Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Uitstapje met dreumes op regenachtige dag

Normaal ga ik met mijn zoontje (13 maanden) op mijn vrije dag altijd ergens naartoe. Op de fiets of lopend naar park/kinderboerderij/speeltuin/bieb oid, bij voorkeur ergens waar hij lekker kan rondkruipen. 

Maar vandaag regent het de hele dag en mijn zoontje vindt het nooit zo leuk in z'n buitenspeelpak. Ik ben een beetje inspiratieloos, dus de vraag:
Wat doen jullie op een regenachtige dag met je dreumes?


Zwembad.

bibliotheek 
Op bezoek bij opa en oma of iemand anders
Thuis lekker rommelen is ook heel fijn
Kinderboerderij waar ook binnen wat speelgoed is

Valeria schreef op 12-07-2024 om 14:14:

Zwembad.

Idd zwembad; dan kan je op mooie dagen de andere ideeën zoals kinderboerderij erbij halen.

Of gewoon thuis blijven? Kinderen leren alleen zichzelf te vermaken als ze niet doorlopend ge-entertaind worden. Hier zaten de kinderen met 13 maanden nog regelmatig in de box. Verder speelden ze met speelgoed, maakten en luisterden we muziek, lazen we boekjes, hielpen ze met koken (dwz, ze zaten op het aanrecht met een lepel en een pan), keken TV, en sliepen. We hadden destijds ook een hond, dus een paar wandelingen zaten ook in het programma. Mee boodschappen doen was ook altijd een uitje. Zo kwam ik de dagen wel door. Was meestal juist nog zoeken naar tijd om een uitstapje te maken...

masatu

masatu

12-07-2024 om 14:52 Topicstarter

Er blijft nog tijd genoeg over om lekker binnen te rommelen / "helpen" / boekjes lezen / zelf spelen hoor  Hij wordt echt niet continu vermaakt.
Maar ik vind het zelf altijd wel fijn om er halverwege de dag even uit te zijn.

Maar dank alvast voor de tips!
Zwembad ga ik onthouden, misschien wel even op zoek naar een ander zwembad. Die hier in de buurt is maar tot 12 uur open (daarna alleen leszwemmen), en dat komt meestal niet zo lekker uit qua timing van slaapjes/eten & dat ik zelf niet zo'n ochtendmens ben. 

Wij zijn meestal gewoon thuis (beetje dezelfde leeftijd) en nu vraag ik me ineens of dat erg is. Zou het belangrijk zijn voor de ontwikkeling op deze leeftijd om er veel op uit te gaan?

Maar wat ik als tip wilde geven: bij mensen op bezoek gaan! Dan ben je er wel even uit maar zit je toch binnen. Speciale winkels vindt mijn zoon ook wel leuk. Tuincentra en bouwmarkten en zo, lekker veel te zien.

Eleanor schreef op 12-07-2024 om 15:03:

Wij zijn meestal gewoon thuis (beetje dezelfde leeftijd) en nu vraag ik me ineens of dat erg is. Zou het belangrijk zijn voor de ontwikkeling op deze leeftijd om er veel op uit te gaan?

Welnee. 
Alleen maar thuis of alleen maar weg zijn twee uitersten die niemand haalt, lijkt mij.
Wij gingen iedere dag boodschappen doen en 1x in de week zwemmen, en dat was het dan wel. Daar hebben ze het prima op gedaan. Ik heb een vriendin die niet thuis kon zijn en die ieder vrij moment bij Ballorig zat. Zo te zien hebben die van haar het daar ook prima op gedaan.

Binnenspeeltuin met dreumes gedeelte, bibliotheek, kinderboerderij met stallen (=binnen), rondje supermarkt, zwemmen, rondje door een overdekt winkelcentrum, op de koffie bij iemand of naar het tuincentrum

masatu schreef op 12-07-2024 om 14:52:

Er blijft nog tijd genoeg over om lekker binnen te rommelen / "helpen" / boekjes lezen / zelf spelen hoor Hij wordt echt niet continu vermaakt.
Maar ik vind het zelf altijd wel fijn om er halverwege de dag even uit te zijn.

