Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  




Ideetje88 schreef op 15-11-2021 om 22:35:

 Ze heeft het wel zwaar met haar babyzusje. Die kan nu kruipen en wil alles wat haar grote zus heeft dus dat vindt ze lastig als ze in haar spel zit. Logisch ook natuurlijk!

Oh zo herkenbaar! Peuter begint ook vaak paniekerig te gillen als baby in de buurt komt. En baby wil vaak precies datgene waar peuter mee bezig is....

Vitamientje schreef op 16-11-2021 om 03:08:


[..]

Oh zo herkenbaar! Peuter begint ook vaak paniekerig te gillen als baby in de buurt komt. En baby wil vaak precies datgene waar peuter mee bezig is....

Dat is hier met 2,5 en 4,5 nog steeds 😅. 

Hier valt het ook mee met de Sint spanningen. We zijn er bewust ook niet heel veel mee bezig. Zolang ze er zelf ook niet over begint (bijv over het sinterklaasjournaal) houden we het een beetje rustig. Juist om die spanning wat te vermijden. Maar... ze heeft zondag wel de Sint ontmoet en een handje gegeven! Er was een route langs allemaal pieten en aan het einde Sinterklaas die met iedereen een praatje maakte. Dat vond ze toch wel indrukwekkend. 

Verder gaat het goed met peuter. Ze is wel erg verkouden, al een tijdje. En daardoor slaapt ze slecht en wij dus ook.

Ik lees ook graag mee. Wij hebben 2 zoontjes (6 maanden en 3.5 jaar oud)

Hier leeft Sinterklaas nog niet echt voor peuter. We hebben wel de intocht op tv gekeken en een poging gewaagd om het Sinterklaas journaal te volgen. Dat vind ze dan op dat moment wel leuk, maar de rest van de tijd is ze er niet mee bezig. Schoen hebben afgelopen weekend wel gezet, maar bij het liedje zingen raakte ze overstuur. Ze kent die liedjes nog niet. Als ik ze zing dan blijft ze ook zeggen dat ze ze niet kan horen (zingen). Ze kent heel veel liedjes, maar deze willen blijkbaar nog niet blijven hangen bij haar. Volgens mij zijn ze er op de peuterspeelzaal ook nog niet echt mee bezig. Zaterdag mag ze weer haar schoen zetten en volgende week komt er een Piet van mijn werk langs. Misschien dat het dan meer gaat leven. Helaas is de intocht in onze woonplaats afgelast, dus daar kunnen we ook niet heen. 5 december met neef en nichten cadeautjes uitpakken word vast wel heel leuk. Ik moet alleen nog wat cadeautjes regelen. Tot nu toe heb ik alleen een stapel knutsel spullen kunnen inslaan. 

Vannacht werd peuter wakker en was een klein ijsblokje. Ze gooit haar dekbed vaak van zich af. Ze draait veel in haar slaap. We gebruiken nog het peuter dekbed, maar ze heeft wel een eenpersoonsbed. Ik denk dat ik vanavond er een eenpersoons dekbed op haar bed leg. Misschien dat ze daar beter onder blijft liggen. Vannacht heeft ze tussen ons in verder geslapen. Lekker knus en warm natuurlijk, maar man lag wel heel erg op het randje omdat ze steeds een beetje naar hem toe schoof. 

Onze peuter is ook niet zo into Sinterklaas.

Ik hoop dat ze er beter onder blijft liggen. Onze kinderen kruipen nog onder een tweepersoons deken uit. 

Peuter is hier een hoopje ellende door die stomme achterste kiezen . Er is er nu 1 door. Is al dagen uit zijj doen. Spuugde vandaag in de kruidvat zowel zichzelf als mij onder. En slaapt al ondanks dat hij vanmiddag bij kdv twee uur op een zitkussen heeft geslapen.

Onze peuter is ook niet zo into Sinterklaas.

Ik hoop dat ze er beter onder blijft liggen. Onze kinderen kruipen nog onder een tweepersoons deken uit. 

Peuter is hier een hoopje ellende door die stomme achterste kiezen . Er is er nu 1 door. Is al dagen uit zijj doen. Spuugde vandaag in de kruidvat zowel zichzelf als mij onder. En slaapt al ondanks dat hij vanmiddag bij kdv twee uur op een zitkussen heeft geslapen.

Wat naar Due-scimmie dat hij zich er zo naar door voelt. Ik hoop echt dat ze dan snel door zijn. Sterkte  .

Welkom Adela!

Ach, wat sneu Due! Die tanden zijn zo'n bron van ellende.

Hopenlijk helpt een eenpersoonsdekbed Tara. Dochter heeft een peuterbed met peuterdekbed, en blijft hier goed onder liggen.

Bij peuter leeft de sint ook nog niet echt, maar wel meer dan vorige jaren. Ze geniet wel van het schoen zetten, maar kan de volgende ochtend prima vergeten dat ze er in moet kijken. Sinterklaasjournaal volgen we nog niet. Ze heeft wel een liedjesboekje met sinterklaasliedjes die volop (mee)gezongen worden. 

Peuter heeft de afgelopen week waterpokken gehad. Heel sneu, ze zat onder en had er erg veel jeuk van. Gelukkig gaat het nu weer beter.

Vraagje aan de mensen met oudere (peuter)kinderen: dochter slaapt nu in een peuterbed met bedhekje. Wanneer zijn jullie die er af gaan halen? Ze ligt nu nog heel vaak tegen het hekje aan, dus ben bang dat ze er uit valt. Maar alleen gewend zijn met bedhek te slapen maakt logeren en vakantie lastiger. Tot nu toe barricaderen we de boel, maar zonder kunnen slapen zou handig zijn. 

Beterschap due! Hopelijk is het tandenleed snel over.

