigen kind, of vriendinnetjes van hun kind.

Caroline80 schreef op 17-06-2024 om 14:53:

[..]

Dan zou ik eerder een kidscadeaukaart kopen, dan heeft ze keus uit meerdere winkels (oa. Bruna, Hema, Intertoys).

Ja die bedoelde ik ook.

Dutchgirly

Dutchgirly

17-06-2024 om 16:33 Topicstarter

Bedankt iedereen die suggesties heeft gedaan. Wat mij betreft zijn er wel genoeg suggesties zo. Er zitten hele leuke tips tussen. En ook dingen waar ik nog nooit van had gehoord, heel leerzaam dit. Het gaat me zeker lukken om iets passends te kopen.

Moederkareltje schreef op 17-06-2024 om 14:08:

Houd het goedkoop en simpel. Ik zou een Tina of Katrien Duck meenemen voor haar. Tussen de 3 en 4 euro. Ik vond dat toen ik een kind was fantastisch leuk en het bestaat nog steeds. Is speciaal voor meisjes tussen de 8 en 12 jaar. Dit geef ik mijn nichtje over een paar maanden ook als ze 8 wordt. Als ik geen inspiratie heb denk ik aan wat ik zelf leuk vond. Als dat kind het dan niet leuk vind voel ik me minder slecht. Want ik vond het top en stond helemaal achter het cadeautje.

Ooh ja de Katrien Duck. Vorig jaar kreeg dochter daar een hele stapel van, van de buurvrouw van mijn ouders. Kind is er de hele zomer zoet mee geweest. En daarna heb ik ze gelezen. Blijft ook ook voor meisjes van 39 😂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.