Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-12-2024 om 20:57
Ik ben benieuwd hoelaat jullie kinderen van 5 jaar slapen? Mijn tweeling gaat rond 18.45/ en 19.00 naar bed. Zoontje heeft veel slaap nodig en slaapt redelijk snel. Dochter slaapt soms tussen 20.30 en 21.00 pas! terwijl ze einde van de middag wel uitgeput op de bank ligt van een schooldag en spelen of zwemles en ik tijdens het eten vaak merk dat ze moe is. Ze lijkt vaak een soort van opleving te krijgen als ze naar bed moet en is met van alles en nog wat bezig behalve slapen.
13-12-2024 om 11:29
Due-scimmie schreef op 12-12-2024 om 22:29:
[..]
Volgens mij zeg ik dat toch helemaal niet. Maar dat het in stappen misschien wel kan. Zelfde idee als dat ik adviezen wel eens heb gelezen om bij zomer/wintertijd de bedtijd in kleine stappen in een week aan te passen ipv in 1 keer.
In de post waar ik op reageer zeg ik dat we weken bezig zijn met de omschakeling naar de zomer en wintertijd.... dus nee, helaas.
13-12-2024 om 12:03
Misschien heeft iemand iets aan deze tip, ik had vroeger een slecht slapende zoon en hij luisterde altijd naar luisterboeken, vaak 1 of 2 dezelfde verhalen iedere keer roulerend. Ik had het gevoel dat hij dan sneller sliep dan actief een boek in zijn handen houden met het nachtlampje aan. Nu kon hij in het donker luisteren naar het verhaal en daarna was hij meestal wel in slaap gevallen.