Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bizarre vragen en eisen bij speelafspraak


ik was een meespeel moeder. Door de auto immuunziekte van de oudste. Was ze haar zelfverzekerdheid kwijt geraakt. Dus met speelafspraakjes legde ik dit uit, gelukkig was ik altijd welkom en zijn er altijd fijne gesprekken geweest.
Maar ik was wel blij, toen ze het na een half jaar alleen durfde te spelen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-01-2022 om 09:09

Tatemae schreef op 15-01-2022 om 08:56:

ik was een meespeel moeder. Door de auto immuunziekte van de oudste. Was ze haar zelfverzekerdheid kwijt geraakt. Dus met speelafspraakjes legde ik dit uit, gelukkig was ik altijd welkom en zijn er altijd fijne gesprekken geweest.
Maar ik was wel blij, toen ze het na een half jaar alleen durfde te spelen.

Maar bedoel je dat je erbij bleef, in het huis, of zat je letterlijk naast je dochter, mee te spelen?

Sommige moeders bleven hier ook wel hangen, maar dan dronk ik beneden thee met de moeder en intussen waren de kinderen boven aan het spelen.

niet_rechts schreef op 15-01-2022 om 09:09:

[..]

Maar bedoel je dat je erbij bleef, in het huis, of zat je letterlijk naast je dochter, mee te spelen?

Sommige moeders bleven hier ook wel hangen, maar dan dronk ik beneden thee met de moeder en intussen waren de kinderen boven aan het spelen.

Blijven hangen en niet weg willen is toch wel iets anders.
Wel grappig dat mee mensen hiermee te maken hebben, ik heb het nooit meegemaakt. Waarschijnlijk vonden ze dat er te veel kinderen bij ons rondliepen en waren ze bang voor de drukte.
Lekker dan, kun je die moeder gaan vermaken. 
vraag me af hoe het met de prinsesjes ging. Hadden die moeders dan zo’n beveiligingsmedewerker aan de keukentafel? Die dan het koekje voorproefde dat Amalia kreeg?  

Nog een leuke waar ik zijdelings bij betrokken was. 

Het was een beetje mooi weer,  buiten spelen kon prima maar als moeder op het terras zitten met je kopje koffie; daarvoor was het nog te fris. 
Met de achterdeur open,  een bonk deeg in mijn handen hoorde ik de buurjongen buiten met een ander (veel jonger?) kind.  Kom maar Thijs, eerst klimmen we hierop en dan gaan we op die dikke tak in de boom. Mummel mum hum hoorde ik Thijs zeggen.   Nee hoor Thijs dat mag wel! Kom maar, het gaat goed. Ik keek naar buiten en zag de buurjongen en Thijs op een dikke tak in de boom die boven ons golfplaten afdak hing. Buurjongen had een tak in zijn hand en sloeg op het plastic.  Een gat, nog een gat en toen ik naar buiten liep hield hij op. 
De jongens schoven verder in plaats van terug en kwamen op ons schuurdak terecht.  
Inmiddels had ik mijn handen gewassen en zei tegen de jongens dat ze moesten blijven zitten.  Ik naar de buurvrouw die gezellig, met de deur dicht, koffie zat te drinken met de moeder van Thijs. De moeder van Thijs vloog naar buiten en ging hysterisch tegen Thijs tekeer: Ga weg bij die rand, ga op je billen zitten, dit is veel te eng,  waarom ben je daar op geklommen?  Ik in gesprek met de buurvrouw hoe die jongens van mijn schuur af gingen. Niet terug via dezelfde weg,  mijn afdak was al stuk en het was al een klein wonder dat die tak van de boom de heenweg had gehouden. 
Ik vond dat de buurvrouw maar met haar ladder moest komen om die jongens eraf te halen.  Dat durfde ze niet,  of mijn man al thuis was dan kon hij het doen.  Nee dus.  Toen vroeg de buurvrouw of ik het durfde, ook nee dus. Aan de moeder van Thijs hebben we het niet eens gevraagd,  die was een zenuwinzinking nabij. 
Ik heb de buurvrouw een oplossing laten regelen.  Zij ging haar partner bellen.  Uiteindelijk hebben die jongens een uur op mijn dak gezeten, toen was de buurman thuis om ze te redden.
Inmiddels zijn die buren 4 jaar weg maar de herinnering aan dit voorval komt nog regelmatig boven,  als de "verstelstukken" die mijn man op het afdak heeft geplakt toch weer loslaten. 

Apiejapie

Apiejapie

15-01-2022 om 10:05 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 15-01-2022 om 08:33:

[..]

Natuurlijk past dat bij kinderen, maar elke dag, dag in dag uit 🤷🏼‍♀️? En ze speelden met een hele groep. Dat werd echt gewoon teveel. Als het nou twee huizen waren, ok. En het ging niet alleen om 3 waterijsjes maar ook magnums, zakjes chips, cornetto’s, uitdeelzakjes snoep ed.

Dat is inderdaad bizar dan. Dat zou ik ook niet willen. 

