Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Je weet dat de grote broer van peuter een overtuigend dinoliefhebber is als je twee jarige even vertelt welke dino's de ankylosaurus, triceratops en t-rex zijn 🤣

Wat schattig Due 🥰 

Wij hebben onze geplande vakantie gecanceld, maar twijfel of we nog een alternatief moeten boeken als ik jullie vermoeiende vakantieervaringen zo lees met peuters 😅 

Nou ja thuis gaat het ook niet van een leien dakje laatste tijd dus of ze nu thuis gilt of ergens anders maakt niet uit 🙈 heb zelf wel echt behoefte om er even uit te gaan dus we kijken naar een last minute. peuter heeft nu echt dagelijks driftbuien, en soms meerdere per dag, die vaak wel een half uur duren. Ze is dan echt net de exorcist, wat voor geluiden er dan uitkomen… ik vind het behalve vermoeiend ook vooral sneu voor haar. Ze had zich laatst tijdens een driftbui in haar arm gebeten en de volgende dag kon je de tandafdrukken nog zien staan. Maar ze doet het vooral om dingen af te dwingen dus hoe sneu ook, daar kunnen we gewoon niet in mee gaan. Ze ligt nu alweer een half uur te krijsen, omdat haar vader haar uit bed haalde zodat ik na een paar slechte nachten nog even kon blijven slapen. Nou ja van dat laatste komt natuurlijk weinig terecht als je alleen maar MAMA, MAMA, MAMA hoort. Papa is er gewoon bij maar dat is blijkbaar niet genoeg. 
De waarom vragen beginnen hier nu ook steeds vaker te komen. Ze is pas 2,5 dus dacht dat we nog een tijdje zouden hebben voordat het zou beginnen. Vooral de vraag waarom mag ik dat niet? horen we nu heel regelmatig 😅 wel heel schattig. 

ze gaat ook steeds meer met anderen spelen. Ze wil steeds tikkertje en verstoppertje spelen en vraagt ook steeds om naar haar neefje en nichtje te gaan en naar een of naar een ander vriendinnetje. Ze is dan ook super sociaal en wil echt samen dingen doen. We kunnen nu ook samen met haar spelletjes spelen. We hebben van Haba een grote doos gekocht met eerste spelletjes. Is eigenlijk voor kinderen vanaf 3 jaar maar er zitten spelletjes bij die ze al goed snapt en heel leuk vindt 😊

Wat heftig zulke driftbuien Ideetje. Lijkt me heel naar. Vooral als je zelf even wil slapen na een korte nacht. Wel leuk dat ze zo sociaal is. Lijkt me leuk om samen spelletjes te spelen. Denk dat dochter dat nog niet zo snapt/geen geduld heeft.

Grappig Due, van die dinokenners in huis. 
Waarom vragen komen hier nog niet voor. Wel vraagt ze de hele dag 'wat ga je doen?' 
Nadoen van iets op tv herken ik ook nog niet zo Tara. 

Hier zijn wel allemaal niet zo fit dit weekend. Dochter en ik zijn snot verkouden en vriend ligt met hoofdpijn op bed na zijn tweede vaccinatie gister. Rustig dagje dus vandaag.

Haha heerlijk due!

Hier was vakantie juist niet zo vermoeiend ideetje, als je nog positieve verhalen wil horen
Maar klinkt wel vermoeiend die driftbuien! En ook herkenbaar dat dochter erg kan schreeuwen als de verkeerde ouder iets doet  

Dat sociale en samen spelen komt hier ook steeds meer. Hier heeft dochter een duidelijk vriendinnetje op de kdv. Ze heeft het vaak over haar en je ziet ze ook vaak samen op de foto's. Als er andere kindjes op bezoek zijn (en ze is eenmaal op haar gemak en gewend..) dan hoor je haar ook vaak zeggen "naam, ga je mee x doen". Alleen het andere kindje heeft daar niet altijd zin in

Beterschap navyblue!

Tot nu toe een heerlijke ochtend, zo genieten van wat dochter allemaal bedenkt 

Fijne vakantie, Due! Wat lief die dino moeilijke namen zo schattig hè. 
Ideetje, dat klinkt ook als een heftige periode bij jullie en (helaas) heel herkenbaar dat MAMAMAMA enzo. Bijten hier nog niet, maar ik deed dat vroeger dus wie weet wat er nog komen gaat…. Succes deze week, hopelijk is de moeilijke fase gauw voorbij!

Navyblue, allemaal niet fit dat is ook balen en word je niet vrolijker van kan ik me zo voorstellen. Voelen jullie je inmiddels weer wat beter? Beterschap iig! 