Maar dank alvast voor de tips!
Zwembad ga ik onthouden, misschien wel even op zoek naar een ander zwembad. Die hier in de buurt is maar tot 12 uur open (daarna alleen leszwemmen), en dat komt meestal niet zo lekker uit qua timing van slaapjes/eten & dat ik zelf niet zo'n ochtendmens ben.

Ik ging wekelijks met dreumes naar baby/ dreumes zwemles. Leuke herinneringen want ook foto dat dreumes door dat gat in zeil onder water ging. Tijdens baby/dreumes les is het water ook iets warmer dan gebruikelijk. En je ontmoet andere ouders.
Het vond wel plaats tussen 10 en 12, maar dan ging dreumes op die dag in de middag slapen.

masatu

masatu

12-07-2024 om 16:23 Topicstarter

Flanagan schreef op 12-07-2024 om 15:52:

[..]

Ik ging wekelijks met dreumes naar baby/ dreumes zwemles. Leuke herinneringen want ook foto dat dreumes door dat gat in zeil onder water ging. Tijdens baby/dreumes les is het water ook iets warmer dan gebruikelijk. En je ontmoet andere ouders.
Het vond wel plaats tussen 10 en 12, maar dan ging dreumes op die dag in de middag slapen.

Hier is de baby-zwemles 9:00-9:30. Op een dag vrij staan we meestal rond 8 uur op, daarna 11-12 slapen & 15-16 slapen. 9 uur ontbeten en omgekleed aanwezig vind ik echt veel te vroeg, dan zou ik een wekker moeten zetten op m'n vrije dag, dat gaat mij iets te ver

Misschien toch eens kijken naar een ander zwembad, of daar de tijden wat gunstiger zijn. Zo'n les lijkt mij best leuk, en zoontje vindt zwemmen ook heel leuk (we gaan nu +/- 1x per maand vrijzwemmen + vaker op vakantie).

masatu

masatu

12-07-2024 om 16:27 Topicstarter

Eleanor schreef op 12-07-2024 om 15:03:

Wij zijn meestal gewoon thuis (beetje dezelfde leeftijd) en nu vraag ik me ineens of dat erg is. Zou het belangrijk zijn voor de ontwikkeling op deze leeftijd om er veel op uit te gaan?

Maar wat ik als tip wilde geven: bij mensen op bezoek gaan! Dan ben je er wel even uit maar zit je toch binnen. Speciale winkels vindt mijn zoon ook wel leuk. Tuincentra en bouwmarkten en zo, lekker veel te zien.

Tuincentrum of zoiets is ook een goed idee! Dat valt hier inderdaad ook wel in de smaak.

Ik ken geloof ik geen anderen die doordeweeks vrij zijn en enigszins in de buurt wonen, helaas.

En ik bedoel ook helemaal geen spannende dingen hoor, even eruit kan prima ook boodschappen / winkelen / simpel rondje wandelen zijn. Maar elke dag eventjes weg van huis vind ik zelf altijd wel fijn.

Mijn kinderen vonden het ov ook heel leuk op die leeftijd. Klein stukje met de bus of trein. En dan tussendoor lekker rondkijken op het station. 

een keer heerlijk samen naar buiten en in alle plassen stampen tot je geen droge draad meer aan je lijf hebt. Zoooo koud is t niet en dan thuis een pyjama of joggingpak aan en wat lekker warms drinken terwijl de wasmachine draait met jullie natte kloffie. Wedden dat jullie allebei glunderen en gloeien

TjunyS schreef op 12-07-2024 om 21:16:

een keer heerlijk samen naar buiten en in alle plassen stampen tot je geen droge draad meer aan je lijf hebt. Zoooo koud is t niet en dan thuis een pyjama of joggingpak aan en wat lekker warms drinken terwijl de wasmachine draait met jullie natte kloffie. Wedden dat jullie allebei glunderen en gloeien

Nu baal ik dat ik dat vandaag niet gedaan heb. Dreumes stond wel te kijken bij de plassen maar ze heeft maar 1 paar dichte schoenen dus het leek me niet zo’n strak plan.

On topic, bibliotheek en tuincentrum vallen hier wel in de smaak. Nu is onze bibliotheek wel erg op kinderen gericht ook met speelhuisjes enzo. In de buurt zit een grote dierenwinkel, dat is ook altijd een succes. 

Dan een uitje naarde schoenwinkel voor laarzen! En dan het lied van Dikkertje Dap zingen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.