Zoon kwam enthousiast thuis dat hij bij een vriendje vanaf het platte dak op de trampoline was gesprongen en hoe leuk dat was geweest. Het bleek waar. 
Moeder uit de straat zette haar kind gewoon op straat om te spelen en ging zelf wat anders doen. Kind kwam dan bij ons om met dochter te spelen. Dochter had daar meestal geen zin in maar we lieten haar toch maar binnen. Vervolgens kon je zelf niet weg want het kind kon nergens heen. Op een gegeven moment de vader (die ik kende van sport) gebeld of hij hiervan af wist. Woedende moeder aan de deur, en als ik maar niet dacht dat onze kinderen ooit nog samen zouden spelen. Goh, wat vreselijk! 
Verder alleen leuke kinderen en normale ouders. 

Apiejapie

Apiejapie

15-01-2022 om 10:12 Topicstarter

Had bij mijn zoon in de klas ook een moeder waarvan kind niet zonder toezicht mocht spelen. Ging zelfs zo ver dat moeder er bij kinderfeestjes ook bij wilde zijn. Op een gegeven moment werden haar kinderen minder gevraagd. Ik zou ook niet zitten wachten op haar met kinderfeestje. Komt vooral ook omdat het een rare vrouw is, heel uitgesproken en vooral aandacht opeisend is. Heel vermoeiend. Met haar had je meer werk dan met 5 kinderen. Haar kinderen mochten ook nooit bij een ander in de auto. Elk kinderfeestje en elk schoolreisje reed ze zelf. Zie haar oudste zoon nog staan: groep 8, alle kinderen blij in de grote touringcar naar bestemming voor schoolreisje en hij stond met zijn moeder apart omdat ze per se zelf wilde rijden. Vond dat zo sneu voor haar kinderen. 

Apiejapie schreef op 15-01-2022 om 10:12:

Had bij mijn zoon in de klas ook een moeder waarvan kind niet zonder toezicht mocht spelen. Ging zelfs zo ver dat moeder er bij kinderfeestjes ook bij wilde zijn. Op een gegeven moment werden haar kinderen minder gevraagd. Ik zou ook niet zitten wachten op haar met kinderfeestje. Komt vooral ook omdat het een rare vrouw is, heel uitgesproken en vooral aandacht opeisend is. Heel vermoeiend. Met haar had je meer werk dan met 5 kinderen. Haar kinderen mochten ook nooit bij een ander in de auto. Elk kinderfeestje en elk schoolreisje reed ze zelf. Zie haar oudste zoon nog staan: groep 8, alle kinderen blij in de grote touringcar naar bestemming voor schoolreisje en hij stond met zijn moeder apart omdat ze per se zelf wilde rijden. Vond dat zo sneu voor haar kinderen.

Wat zielig voor die kinderen. Die leren zo dat ze echt heel erg afhankelijk zijn van mama en niks zonder mama kunnen. Op een gegeven moment willen andere kinderen echt niet meer met de moeder erbij spelen dus dan spelen ze wel met een ander kind. 
Als mensen mij niet vertrouwen dan komt hun kind maar niet. Ik ga ook geen ouders meenemen op feestjes.

dan

dan

15-01-2022 om 15:23

Apiejapie schreef op 15-01-2022 om 10:05:

[..]

Dat is inderdaad bizar dan. Dat zou ik ook niet willen.

Het was niet elke dag of week hoor dat er een aantal kinderen in onze achtertuin liepen, dat zou ik ook teveel gevonden hebben. Dan hadden ze water kunnen krijgen bij dorst.

Bakblik schreef op 15-01-2022 om 09:26:

Nog een leuke waar ik zijdelings bij betrokken was.

Het was een beetje mooi weer, buiten spelen kon prima maar als moeder op het terras zitten met je kopje koffie; daarvoor was het nog te fris.
Met de achterdeur open, een bonk deeg in mijn handen hoorde ik de buurjongen buiten met een ander (veel jonger?) kind. Kom maar Thijs, eerst klimmen we hierop en dan gaan we op die dikke tak in de boom. Mummel mum hum hoorde ik Thijs zeggen. Nee hoor Thijs dat mag wel! Kom maar, het gaat goed. Ik keek naar buiten en zag de buurjongen en Thijs op een dikke tak in de boom die boven ons golfplaten afdak hing. Buurjongen had een tak in zijn hand en sloeg op het plastic. Een gat, nog een gat en toen ik naar buiten liep hield hij op.
De jongens schoven verder in plaats van terug en kwamen op ons schuurdak terecht.
Inmiddels had ik mijn handen gewassen en zei tegen de jongens dat ze moesten blijven zitten. Ik naar de buurvrouw die gezellig, met de deur dicht, koffie zat te drinken met de moeder van Thijs. De moeder van Thijs vloog naar buiten en ging hysterisch tegen Thijs tekeer: Ga weg bij die rand, ga op je billen zitten, dit is veel te eng, waarom ben je daar op geklommen? Ik in gesprek met de buurvrouw hoe die jongens van mijn schuur af gingen. Niet terug via dezelfde weg, mijn afdak was al stuk en het was al een klein wonder dat die tak van de boom de heenweg had gehouden.
Ik vond dat de buurvrouw maar met haar ladder moest komen om die jongens eraf te halen. Dat durfde ze niet, of mijn man al thuis was dan kon hij het doen. Nee dus. Toen vroeg de buurvrouw of ik het durfde, ook nee dus. Aan de moeder van Thijs hebben we het niet eens gevraagd, die was een zenuwinzinking nabij.
Ik heb de buurvrouw een oplossing laten regelen. Zij ging haar partner bellen. Uiteindelijk hebben die jongens een uur op mijn dak gezeten, toen was de buurman thuis om ze te redden.
Inmiddels zijn die buren 4 jaar weg maar de herinnering aan dit voorval komt nog regelmatig boven, als de "verstelstukken" die mijn man op het afdak heeft geplakt toch weer loslaten.

