Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Beterschap Due, hopelijk worden jullie er zelf niet ziek van. Toch een goed idee dan dus, dat kinderen met snottebellen nu ook weer thuis moeten blijven net als vorig jaar.

Hier ook weer een ziek kind thuis. Kleuter en peuter wisselen elkaar af, volgens mij is dit al de vierde week met een ziek kind. Tot nu toe nog steeds geen corona maar allerlei andere virussen.

Ik vind het wel lastig vandaag want ik heb kleuter voor de tv geparkeerd omdat ze koorts heeft en zich ziek voelt. Met peuter kan ik nu natuurlijk niet naar buiten en die blijft automatisch ook aan de tv geplakt zitten. Hoe doen jullie dat?

Wij wisselen schermen af met kleurplaten en spelletjes en samen dansen/gek doen. Het is maar even zo dat ze minder actief zijn hierdoor dan normaal.

Daar is kleuter te ziek voor helaas, ze voelt zich echt beroerd door die koorts. Ze ligt nu even te slapen op de bank, dus peuter kan nu rustig spelen. Net hebben we gekleurd, dat ging ook goed.
Even wat minder actief en veel schermen vind ik niet erg op zijn tijd, maar we zitten nu al bijna 4 weken in deze ellende. Virus na virus, ze komen allemaal langs. Behalve corona vooralsnog (afkloppen).

Due, is kleuter er niet erg ziek van?

pff, hier ook een ziekenboeg. Lig zelf al een week in bed met griep en ben echt te beroerd om voor die meiden te zorgen. Gelukkig was het weekend en was mijn vriend thuis en konden mijn ouders en schoonouders verder bijspringen. Gisteren peuter ook ziek, koorts, wat hoesten en gisteravond ook twee keer moeten spugen. Nu gelukkig weer wel op de been. De baby snottert ook behoorlijk en heeft af en aan verhoging, is hangerig en huilerig. Ze zouden morgen weer naar de opvang moeten. Heb van daaruit niks gehoord over nieuw beleid dus zal maar eens op internet zoeken of die meiden morgen wel of niet mogen. Hopelijk wel. Voel me vandaag eindelijk iets beter en een dag helemaal rust zal me hopelijk goed doen. Dat vind ik trouwens wel echt vervelend aan kinderen hebben, dat je als je zelf ziek bent niet meer rustig in bed kan liggen maar eigenlijk alsnog voor anderen moet zorgen. 

Krullen-bol

Krullen-bol

01-12-2021 om 15:49 Topicstarter

Hoi hoi ik meldt me ook weer eens!
Ook hier was het een behoorlijke ziekenboeg, nu een weekje ervanaf.

Due pfoe dat is vervelend kleuter positief!
Hoe strikt zijn ze dan qua snottebellen???
Want ik heb van kdv wel een nieuwe beslisboom doorgekregen, maar ze geven mondeling aan  met wat snot en wat hoesten mogen ze komen...

Verder ook allemaal sterkte in de ziekenboeg!

Fiona, ik heb bewust speelgoed op zolder staan voor dat soort dagen zoals nu met heel slecht weer, of bij ziekenboeg. 
Dat zien ze dan tijden niet en is het dus weer interessant... of doen dingen die niet altijd mogen zoals kleien, verven of ik zoek iets op om te knutselen met een eierdoos of wc rollen.
Bij peuter zijn van die prikblokken ook een hit.

Wat de Sint tijd betreft, zoon vind het erg leuk, kijkt ook trouw het journaal maar hij taalt er verder niet naar of hij z'n schoen wel of niet mag zetten, en als hij m zet dan is het de volgende ochtend bij beneden komen pas oh ja schoen gezet dus cadeautje. 
En de simpelste dingen is hij mega enthousiast over dus  

Onze sint met familie gaat niet door dus pakken we voor het eerst echt wat groter uit op 5 dec zelf met ons eigen gezin.

Beterschap Ideetje88!

Krullenbol, volgens mij mag snot wel op het kdv (<4 jaar), maar niet op de basisschool. En dan wel weer na een negatieve coronatest.

Leuk om Sinterklaas zelf iets groter te vieren! Hier is alles al binnen en ingepakt. Gelukkig maar, want ik heb dus geen uurtje meer thuis zonder kleuter op de loer, nu ze ziek is. Peuter doet vrolijk met alles mee maar is zich er nog niet zo bewust van verder. Ze vindt schoen zetten wel echt heel erg leuk.

Beterschap allemaal!

Hier op het kdv mag snot wel, en incidenteel hoesten maar niet te vaak. Koorts (>38 graden) mag niet.

Nou hier ook een zieke peuter. Geen koorts, wel verkouden, hoesten en ook spugen. Afgelopen nacht 3x haar bed verschoond. Vanochtend was het weer mis (de bank en het kleed). Hopelijk steekt ze ons niet aan! Want dat is inderdaad vervelend Ideetje. Als je zelf ziek bent en voor je kinderen moet zorgen. Nog niet vaak gehad gelukkig. 

