Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Fatbike ervaringen?

Zijn hier ouders wiens kinderen op een fatbike fietsen?  Volgende maand is m'n zoon jarig en die zeurt al maanden om zo'n fiets.  En met succes. Dus heeft er iemand hier een kind die zo'n fiets heeft en wat zijn de ervaringen?


Ik kan me niet voorstellen dat een kind daarom met succes kan zeuren. Dat een kind dat zelf opspaarde kan ik me wel voorstellen maar geen ouder zal zo dom zijn om er een te kopen. 

Nick90

Nick90

18-06-2024 om 20:50 Topicstarter

Ali schreef op 18-06-2024 om 20:17:

[..]


Pardon? Vraag fout en suggestie fout.


On Topic: als vader hier op ingrijpen en verbieden. Argumenten genoeg gegeven. Uiteindelijk bepaal jij dit natuurlijk.

Kun je samen met jouw vader op zoek naar alternatieven? Stoere high adrenaline dingen doen, zoals met een zweefvliegtuig mee, een tandemsprong parachutespringen oid.
Of misschien een Pathe gold jaarabonnement bioscoop / cineville kaart (onbeperkt naar de film) en dan het liefst voor twee personen dat ie altijd iemand mee kan nemen. Aangezien het lijkt dat het wat mag kosten.

Pa zit goed in de slappe was zeg maar, hij heeft nog steeds een goed inkomen uit de zaak maar wil niet dat zusje en ik heel veel belasting moeten betalen over de erfenis dus hij wil z'n centen uitgeven aan dingen die wij en vooral z'n eerste kleinkind graag willen, de kindjes van m'n zusje zijn nog klein maar m'n zoon begrijpt heel goed dat opa straks doodgaat, pa z'n longkanker is uitgezaaid naar de lymfe rondom en naar z'n lever en hersenen. Een operatie was zinloos volgens het AvL. Hij heeft nu 2 chemo en immunotherapie gehad maar hij werd er zo verschrikkelijk ziek van dat hij heeft besloten dat hij dat niet meer wil en dus verder stopt met de levensverlengende behandeling, pa denkt dat ie er volgend jaar niet meer is, m'n pa is m'n enige ouder, m'n ouders zijn gescheiden toen ik 12 was en ik heb geen contact meer met m'n moeder sinds mn 15e. Dus hij wil z'n eerste en enige kleinzoon blij maken en die wordt blijkbaar happy van een fiets waarvan ik vind dat het helemaal afgeschaft mag worden, net als electrische fietsen, ik fiets zelf ook nooit omdat ik dat eng vind. Ook zusje en ik kregen iets wat we heel graag wilden en dat was ook niet goedkoop, ik snap m'n pa wel.

Nick90 schreef op 18-06-2024 om 20:50:

[..]

Pa zit goed in de slappe was zeg maar, hij heeft nog steeds een goed inkomen uit de zaak maar wil niet dat zusje en ik heel veel belasting moeten betalen over de erfenis dus hij wil z'n centen uitgeven aan dingen die wij en vooral z'n eerste kleinkind graag willen, de kindjes van m'n zusje zijn nog klein maar m'n zoon begrijpt heel goed dat opa straks doodgaat, pa z'n longkanker is uitgezaaid naar de lymfe rondom en naar z'n lever en hersenen. Een operatie was zinloos volgens het AvL. Hij heeft nu 2 chemo en immunotherapie gehad maar hij werd er zo verschrikkelijk ziek van dat hij heeft besloten dat hij dat niet meer wil en dus verder stopt met de levensverlengende behandeling, pa denkt dat ie er volgend jaar niet meer is, m'n pa is m'n enige ouder, m'n ouders zijn gescheiden toen ik 12 was en ik heb geen contact meer met m'n moeder sinds mn 15e. Dus hij wil z'n eerste en enige kleinzoon blij maken en die wordt blijkbaar happy van een fiets waarvan ik vind dat het helemaal afgeschaft mag worden, net als electrische fietsen, ik fiets zelf ook nooit omdat ik dat eng vind. Ook zusje en ik kregen iets wat we heel graag wilden en dat was ook niet goedkoop, ik snap m'n pa wel.

