Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Fatbike ervaringen?

Zijn hier ouders wiens kinderen op een fatbike fietsen?  Volgende maand is m'n zoon jarig en die zeurt al maanden om zo'n fiets.  En met succes. Dus heeft er iemand hier een kind die zo'n fiets heeft en wat zijn de ervaringen?


https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4493916/fatbiker-rijdt-kindje-4-aan-in-voetgangersgebied-slachtoffertje-gewond


zoals je leest is het een supergoed idee, kinderen op een fatbike 🙄 TO, je lijkt je er toch niks van aan te trekken wat mensen hier schrijven over gezond verstand. Maar vraag je af hoe die ouders van dat 4 jarig kind zich voelen. Of hoe jij je zou voelen als zo’n zot jouw kind omrijdt. 

Maar vraag je af hoe die ouders van dat 4 jarig kind zich voelen. Of hoe jij je zou voelen als zo’n zot jouw kind omrijdt.


Dat gebeurt Nick niet want zo is zijn kind niet. En bedenk maar eens hoe hij zich zou voelen als hij opa’s plan blokkeert, dat is veel moeilijker. 

/sarcasmemodus uit

Beterlaat2021! schreef op 20-06-2024 om 11:40:

Na de fatbike, krijgen we de generatie fatboys natuurlijk.

veel-kinderen-zijn-te-zwaar-maar-dat-los-je-niet-alleen-op-met-minder-eten.jpg

Dat is de grap die mijn zoon en ikzelf regelmatig hardop maken als er weer eens zo'n fatbike langskomt. Dan zegt een van ons hardop tegen de ander "de reden dat het een fatbike heet komt niet door de dikke banden die erop zitten, maar door de dikke kont die erop zit". 

er.is.maar.1.Pino schreef op 22-06-2024 om 08:36:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4493916/fatbiker-rijdt-kindje-4-aan-in-voetgangersgebied-slachtoffertje-gewond


zoals je leest is het een supergoed idee, kinderen op een fatbike 🙄 TO, je lijkt je er toch niks van aan te trekken wat mensen hier schrijven over gezond verstand. Maar vraag je af hoe die ouders van dat 4 jarig kind zich voelen. Of hoe jij je zou voelen als zo’n zot jouw kind omrijdt.

Of hoe Nick zich voelt als zijn zoon van 10 een kind van 4 omver rijdt

TineWinkel schreef op 22-06-2024 om 14:16:

[..]

Of hoe Nick zich voelt als zijn zoon van 10 een kind van 4 omver rijdt

Ja maar ha maar de zoon van Nick is nog maar een kind hè, ongelukje kan gebeuren. Moeten we niet zo moeilijk over doen. 

Bovenstaande is een veelgebruikt excuus bij ouders die hun kind niet fatsoenlijk willen opvoeden. 

TineWinkel schreef op 22-06-2024 om 14:16:

[..]

Of hoe Nick zich voelt als zijn zoon van 10 een kind van 4 omver rijdt

TineWinkel schreef op 22-06-2024 om 14:16:

[..]

Of hoe Nick zich voelt als zijn zoon van 10 een kind van 4 omver rijdt

Of hoe hij zich voelt als zijn zoon de hoek om scheurt en daar zijn dochtertje net aan het spelen is….

Is deze link al langsgekomen? Als dat het geval is, de link is interessant genoeg om nog eens te plaatsen:

Tiener veroorzaakt ongeluk met opgevoerde fatbike, ouders failliet Leuk met kids

Tjonge jonge wat vliegt dit topic uit de bocht. Nick stelt een normale vraag en iedereen gaat los op hoe een slechte vader hij is? Zijn jullie wel lekker?
Alsof ieder kind met een fatbike hem opvoert en dan overal willy nilly mensen gaat doodrijden. En Nick vraagt het gewoon, hij zegt nergens dat hij het OK vindt als zijn zoon zich misdraagt.

Ga elkaar nou niet zo veroordelen. Dat zou je zelf ook niet leuk vinden.

AnnaPollewop schreef op 26-06-2024 om 08:23:

Tjonge jonge wat vliegt dit topic uit de bocht. Nick stelt een normale vraag en iedereen gaat los op hoe een slechte vader hij is? Zijn jullie wel lekker?
Alsof ieder kind met een fatbike hem opvoert en dan overal willy nilly mensen gaat doodrijden. En Nick vraagt het gewoon, hij zegt nergens dat hij het OK vindt als zijn zoon zich misdraagt.

Ga elkaar nou niet zo veroordelen. Dat zou je zelf ook niet leuk vinden.

Heb jij weleens een kind op eenfatbike zien rijden op een normale snelheid en die zich veilig door het verkeer bewegen? Ik niet namelijk.

