Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Krullen-bol schreef op 07-08-2021 om 11:29:

[..]

Nou helaas gaat dat denk ik niet overal bij Landal op...

Vorig jaar bij Rabit hill en dit voorjaar bij Coldenhove was ik toch heel blij met m'n extra vuilniszakken om de ramen af te plakken

Volgens mij heb ik dat ook al een keer van jouw gelezen als tip Due en sindsdien altijd vuilniszakken en rol plakband mee haha.

Oh echt? Ik vond het in Coldenhove echt donker genoeg. Er kierde wel iets van licht langs de gordijnen, maar echt minimaal. Nou gaan wij ook altijd in de winter, bedenk ik me nu. Dus misschien herinner ik het me daarom verkeerd, dan is het natuurlijk veel eerder/langer donker.  

Krullen-bol

Krullen-bol

07-08-2021 om 12:58 Topicstarter

Fiona2021 schreef op 07-08-2021 om 12:10:

[..]

Oh echt? Ik vond het in Coldenhove echt donker genoeg. Er kierde wel iets van licht langs de gordijnen, maar echt minimaal. Nou gaan wij ook altijd in de winter, bedenk ik me nu. Dus misschien herinner ik het me daarom verkeerd, dan is het natuurlijk veel eerder/langer donker.

Wellicht ook omdat wij thuis rolluiken hebben en dat is pikdonker dus wij zijn ook niks meer gewend qua licht hahaha.

Wij hebben ook eigenlijk altijd ene kinderhuisje, en dan vind ik het best tegenvallen hoor qua donkere gordijnen 

Coldenhove vonden wij wel echt een top park hoor!

ja ik had die tip dus gelezen hier in het lifehacks topic en ik had een rolletje action donkere pedaalemmerzakken mee! Die hoef je niet eens vast te plakken want statisch en blijft zo vanzelf al tegen raam aan zitten! Ideaal en vanavond doe ik het ook op onze kamer want ik lag vanmorgen dus lekke om 5,30 klaarwakker  ook rolluiken gewend dus. 
heb m’n slaapmasker opgezet maar m’n lijf was al dusdanig wakker dat er van slapen niet meer echt iets is gekomen….

Chantilly21_2 schreef op 07-08-2021 om 09:39:

Oh die eerste dag vakantie was hier ook niet fijn Hobbelster. Ze waren beiden uit hun hum na 2 lange autoritten en het is gewoon anders dan thuis. Gelukkig ging het de dagen daarna steeds beter.

Mijn ouders hebben me voorgehouden dat we op vakantie gaan voor onszelf en dat het voor de kinderen zelf niet direct als fijn of leuk ervaren wordt, zeker niet nu ze nog zo klein zijn. Oudste snapte er ook niks van dat we een overnachting deden, want we waren toch op vakantie? Totaal geen besef van tijd en plaats nog. Die mindset heb ik maar aangehouden de afgelopen 2 weken en het is me reuze meegevallen. Nu op weg naar huis, hopen dat de autoreis meevalt! Nog een kleine 1000km te gaan..

Goeie terugreis! Hebben jullie nog entertainment mee voor onderweg of niet echt? Of gewoon tablet hahaha. Nee dat besef van plaats is er nog echt niet valt mij ook op, ze vroeg vanmorgen of we even langs het kdv konden fietsen om te kijken of vriendinnetje er was. 

Wij durven de echt lange ritten nog niet aan en nu met Corona kiezen we ook dit jaar voor safe en dus binnen NL, we hadden anders vorig jaar de eerste vliegreis gemaakt maar die werd gecanceld. Hopelijk volgend jaar maar dan moet t helaas wel in de schoolvakanties. 