Hahahaha!  

Apiejapie schreef op 15-01-2022 om 10:12:

Had bij mijn zoon in de klas ook een moeder waarvan kind niet zonder toezicht mocht spelen. Ging zelfs zo ver dat moeder er bij kinderfeestjes ook bij wilde zijn. Op een gegeven moment werden haar kinderen minder gevraagd. Ik zou ook niet zitten wachten op haar met kinderfeestje. Komt vooral ook omdat het een rare vrouw is, heel uitgesproken en vooral aandacht opeisend is. Heel vermoeiend. Met haar had je meer werk dan met 5 kinderen. Haar kinderen mochten ook nooit bij een ander in de auto. Elk kinderfeestje en elk schoolreisje reed ze zelf. Zie haar oudste zoon nog staan: groep 8, alle kinderen blij in de grote touringcar naar bestemming voor schoolreisje en hij stond met zijn moeder apart omdat ze per se zelf wilde rijden. Vond dat zo sneu voor haar kinderen.

😱 

Snap eerlijk gezegd ook niet dat school daaraan meewerkte… 


Ik heb eens leerlingen in de eerste klas gehad die konden niet fietsen… Gewoon nooit geleerd van de ouders. 

Tijdens de schoolsluiting kreeg dochter er ineens vriendinnen bij. Kinderen waar ze op school wel mee speelt hoor. Maar die in die jaren 1 of 2 x hier zijn geweest. "Jij bent toch lekker thuis" (alwaar ik mijn eigen kinderen stil naar boven stuur zodat ik online les kan geven ja) en "Wel handig zo'n juf, ze vindt rekenen zo lastig". Iets met een bek vol tanden. 

LydiaDietz schreef op 15-01-2022 om 18:43:

Tijdens de schoolsluiting kreeg dochter er ineens vriendinnen bij. Kinderen waar ze op school wel mee speelt hoor. Maar die in die jaren 1 of 2 x hier zijn geweest. "Jij bent toch lekker thuis" (alwaar ik mijn eigen kinderen stil naar boven stuur zodat ik online les kan geven ja) en "Wel handig zo'n juf, ze vindt rekenen zo lastig". Iets met een bek vol tanden.


Wauw, dat is wel echt schaamteloos, zeg! Ongelofelijk 

LydiaDietz schreef op 15-01-2022 om 18:43:

Tijdens de schoolsluiting kreeg dochter er ineens vriendinnen bij. Kinderen waar ze op school wel mee speelt hoor. Maar die in die jaren 1 of 2 x hier zijn geweest. "Jij bent toch lekker thuis" (alwaar ik mijn eigen kinderen stil naar boven stuur zodat ik online les kan geven ja) en "Wel handig zo'n juf, ze vindt rekenen zo lastig". Iets met een bek vol tanden.

Nou ja zeg… sommige ouders denken echt dat we als leraren/docenten niets te doen hebben… 


Nu had ik bij de eerste lockdown ook vaak de hele keukentafel vol kinderen. Mijn drie eigen jongsten, mijn drie stiefkids en vaak nog twee a drie andere kinderen. Maar dat was mijn eigen aanbod hoor. 
Ik vond het ook wel waardevol want ik ben docent VO, wel goed om weer even te zien wat de huidige lesstof in het PO is. 
Al ben ik het niet eens met sommige rekenstrategieën 😬. 

SuzyQFive schreef op 15-01-2022 om 22:33:

[..]

Nou ja zeg… sommige ouders denken echt dat we als leraren/docenten niets te doen hebben…


Nu had ik bij de eerste lockdown ook vaak de hele keukentafel vol kinderen. Mijn drie eigen jongsten, mijn drie stiefkids en vaak nog twee a drie andere kinderen. Maar dat was mijn eigen aanbod hoor.
Ik vond het ook wel waardevol want ik ben docent VO, wel goed om weer even te zien wat de huidige lesstof in het PO is.
Al ben ik het niet eens met sommige rekenstrategieën 😬.

Wie wel? Ik kan echt niets met realistisch rekenen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.