Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

27-07-2021 om 09:38

Alleen buiten spelen?


Tip: spreek met hem af wat de regels zijn en zeg dat je regelmatig komt controleren of hij zich daaraan houdt. Eerst ga je na 5 min kijken, en dan na 10 min. Wees duidelijk: zeg dat als hij één keer niet op het speeltuintje is of op de weg tussen huis en speeltuin dat je dan de regels weer strakker gaat hanteren. Je beloont hem dan met goed gedrag. Als je komt kijken en je ziet hem en hij ziet jou steek je even je duim omhoog en loop je weer naar huis. 

Mijn 6 jarige gaat weleens buiten spelen met zijn neefje van 7. Hij is vrij bang voor water, dus ik dacht dat komt wel goed. Wat blijkt ze gaan met zijn tweetjes op zo'n speel vlot als er geen volwassenen bij zijn 🤣 Dat had ik echt niet verwacht, ik heb ook uitgebreid alles besproken met ze. Maar ze zagen niet in waarom dat gevaarlijk kon zijn, pas toen ik er achteraf met ze over sprak leken ze het wel te begrijpen. 

Maar goed toen ik zo jong was speelde ik ook al buiten. Ik vind het wel bij de ontwikkeling horen. Wij zelf wonen in de stad, en om naar een speeltuin te kunnen moet hij drukke straten oversteken. Dat doen we nog niet. Maar hij mag wel sinds een jaartje voor de deur spelen alleen. Zusje van 3 baalt dat ze nog niet mee mag, maar die moet nog twee jaartjes wachten denk ik. Al ligt dat ook deels aan haar karakter tegen die tijd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.