OK vakantie met een peuter is echt SUPER VERMOEIEND  ik hoop echt dat het stuiteren morgen minder is want man en ik zijn er allebei wel klaar mee 

Hobbelster schreef op 07-08-2021 om 20:21:

OK vakantie met een peuter is echt SUPER VERMOEIEND ik hoop echt dat het stuiteren morgen minder is want man en ik zijn er allebei wel klaar mee

Ja, heftig is het! Hopelijk morgen wat rustiger  We hebben de rit overleefd, ging erg goed, geen files gelukkig. Kinderen achterin over het algemeen prima gedragen, soms wat geklier onderling, maar we mogen niet klagen. 

Tablets deden goed werk en het magnetisch tekenbord/aquadoodle idem.

fijn dat jullie geen files hadden en het verder ook goed ging, Chantilly! 
ons monster slaapt sinds een klein uur,….. man en ik liggen voor Pampus ieder op een (te kleine en oncomfortabele) bank maar verder is dit echt wel een fijn huis op een schitterende locatie en de bedden liggen prima 
Allebei te moe om nog boe of bah te zeggen…. 

Is het gestuiter van peuter al iets minder Hobbelster? Ik snap goed dat jullie niet ver weg op vakantie zijn. Wij blijven maar gewoon thuis en plannen dagjes weg. Nog 3 weken werken. Ik ben nu wel echt aan het aftellen. Ik heb wel behoefte aan 3 weken even niks hoeven. Echt rustig zal het met peuter vast niet worden. 

Afgelopen weekend was ieder geval druk zat. Naar de bibliotheek geweest, naar de stad om een cadeau voor oma te zoeken, nog een pakket weggebracht en boodschappen gedaan allemaal op zaterdag. Aankomen zaterdag viert de vrouw van mijn vader haar verjaardag en twee weken later is de andere oma (mijn moeder) jarig. Peuter heeft een kaart uitgezocht, dus die gaan we ook nog opsturen. Ze was wel lief in de winkels, maar zat natuurlijk overal aan. Dus toen we thuis kwamen waren we beide op. 

Het grootste nadeel van fulltime werken blijf ik toch vinden dat ik zo veel in het weekend moet proppen en ik ben daar juist heel slecht in. Bij 1 of 2 dingen doen zit gevoelsmatig mijn dag al vol. Zaterdag was dus echt een beetje te veel ook al was het best gezellig met peuter op stap te zijn. Tussendoor wel lekker ergens op een bankje gezeten met drinken en een koekje. Aankomen zaterdag doen we dus niks anders dan naar opa en oma gaan ook al worden we pas om 4 uur verwacht. 

Wat is er een hoop geschreven! 
Ik herken wel wat je schrijft Tara dat het al snel te vol voelt! Zo te horen was het ook wel echt een druk dagje zo. Hier was het op zich wel ok (kan ook niet zoveel meer met 37 weken zwanger 😉). Mijn dochter had gisteren alleen bedacht dat ze onwijs ging draken en dat was zo vermoeiend! Gelukkig in de middag een verjaardag, zodat ze lekker uit kon razen. Ik was gesloopt toen ze op bed lag! 

Hier geen vakantieplannen gezien mn zwangerschap. Gezien ik niet wist hoe het lichamelijk zou gaan en vanwege corona maar niks gepland. Man heeft zodra de kleine er is 4 weken vrij en we willen in dec/jan nog een weekje weg ofzo. Ik hoop dat ik na de bevalling me redelijk snel fit voel, zodat we met dochter nog wel wat leuks kunnen ondernemen. We gaan het wel zien. 
Alle vakantieganger, veel plezier en probeer zelf ook beetje te genieten! 