Als jouw vader de erfbelasting wil ontlopen, laat hem dan het maximale op papier schenken aan iedereen. Hij moet dan wel wettelijke rente uitbetalen aan jullie, maar het is een goede optie. Het enige nadeel is dat het toch terug in de erfenis valt als de schenker, na het schenken, binnen 180 dagen overlijd.

Wat voor ervaringen wil je horen eigenlijk?

Nick90 schreef op 18-06-2024 om 20:50:

[..]

Pa zit goed in de slappe was zeg maar, hij heeft nog steeds een goed inkomen uit de zaak maar wil niet dat zusje en ik heel veel belasting moeten betalen over de erfenis dus hij wil z'n centen uitgeven aan dingen die wij en vooral z'n eerste kleinkind graag willen, de kindjes van m'n zusje zijn nog klein maar m'n zoon begrijpt heel goed dat opa straks doodgaat, pa z'n longkanker is uitgezaaid naar de lymfe rondom en naar z'n lever en hersenen. Een operatie was zinloos volgens het AvL. Hij heeft nu 2 chemo en immunotherapie gehad maar hij werd er zo verschrikkelijk ziek van dat hij heeft besloten dat hij dat niet meer wil en dus verder stopt met de levensverlengende behandeling, pa denkt dat ie er volgend jaar niet meer is, m'n pa is m'n enige ouder, m'n ouders zijn gescheiden toen ik 12 was en ik heb geen contact meer met m'n moeder sinds mn 15e. Dus hij wil z'n eerste en enige kleinzoon blij maken en die wordt blijkbaar happy van een fiets waarvan ik vind dat het helemaal afgeschaft mag worden, net als electrische fietsen, ik fiets zelf ook nooit omdat ik dat eng vind. Ook zusje en ik kregen iets wat we heel graag wilden en dat was ook niet goedkoop, ik snap m'n pa wel.

Dus je pa vindt het prima als jij over een jaar niet alleen je vader maar ook je zoon kwijt bent? 

Sorry, is een heel lompe reactie van mijn kant. Maar 99% van de reageerders hier vindt het onverantwoord, geeft jou allerlei adviezen om dit om te buigen, maar je pa moet en zal zijn zin krijgen om jouw zoon een moordwerktuig te geven.

Nick90

Nick90

18-06-2024 om 21:10 Topicstarter

TineWinkel schreef op 18-06-2024 om 20:58:

[..]

Dus je pa vindt het prima als jij over een jaar niet alleen je vader maar ook je zoon kwijt bent?

Sorry, is een heel lompe reactie van mijn kant. Maar 99% van de reageerders hier vindt het onverantwoord, geeft jou allerlei adviezen om dit om te buigen, maar je pa moet en zal zijn zin krijgen om jouw zoon een moordwerktuig te geven.

Lomp inderdaad. Je excuses zijn geen drol waard verder. 

9/10 jaar?!!! Die dingen vliegen al vooruit in fase 1! Levensgevaarlijk voor zo’n jong kind, ik zeg niet doen. Waar blijft het gezonde verstand als ouder? Alleen als op een fatbike op en af stappen lijkt me al gevaarlijk voor een kind van 9/10 laat staan op zo’n ding vliegen. Je wilt niet dat je kind wat overkomt en als 9/10 jarige op een fatbike is dat helemaal niet zo gek. 

Als ik het goed herinner had hij een tijdje terug ook iets gebroken, lijkt me dan extra gevaarlijk om dan een fatbike voor hem te kopen naast dat hij er veelte jong voor is.

ik snap wel dat opa zijn kleinkinderen iets wil geven waar ze echt blij mee zijn. En ook dat een kind van 10 niet beseft dat een flinke bijdrage op de spaarrekening ofzo een prachtig kado is. Als je 10 bent ben je daar volgens mij niet zo mee bezig.
Maar, de wereld is niet zo zwart wit toch? Ik mag toch hopen dat je zoon wel meer dingen graag wil hebben? Of dat jij iets kunt bedenken waar hij nog niet aan heeft gedacht waar hij ook superblij mee zal zijn... 

