Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kadootje voor 8 jarig meisje

Ik heb zelf geen kinderen. Normaal ga ik ook niet naar kinderverjaardagen, maar ik ben binnenkort door omstandigheden toch aanwezig zijn op een feestje waar ook een kinderverjaardag wordt gevierd. Ik wil natuurlijk niet met lege handen aankomen. Wat is een leuk kadootje voor een 8 jarig meisje? Liefst niet iets wat heel duur is, want dat vind ik niet gepast of nodig. Bedankt alvast voor de tips!


Is het optie om aan de ouders een lijstje te vragen? Viltstiften of iets anders om creatief mee te zijn kan altijd. 

Kinderen in dier leeftijd werken altijd wel dingetjes hebben die niemand wil geven, vanwege "geen leuk kado" "zulke onzinnige dingen gaat de familie niet geven"  Denk hierbij aan stuiterballen, een bal aan een touwtje voor om je enkel dan kan je steeds springen als die draad langs komt. 

Als je met zoiets komt dan scoor je echt!

Uitwisbare gelpennen van Legami. Zijn mijn dochter en haar klasgenoten helemaal weg van! Verkopen ze bij elke boekhandel.

Een springtouw of een bal was inderdaad altijd een succes. Ik weet niet of je het meisje kent, maar hier waren ze altijd erg blij met een blokje, pen, stiften of potloden. En een keer heb ik in de uitverkoop een pratende papagaai gekocht (een speelgoed beestje met een knopje waar je in kon praten dan praatte ie het na) moet rond de 5 euro hebben gekost want dat was gemiddeld het budget bij verjaardagen van klasgenootjes. Nou het was het klapstuk van het feestje, wat ik uiteraard leuk vond

Dutchgirly

Dutchgirly

16-06-2024 om 20:09 Topicstarter

Nou ik wil het eigenlijk niet vragen, want dan krijg ik te horen dat ik niks hoef mee te nemen. Dat vind ik zelf echt heel ongemakkelijk. Dus ik ben heel blij met jullie ideeën!

Een doos kraaltjes om armbandjes mee te maken, te koop bij de Action. Doosje Lego Friends werden ze hier ook blij van. Voor een kinderfeestje kocht ik meestal een leuk boekje met bijpassende gelpennen en stickers bij de Hema.

Hier een 8 jarige die van loomen houdt, unicorns, maar ook puzzelboekjes zijn populair (met uitwisbare pen). Ze schrijft graag en veel en vindt notitieboekjes ook leuk (liefst van die fluffy omslagen erbij, lijken net vermoorde muppets 😅). 
De mijne houdt niet van lezen maar veel klasgenoten van haar wel, maar een boek zou ik alleen doen als je zeker weet dat ze dat leuk vindt. Boeken zijn nl nogal persoonlijk. 

Euh magic mixies is helemaal de hit. Soort fantasy poppetjes zijn het in een toverketel. Google maar eens. Prijzen variëren van heel goedkoop tot "wie is er zo achterlijk dat er aan uit te geven!". En L.o.l surprise is ook nog steeds een succes. Volgens mij is vooral de verrassing erbij heel gaaf, heb je een zeldzame of een vaak voorkomende? Enz. 
Met de Magic mixies zijn er er vaak voorkomende tot zeer zeldzame, het is een verrassing welke erin zit, maar hier wordt ook echt mee gespeeld. 

als ze van knutselen houdt knutselspulletjes, maakt dan niet echt uit wat, hema en action voldoen dan wel.

Als ze van lezen houdt een boek of boekenbon, zodat ze zelf een boek kan kiezen.

er liggen nu vakantieboeken bij de boekhandel. 

Glitterlamp van de intertoys was hier een succes

Je hebt pixel sleutelhanger. Met kleine pixeltjes kan je zelf een sleutelhanger maken. Kost niet zoveel, is echt een klein cadeautje maar wel leuk.

De vraag is niet of je wat mee moet nemen, maar waar je het meisje blij mee maakt.

Ik zou zeggen; ga naar de action en leef je uit op de knutselafdeling. Mijn dochter (9) vindt knutselen leuk, lezen, knuffels, dingetjes voor in d'r haar, en alles wat roze is en/of glittert. Een sleutelhanger zou ze ook al blij van worden. Misschien een waterpistool of ander zwembad speelgoed?

Tien-kleurenpennen (Hema, boekhandel) blijven altijd een hit. Met acht ook leuk: van die pakketten met alles erin om zelf koekjes te maken. Xenos bijvoorbeeld. 

knutseldingen en koekjespakketten allebei aanraders! En nog een andere categorie (als het feestje in de komende 1,5 week is): oranje-supporterspul. Hier bv setje scrunchies meegenomen (1 oranje, 1 rood-wit-blauw, 1 goud) van AH, kostte 2 euro ofzo, maar GROTE hit bij beide kinderen. Degene met te kort haar draagt ze gewoon als armbanden 🙂.

wat mjn dochter leuk vond:
- knutselspul
- tekenspul
- mooie pennen, potloden, opschrijfboekjes
- slijm
- lego
- spelletjes
- scheetkussen
- pokemonkaarten
- squishies 
- plantje voor op haar kamer
- stuiterballen
- leuke beker
- plakoorbellen (te bang voor gaatjes)
- haarelastiekjes, scrunchies
- kauwgomballenautomaat
- op afstand bestuurbare auto 
- bloemenzaadjes voor in haar tuintje
- bakje met vergrootglas om insecten te bestuderen.
Vanalles dus eigenlijk. Zoals je aan het lijstje ziet, niet allemaal meisje-meisje dingen, dus ook afhankelijk van kinds interesses.

Knutselspullen,  tekenspullen,
Notitieblokje met pennen of stiften. 
Iets van Top Model
Ze vinden bijna de hele speelgoedwinkel of Action nog leuk op die leeftijd 
 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.