Hebben jullie dat trouwens ook, dat peuter dingen na doet uit een boek of van een filmpje? Ze is er hier erg goed in. Het is zeker weten de schuld van Jim Bakkum dat ze als ze ongeduldig is "nu nu nu!" Roept. Het komt overduidelijk uit dat boek. En gisteren moesten we haar een paar keer opmeten, omdat ze dat bij een aflevering van Bing had gezien. Het moest ook nog eens precies op dezelfde manier met een boek en een streepje op de deur. Ze zei ook dat ze gekrompen was. Heel schattig hoor, maar na 2 keer ben ik er wel mee klaar.

up!
Hoe is het met jullie? 
wij weer terug van een week vakantie. Ben afgepeigerd. Peuter heeft zich wisselend gedragen. Vooral erg veeleisend. En testen. Zo vermoeiend. Vooral nu met mijn ziek zijn. 
Vraagje; hebben jullie kinderen ook tics ontwikkeld tijdens de peuter periode? 
Hier dus wel  ik las een artikel online dat het vaak in de vakantie juist minder wordt, maar dat is hier dus niet zo. Heeft tijdens vakantie weer een nieuwe ontwikkeld, vocaal dus heel lastig te negeren. Hopelijk gaat het snel over. 

Onze vakantie begitn vandaag. Eerst weekje thuis met oa dagje Bobbejaanland en speeltuinen, ijsjes en zwembad gok ik zo. Tweede week gaan we naar Belgische Ardennen met schoonzus en gezin 

Hier geen tics zover ik heb gemerkt.

Wel luier issues. Hij wil geen luier aan, maar geeft ook niet aan dat hij naar wc moet grootste deel van de tijd. En als hij luier aanheeft geeft hij al helemaal niks aan. wel gaan doorpakken deze vakantie dus veel onderbroeken klaarleggen en lange adem.

Due, fijne vakantie en succes met de zindelijkheid!
Hobbelster, welkom thuis! Hier (nog) geen tics.

Onze vakantie is alweer bijna voorbij. Of die van de kinderen dan, we zijn niet weggeweest dit jaar. Hier weinig nieuws, peuter slaapt nog steeds in ons bed, as we speak lig ik er weer naast. We hebben het geaccepteerd voor nu.

We hebben hier een heerlijk actieve ochtend gehad. Peuter heeft daarna wel een vrij lang middagdutje gedaan en het was weer gedoe om haar s avonds in bed te krijgen... Pff en man was ook niet thuis dus dat maakte het ook niet makkelijker. Maar goed wel een heerlijke dag gehad met bijna geen gehuil en gezeur

Succes met zindelijkheid en geniet van de vakantie due!

Hier ook geen tics. Hopelijk krijg je thuis nog wel wat rust hobbelster.

Hier een rustige ochtend gehad en een hele drukke gezellig middag/avond. Vanmorgen was ze al een beetje aan het zeuren dat ze nu naar opa en oma wilde. Dat ongeduldige heeft ze van mij. Ze had er echt zin in en ze heeft zich ook super vermaakt. Was aan het rondrennen met haar neef en nicht, heeft een zwaard gevecht gehad met een oom en frietjes gegeten met de andere oom. Ook al had ze de meeste al een jaar niet gezien vond ze iedereen gewoon leuk. We waren natuurlijk wel erg laat thuis en ze wilde perse in het grote bed. Man was ook totaal op, dus die is met haar mee gegaan. Ik kruip er zo ook lekker naast. 

Zindelijkheid gaat hier nu aardig. Ze geeft nog niet echt zelf aan dat ze moet, maar als ik zelf naar de wc ga dan wil ze ook wel en vaak lukt het dan ook. Bij opa en oma heeft ze ook 2 keer een plas op de wc gedaan. Laatst had ze na het badderen gepoept op de wc. We zien wel wanneer ze het zelf gaat aangeven. We hebben geen haast.

Over twee weken is de verjaardag van mijn moeder. Waarschijnlijk nemen we haar mee naar een indoor speeltuin vlakbij. Kunnen de kleinkinderen lekker uitrazen en oma is blij dat iedereen er is. Of het word een picknick. We nemen ieder geval een goede camera mee voor een nieuwe groepsfoto van de kleinkinderen. De vorige was toen dochter 3 weken oud was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.