Beterschap iedereen!

Fiona2021 schreef op 01-12-2021 om 15:06:

Daar is kleuter te ziek voor helaas, ze voelt zich echt beroerd door die koorts. Ze ligt nu even te slapen op de bank, dus peuter kan nu rustig spelen. Net hebben we gekleurd, dat ging ook goed.
Even wat minder actief en veel schermen vind ik niet erg op zijn tijd, maar we zitten nu al bijna 4 weken in deze ellende. Virus na virus, ze komen allemaal langs. Behalve corona vooralsnog (afkloppen).

Due, is kleuter er niet erg ziek van?

Nop. Hij snottert en is getest met gedachte dat hij met negatieve test naar Sinterklaasviering op school zou kunnen. Heeft ook wat buikpijn en dat was volgens coronatestlijn ook een symptoom. Maar niks waarbij ik echt Corona had verwacht dus was geen aangename verrassing toen ik vanochtend uitslag zag. 

Peuter snottert niet eens. 

Beterschap voor alle zieken. 

Hier is peuter wel weer een beetje aan het hoesten. Ze mocht nog wel naar de peuterspeelzaal. Ik hoop wel dat het voor zondag een stuk minder is. We hebben wel afgesproken dat alle volwassenen een zelftest doen en aangezien we al COVID gehad hebben maak ik mij ook niet echt zorgen om. Maar het voelde natuurlijk niet prettig om een hoestend kind mee te nemen naar familie. We vieren Sinterklaas wel redelijk klein. Met het gezin van mijn broer en met opa en oma. 

Het weekend erna zouden we ook nog een groot familiefeest hebben, maar ik denk dat het niet doorgaat. Al heeft dus niemand daar een uitspraak over gedaan. Maar wij zijn er wel uit dat we niet gaan. Ook omdat er met kerst een heel kwetsbaar familielid van mijn man langs komt. Mijn moeder is daarom ook niet welkom met kerst. Die is namelijk nog steeds niet gevaccineerd. Ondanks haar eigen super slechte conditie en een recente kleine TIA. Ze verzint elke keer smoesjes of liegt dat ze met bepaalde personen mee gaat om hem te halen. Ik ben daar nu wel klaar mee. 

beterschap alle zieke moeders en kinders. Wat is het toch vervelend hè dat ze al die andere virusjes ook oppikken en je zelf dan ook niet gevrijwaard blijft. 
hopelijk knappen jullie allemaal op tijd op om toch wat van pakjesavond te kunnen genieten. 
Tara ik kan me goed voorstellen dat je daar moe van wordt van de smoesjes. Dan zou ik op een gegeven moment ook klaar ermee zijn. 
Bij ons gaat familie sinterklaasfeest ook niet door. Gezin van mijn zus zijn met z’n allen ook af en aan ziek al enkele weken, terwijl er hier thuis (klopt af) niks aan de hand is momenteel. Dat wil ik heel graag zo houden; een paar dagen verkouden betekent voor mij terugval en maanden langer herstel van long covid.dus nee dan maar even niet, hoe jammer ook. 
opa en oma komen nu hier, doen allemaal een zelftest en blijven op afstand. Kunnen we toch vieren dat Sint bij opa en oma is langsgeweest. 

Peuter en ik blijken ook Corona te hebben. Peuter heeft alleen geen klachten en ik amper dus nu even quarantaine regels opzoeken.

Krullen-bol

Krullen-bol

04-12-2021 om 19:46 Topicstarter

Jeetje Due.... nogmaals beterschap!!

Ondanks dat de Sint tijd gezellig is en ik geniet van dat oudste er ook echt erg in heeft, ben ik ook blij als het morgen 5 dec is en daarna klaar
Ben benieuwd naar de snoetjes morgen vroeg 🎁🎁🎁

Sterkte met de quarantaine Due! Ik hoop dat het hier bij blijft voor jullie. 

Veel plezier met Sinterklaas krullen-bol! Ik ben ook erg benieuwd naar hoe ze gaat reageren op alle cadeautjes morgen. Ik ga ze zo maar even vast in de auto zetten. 

jeetje Due wat vervelend, hoe lang moeten jullie nu thuisblijven? 
Jaa krullenbol zo herkenbaar, leuk om
Naar toe te leven maar ook wel weer fijn als het allemaal weer gedaan is. 
wij doen morgenmiddag cadeautjes. Ik ga kind afleiden terwijl m’n man de zak met cadeautjes voor de open haard neerzet. Heb er wel veel zin in. Vandaag heeft ze al heel fijn gespeeld met de cadeautjes die Sinterklaas bij opa en oma had gebracht, en daar zat ook iets voor ons bij  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.