Maar, ik denk ook dat we hier weer ouderwets tegen een muur praten. Zoals al vaker in topics van deze to...

Joszy schreef op 18-06-2024 om 21:15:

ik snap wel dat opa zijn kleinkinderen iets wil geven waar ze echt blij mee zijn. En ook dat een kind van 10 niet beseft dat een flinke bijdrage op de spaarrekening ofzo een prachtig kado is. Als je 10 bent ben je daar volgens mij niet zo mee bezig.

Mijn kind was erg blij met de stortingen door zijn oma. Heeft haar bedankt en is blij dat hij niet heel veel hoeft te gaan werken om zijn studie straks te betalen zoals zijn moeder wel moest.

Moederkareltje schreef op 18-06-2024 om 20:28:

achja het wordt al gegeven. Vriendjes hebben het ook, nu kan hij zelf rijden ipv achterop en dan een ongeluk krijgen, het gaat niet opgevoerd worden en TO woont in een dorp. Dat scheelt allemaal al. Gewoon in de gaten houden zo nu en dan en dat ze het op rustige plekken doen. Ik zou hier in de stad mijn kind niet eens willen laten fietsen. Een dorp is toch een wat ander verhaal.

Ook in een dorp kan je tegen een boom rijden of andere mensen overhoop rijden als je zo'n gevaarte wat snelheid en gewicht betreft niet aankan.

Ik woon in een rustige wijk, woonerf, waar kleine kinderen zelf naar een speeltuintje kunnen lopen, maar als met grote snelheid door de straat, over de stoep en over het gras wordt geracet (zag ik vanavond voor het eerst) kunnen kleinere kinderen niet meer zelfstandig de deur uit. Met de auto moet stapvoets gereden worden, maar dat grotere kinderen met een zware fatbike met 40 km/u rijden is kennelijk geen probleem, die mogen de kleintjes wel overhoop rijden?

Een collega van mijn man heeft voor zichzelf een opgevoerde fatbike in de winkel gekocht. Als je zoon om een opgevoerde zeurt bij opa, krijg,-ie dan een opgevoerde, net als z'n vriendjes? Als dat niet het geval is omdat je dat te gevaarlijk vindt, bedenk dan dat je met 25 km/u ook lelijk kan vallen een of andere kinderen kan aanrijden als je zo'n ding niet aankan.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-06-2024 om 20:55:

[..]

Als jouw vader de erfbelasting wil ontlopen, laat hem dan het maximale op papier schenken aan iedereen. Hij moet dan wel wettelijke rente uitbetalen aan jullie, maar het is een goede optie. Het enige nadeel is dat het toch terug in de erfenis valt als de schenker, na het schenken, binnen 180 dagen overlijd.

Is een familiefonds of trustfonds een prima alternatief om erfbelasting te ontlopen?

Laat je vader contact opnemen met een financieel adviseur..

Wat een onzin ook, erfbelasting ontlopen.

Geen goed idee een fatbike voor jonge kinderen. Het is heel gezond om lekker te trappen en op een normaal tempo in het verkeer te bewegen. Daar leren ze heel veel van.
De fatbike gaat veel te hard en is hierdoor niet geschikt voor jonge kinderen.

Wat mij betreft pas bij de leeftijd van 16.

Zou je niet gewoon kunnen zeggen goh pa z’n ding kan best gevaarlijk zijn. Is er niet iets anders leuks wat je kan doen/geven aan zoon.

Het lijkt mij toch sterk dan enkel een fatbike je zoon blij kan maken. 
En zoon heeft het dan te doen met wat je vader gaat geven als hij toch van gedachte Veranderd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.