Vitamientje, dank je voor het delen van je jaloersmakende   positieve verhaal! Altijd fijn om te horen dat het dus wel bestaat en heerlijk dat je er zo van geniet. Ik ga dat ook weer eens wat vaker doen. Gisteren was hier ook een fijne dag thuis, mijn kind had onthouden dat ik een keer had gezegd tegen haar vader dat ze zo aan me vastgeplakt zat. Komt ze gister op schoot gekropen, heel snoezig knuffelen en zegt; mama, ik plak even aan jou want dat vind ik fijn 🥰 en dan met zo’n verliefde blik in haar ogen. Nou dan mag ze nog wel uuuuuuuren blijven plakken van mama, haha! 

Deze ochtend even rust want haar vader heeft haar mee naar het zwembad genomen. Dus die zal vanmiddag ook lekker uitgeteld zijn en we krijgen nog bezoek. Vakantie is ook gewoon heel leuk en relaxt! Dat mag ook weleens gezeg na al mijn geklaag de afgelopen tijd

o ha en Vitamientje, je maakt me nu wel nieuwsgierig naar wat je dochter zoal bedenkt. Wil je het delen?

Haha het is hier niet alleen maar rozengeur en maneschijn. En peuter had ook een haat liefde verhouding met het strand dus dat was op de vakantie wel een paar keer drama en maar huilend het strand verlaten. Maar het positieve gevoel overheerst wel

En ik wil het zeker delen hoor, maar eerlijk gezegd weet ik al niet eens meer waarom ik dat schreef  Ik weet dat ze net daarvoor weer iets bedacht had, maar wat geen idee! Maar het zijn vaak kleine dingen in haar spel, waar ik dan gewoon van kan genieten.

Mijn oudste peuter heeft vandaag afscheid genomen op het KDV.. Maandag gaat ze naar school. Ik vind het wel een ding hoor, hele andere fase vanf volgende week.
Niet emotioneel ofzo, dat hoor ik vaak van ouders met kinderen die naar de basisschool gaan,  ik vind het voor haar gewoon zo spannend! 

Vakanties met peuters is in mijn optiek gewoon een uitdaging De ene keer gaat het hartstikke leuk en gezellig en de volgende dag is het gewoon ruk. 
Net zoals thuis eigenlijk in ons geval en ik vind het dan prettiger vertoeven in een land met mooi weer, prachtige omgeving en geen metershoge vieze was die op me ligt te wachten, elk moment van de dag  
Met het jaar wordt het vast beter..Totdat ze in de pubertijd komen en nergens meer mee naartoe willen  

Hier begonnen de waarom vragen pas een goede 2 maanden geleden bij oudste, gelukkig heeft ze dat uitgesteld tot dit moment want het is echt gekmakend.. Of de 'hoe ging dat verhaaltje ook alweer mama?'. Bleghh.. En iedere dag dezelfde oude rijmpjes ( dank je wel oma, zo fijn een kleuterjuf van de oude stempel in de familie) moeten opdreunen, terwijl zij ( en jongste trouwens ook) het beter kennen dan ik onderhand. 

Spannend, Chantilly! Blijf je wel hier schrijven, dwz is je jongste ook al peuter?
veel plezier en succes alvast voor je oudste! Hartstikke leuke die fase, ze leren zo veel en worden ineens nog veel sneller wijs 

Hier gisteren een heerlijke dag gehad met kind. Het regende, dus binnen allerlei leuke dingen gedaan, van spelletjes, tot puzzels, tot samen op de bank onder een dekentje. En in de middag gestoeid op het grote bed en daarna elkaar te make upt met gekke make up en gekke kapsels. Ik heb een kleine beautycase met make up die ik vrijwel nooit gebruik maar toch niet wilde wegdoen, komt dat ook nog eens mooi van pas. Wat hadden we een lol! 
nu is ze logeren bij oma en gaan man en ik 2 dagen even ertussenuit met z’n twee. 
Ze had er heel veel zin in gisteren, man werd zo’n beetje weggekeken toen hij haar bracht. Ga nu maar papa, doeidoei 

Ik blijf zeker meeschrijven! Jongste is sinds juli een peuter  

Wat leuk die make-up! Hier is oudste ook verzot op lippenstift, poeder, ze staat er ook altijd naast als ik bezig ben. Ze heeft geluk, want in november trouwt mijn zusje en ze mag dan ook wat make-up hebben we haar beloofd  

Leuk dat je oudste naar school gaat Chantilly. Weer een hele nieuwe fase.