Dit zijn echt van die cadeaus die je niet zomaar aan een kind geeft zonder eerst te overleggen met de ouders. Heeft opa dit zomaar besloten zonder aan jou te vragen of jij het wel goed vindt? In dat geval zou ik al helemaal not amused zijn. Ik begrijp dat het lastig is omdat hij erg ziek is, maar ik zou je vader toch echt zeggen dat je je zoon niet op een fatbike wil laten rijden. En ik neem aan dat opa ook niet wil dat er ongelukken gebeuren. Het lijkt mij dat er ook wel andere dingen zijn waar hij je zoon blij mee kan maken.

Decembermamma schreef op 26-06-2024 om 08:29:

[..]

Heb jij weleens een kind op eenfatbike zien rijden op een normale snelheid en die zich veilig door het verkeer bewegen? Ik niet namelijk.

Dat lijkt me een rare uitspraak waarmee je ongeveer iedereen wel kan veroordelen.Wat noem je een normale snelheid en wat is veilig? Er gebeuren ook veel ongelukken door volwassenen tenslotte. En jouw waarnemingen zijn niet de wereld.

Bovendien wil ik hier niet de fatbike verdedigen maar aangeven dat de aanvallen op Nick zijn vaderzijn ongepast zijn

We hebben verschillende meningen hier over dingen, ik ga ook niet blèren dat ik die of die een waardeloze moeder vind als ik het ergens niet mee eens ben. Of als ik dat doe, spreek me er gerust op aan.

Praatjes pot als “die jeugd van tegenwoordig” en “de ouders van tegenwoordig” voegen niks toe en slaan ook nergens op.

AnnaPollewop schreef op 26-06-2024 om 08:36:

[..]


Praatjes pot als “die jeugd van tegenwoordig” en “de ouders van tegenwoordig” voegen niks toe en slaan ook nergens op.

Dit is totaal andere praat. En nee slaat nergens op. Ik fiets zelf veel, ik wandel zelf veel en kom dus relatief veel mensen op de fiets- en voetpaden tegen. Ik zie kinderen met 3 personen op een fatbike auto's inhalen, ik zie ze over het voetpad scheuren, ik heb ze nog niet normaal zien rijden.

AnnaPollewop schreef op 26-06-2024 om 08:23:

Tjonge jonge wat vliegt dit topic uit de bocht. Nick stelt een normale vraag en iedereen gaat los op hoe een slechte vader hij is? Zijn jullie wel lekker?
Alsof ieder kind met een fatbike hem opvoert en dan overal willy nilly mensen gaat doodrijden. En Nick vraagt het gewoon, hij zegt nergens dat hij het OK vindt als zijn zoon zich misdraagt.

Ga elkaar nou niet zo veroordelen. Dat zou je zelf ook niet leuk vinden.

Nick zegt zelf in dit topic dat hij het geen goed idee vindt, en dat die fatbikes wat hem betreft afgeschaft mogen worden, maar dat hij nou eenmaal niet tegen zn vader in wil gaan. 

Dat is geen reden om los te gaan op Nick, maar wel om hem aan te spreken op zijn ouderschap. Hij is zelf vader van zijn zoon, en als het gaat om gevaarlijke cadeaus aan zijn zoon hoort hij de regie te nemen. En niet weg te duiken achter excuses als "maar ik durf geen nee te zeggen want het is mijn vaders laatste wens". Je mag als verantwoordelijke volwassene best staan voor je beslissing. 

Wat volgens mij de meeste mensen hier doen is proberen Nick duidelijk te maken dat het gevaar voor zijn zoon en andere mensen, in dit geval zwaarder telt dan het opa naar de zin te maken. 

Ik ben het met je eens dat het misschien niet allemaal even zachtjes gaat, en idealiter zouden we allemaal heel vriendelijk zijn, maar het heeft ook wel een gehalte van "man, word nou eens wakker!". 

Sommige cadeaus geef je wel in overleg met ouders. En sommige dingen geef je überhaupt niet cadeau aan een kind van een bepaalde leeftijd.
Nick durft nu geen nee te zeggen omdat zijn pa het graag wil geven. Maar ik betwijfel ten zeerste of pa dat volledig geïnformeerd doet of alleen maar de wens van kleinzoon wil inwilligen. Als pa zou weten dat het eigenlijk een soort scooter is waar je - nu nog wel - zonder helm en zonder rijbewijs op mag, zou hij het dan nog steeds willen geven aan een tienjarige 'omdat kleinzoon dat nu graag wil'?

AnnaPollewop schreef op 26-06-2024 om 08:36:

[..]

We hebben verschillende meningen hier over dingen, 

Dat is nu juist het boeiende van dit draadje: de meningen verschillen (vrijwel) niet. En als al onze neuzen dezelfde kant op wijzen (namelijk, doe het niet), dan geeft Nick als reactie dat hij alleen ervaringen wil horen en dus niets heeft aan/wil met onze adviezen? (m.u.v. aan het eind, waarin hij aangeeft dat hij blijkbaar iemand anders de hete kolen uit het vuur laat halen bij opa?)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.