Hopelijk helpt een groter dekbed Tara. Hier lag ze er in het begin ook vaak niet meer onder (bijna dagelijks). Ze riep dan of ze begon te huilen en het was dan meteen prima als we haar dekbed weer goed legden. Na een paar maanden kwam dat eigenlijk nog nauwelijks voor.

Wij hebben hier geen hekje, maar eenpersoonsbed zelf kent wel een rand die permanent is. Alleen in het midden een plek om erin te gaan. Op vakantie van de zomer (toen ze bijna 2,5 was) lag ze in een bed waar niks omheen zat. Helemaal goed gegaan en er nooit uitgevallen.

Het grotere dekbed lijkt een beetje te helpen. Ik controleer nu ook nog even voor ik zelf naar bed ga en leg het goed. Alleen gaat ze er dus ook nog wel eens op liggen en dan is toe dekken lastig. 

Ze heeft geen bedhekje en het bed zelf heeft ook geen randje. De eerste week had ik de boel inderdaad gebarricadeerd. Daarna een beetje gaan zoeken naar een alternatief en toen een zwem noodle gekocht en onder het hoeslaken gestopt. Zo is er toch een klein randje en kunnen we er zelf ook nog makkelijk bij. 

Ze was er nog geen enkele keer uitgevallen sinds september. Laatst was wel haar lampje uit bed gevallen. Man en ik rende al naar boven, maar toen was er niks aan de hand. Horen we dus gisteren weer een kleine bonk. Dat dat het weer het lampje zou zijn, maar toch even gaan kijken. Bed leeg. Ik kijken in het grote bed of ze daar stiekem in gekropen was. Ook leeg. Ik wilde net het licht in haar kamer aandoen toen ik haar zag zitten achter de deur. Waarschijnlijk uit bed gevallen. Ze sliep nog half, dus heel hard was het niet. Het bed is ook niet zo hoog. Weer terug gestopt en ze sliep gewoon weer verder. 

Ik denk dat ik het gewoon een paar nachten zonder hekje zou proberen Maisnon. Eventueel iets zachts naast het bed leggen. Dat bed is vast ook niet zo hoog. Als ze er toch uit valt gewoon het hekje weer terug en over een paar maanden weer proberen.

Vanmorgen was peuter om half 6 al wakker. Ik heb haar toen tussen ons in gelegd. Mijn wekker gaat een half uur later en toen was ze nog wakker. Normaal staan man en peuter niet zo vroeg op. Dus ik had gezegd dat ze nog maar even naast papa moest blijven liggen en ik de hond ging uitlaten en dan terug kwam. Toen ik ging kijken was ze weer in slaap gevallen. Dus ik ben gewoon naar mijn werk gegaan. Krijg ik net het volgende appje van man.

"Zullen we uit bed gaan? Peuter: Nee we moeten wachten op mama. Ik: Maar mama is naar het werk gegaan. Peuter: Nee is C aan het uitlaten en is zo terug..."

Uiteindelijk zijn ze wel uit bed gekomen, maar ze wilde echt wachten op mij. Awww.. 

Wat schattig Tara! Fijn dat ze nog even geslapen heeft daarna. 
Wij gaan dit weekend de kamer van peuter veranderen. Ze krijgt dan ook een peuterbed. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Zat ook al na te denken over een bedhekje. Maar misschien is dat dus niet nodig? Even kijken of we tijdelijk iets kunnen verzinnen (opgerolde handdoek onder het laken?). En ben ook benieuwd of ze onder de deken blijft liggen. 

Due, wat vervelend dat peuter zoveel last heeft van zijn kiezen! sterkte ermee. Hoe gaat het eigenlijk met jou? Voel je je al weer wat beter?

Maison, aii waterpokken Lijkt me heel naar. Hier nog niet gehad.

Welkom AdelaS

due, wel een fijn vooruitzicht dat dat nog zo lang kan duren 🙈 vervelend van die kiezen, hopelijk zijn ze snel door en voelt hij zich daarna snel beter. 

Tara, onze peuter gooit ook de dekens regelmatig van zich af. De eerste tijd riep ze mij telkens om ze goed te leggen. Ik heb elke ochtend benoemd dat ze dan mij niet hoeft te roepen en het zelf kan doen, hebben we ook een paar keer geoefend. Nu doet ze het bijna altijd zelf en roept ze pas als het echt niet lukt. Wat schattig dat ze op je wilde wachten 🥰
Maisnon, fijn dat de waterpokken weer ver over zijn. Hier was dat echt een drama 🙈 ik heb toevallig het bed hekje eraf gehaald bij peuter deze week. Wij hadden een hekje wat kon klappen, maar was al tijden naar beneden geklapt. Het bed heeft ook een klein opstaand randje en dochter is er nog nooit uitgevallen. Wij hebben in het begin een paar dekens eronder gelegd, zodat ze zacht zou vallen als ze eruit zou vallen. 
Navy, spannend over naar een nieuwe kamer en peuterbed! Hier ging de overgang eigenlijk probleemloos, hopelijk bij jullie ook. 
Hoe reageren jullie peuters trouwens op pijn. Mijn dochter raakt soms echt helemaal in paniek en blijft dan huilen en au roepen, vanmorgen bijvoorbeeld vanwege een sneetje in haar vinger. 

Het nadeel van dat ze nu onder een deken ligt en niet meer in een slaapzak is, dat als ze tussen ons in komt liggen het nu een hele verhuizing is. Alles uit haar bed moet mee. Kussentje, dekbed, lampje en alle knuffels. Toen ze het bed net had vond ze dat de bed tent eigenlijk ook mee moest . Het worden ook stiekem steeds meer (gelukkig kleine) knuffels. Eerst was het alleen kind in slaapzak met knuffeldoekje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.