Klinkt als een gezellige dag, hobbelster. Make up gebruikt ik zelden, maar dochter vindt het leuk om mijn haar te kammen en te versieren met haar eigen spelden. Helaas mag ik nooit haar haren doen. Met moeite krijg ik er kam doorheen en een speldje in. Hopelijk komt dat nog, ik zie soms zulke leuke vlechtjes bij andere kinderen.

Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie? Het is hier altijd een drama. We zetten een filmpje op, maar het blijft een gedoe. 

vitamientje, fijn dat er ook nog positieve vakantie verhalen zijn, dat geeft moed 😅 Mijn vriend zegt steeds dat de vakantie al begint als hij de auto in stapt, maar we zijn nog nooit ver weg geweest met 2 kleintjes dus ik denk dat hij van een koude kermis thuis komt 🙈  Ik kan soms ook enorm genieten van wat dochter allemaal doet. Ze kan zo lekker spelen met haar poppen of haar keukentje. Dan gaat ze boodschappen doen zegt ze, stapt ze na een dikke knuffel en zwaaiend op haar loopfiets en gaat ze bij haar keukentje boodschappen in een tas doen enzo. Of ze gaat de pop borstvoeding geven en voorlezen, super schattig 🥰 

Hobbelster, dat is toch heerlijk als je kind zo bij je komt 😊 wat heerlijk even ertussen uit met zijn tweeën, geniet ervan! 
Spannend Chantilly, naar school! Dat lijkt me wel echt een hele verandering. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt voor je dochter. Hopelijk vindt ze het leuk. 

Navyblue, het tandenpoetsen gaat hier prima. Ze doet eigenlijk bijna altijd goed haar mond open. 

Het tandenpoetsen is hier ook drama. We proberen het met een filmpje en dat ging lange tijd goed, maar inmiddels wil ze dat ook niet meer.

Wij zijn nu niet op vakantie geweest, maar toen we alleen de oudste hadden zijn we naar Portugal (toen ze 1 was) en Griekenland (toen ze 2 was) geweest. We hadden een huisje met aparte kamer voor haar en dat voelde toen wel echt als vakantie. Nu met twee kinderen vind ik het minder ontspannen. Dat komt ook doordat peuter echt wat pittiger is dan de oudste. We hebben vorig jaar een paar dagen gekampeerd en dat was geen succes, dus dat willen we pas weer doen als peuter wat ouder is.

Ik gebruik zelf niet/nauwelijks make-up, dus beide dochters geven daar niets om. Ze zijn wel gek op haren borstelen en klipjes e.d.

Wat jij schrijft had zo onze dochter kunnen zijn ideetje   Boodschappen doen, borstvoeding geven, en verhaaltjes voorlezen, doet ze ook allemaal Laatst zat ze met pop en knuffel en boekje te lezen en zegt ze dat ze met haar vriendjes zat, super schattig.

Leuk zo'n nieuwe fase voor dochter Chantilly! Hopelijk heeft ze het maar haar zijn op school

Tanden poetsen gaat hier okay, niet denderend maar het lukt toch wel weer elke keer twee keer per dag. Het is vooral drama om te beginnen, maar als we dan bezig zijn, gaat het vaak wel weer.

Haren borstelen gaat soms goed maar vaak schreeuwt ze wel een keer dat ze het niet wil. Ik denk ook omdat er vaak wel wat klitjes zijn en het dan soms wat te hard gaat. Dochter wil ook geen vlechtje of staartje oid. De uitzonderlijke keer dat ze wel een staartje wil, heeft ze het elastiekje na 1 minuut er al wel weer uit getrokken. Ze heeft wel altijd speldjes in om haar haar voor haar ogen weg te houden. 

Zo schattig wat ze allemaal bedenken. Wij krijgen regelmatig kopjes koffie en thee die ze voor ons zet in haar keukentje. Ze is wel van mening dat de grote keuken van mama is en de kleine van haar. Papa heeft geen keuken. Ik kook ook wel veel vaker dan man.

Man liet haar een foto zien van het baby olifantje wat net in Ouwehands is geboren en toen ging ze haar knuffel olifantje halen om de foto aan te laten zien .

Haar kammen gaat wel goed. Ze wil alleen niet dat het gewassen word. Ze gaat om de dag in bad en nu doe ik dan de ene keer wel haar wassen en dan de volgende keer niet. Mits ze niets raars er in gesmeerd heeft. Het wassen zelf is niet eens een drama. Speldjes en elastiekjes trekt ze er altijd heel snel weer uit. Haar pony valt naar de zijkant, dus ze ziet nog wel genoeg. Man wilde haar pony knippen, maar dat heb ik nog tegen kunnen houden. Volgens mij vergeet hij sowieso vaak haar haar te kammen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.