Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Ik hoop het ook, de wasmachine draait in elk geval overuren de laatste dagen. Gisteren had ze ook al in bed gespuugd, maar toen was het alleen een beetje gal.

Wanneer gaan jullie naar Sprookjeswonderland Tara? Het is echt ons lievelingspark, zo leuk!

Ik denk dat we in de laatste week van de vakantie gaan. Over 2 weken dus. Waarschijnlijk dan de donderdag of vrijdag. Vanaf ons is het wel een stuk rijden, maar het zag er zo leuk uit. Mijn nicht is er ook erg enthousiast over, omdat die er als kind heel graag heen ging. Ik denk dat ze vast zelf over een tijdje ook wel met haar eigen kind gaat. Die is een jaar jonger dan onze peuter.

Vanmorgen werd ze wakker en zei meteen dat ze vandaag naar de peuterspeelzaal ging. Liep rond in haar pyjama met haar rugzakje om . Nog twee nachtjes slapen en dan mag ze echt. Deze week dus al veel verandering en man en ik zijn nog druk in huis en de tuin bezig. Dus de overige dagen willen we rustig aan doen. Toen we terug kwamen van de dierentuin lag de buurvrouw in de hinderlaag om te zeuren over de wortels van onze struik. Ze heeft wel een punt hoor en het verwijderen van het ding stond ook al op ons lijstje, maar de manier waarop vond ik erg onprettig. Sta je met een moe stuiterend kind en al je zooi voor je eigen deur en dan begint het gezeur. Ik heb ook niet helemaal netjes gereageerd en we kregen de neiging om het ding lekker te laten staan. De buren zijn niet heel vervelend, maar wel veel te netjes en heel erg tegen groen. 

Krullen-bol

Krullen-bol

05-09-2021 om 21:03 Topicstarter

Och lieve Fiona vrouw toch Wat hebben jullie het weer hard te halen  Hopelijk knapt ze snel op.
Wat wij doen met een ziek kind tussen ons in is kind dan op een dik badlaken leggen. In geval van spugen vangt badlaken het ergste op en hoeft niet meteen heel het bed...

Tara, wat leuk dat ze zoveel zin heeft in de psz!

Hier hebben we er de 1e week van 3 weken vakantie op zitten!
Genieten van echt tijd voor elkaar en ook al leuke dingen ondernomen. En wat een weer hebben we
Morgen gaan we op vakantie, gewoon lekker in Nederland blijven we, huisje op een park, ik heb er zin in!
Zoon ook maar merk wel ook spanning bij hem. De oren doen het niet zo goed, kleine broertje moet het wat ontgelden helaas. Maar heb hoop dat als we er morgen zijn, hij weer z'n gezellige vrolijke grappige zelf is!

Fiona, beterschap voor je dochter! Wij leggen onze dochter altijd op haar eigen matras op onze kamer als ze ziek is. Ze kan gelukkig heel goed aangeven als ze moet spugen dus zijn we er meestal op tijd bij. 
Tara, wat leuk dat ze zo’n zin heeft in de psz. Hopelijk vindt ze het ook echt leuk. Lekkere actie van je buurvrouw, dat zou ik ook echt slecht trekken 😅

Krullenbol, klinkt heerlijk, veel plezier op vakantie! Wij gaan morgen ook voor twee weken weg. We gaan een weekje naar Frankrijk en een weekje naar België. Beide op een park van CenterParcs. Vonden we toch wel prettig met een peuter en een baby. We hadden het er laatst nog samen over dat we een paar jaar geleden ook niet hadden kunnen denken dat de zomervakantie twee weken cp zou zijn 😅 maar goed, we hebben er erg veel zin in. Even met zijn viertjes lekker weg. Ben wel benieuwd hoe de dames zich houden in de auto morgen, is toch een uur of 6 rijden. We gaan het meemaken.

Ach Fiona, wat rot voor peuter en voor jullie! Hopenlijk gaat het snel beter en kunnen jullie vanavond wat rustiger slapen. 
Wij hebben geloof ik mazzel met een peuter die (tot nu toe) het liefste in haar eigen bed slaapt. Ook als ze ziek is. 

Fijne vakantie voor de vakantiegangers, klinkt heerlijk! Wij gaan over anderhalve week een weekje in Nederland. Ook naar een Landal babyhuisje... zo min mogelijk meeslepen klinkt fijn met zo'n uk erbij.

Fiona, wat een drama nacht, nog boven alle normale nachten op. Sterkte en beterschap. Hopelijk snel wat betere nachten voor jullie allemaal!

Wat leuk Tara, haar enthousiasme. Hopelijk is dat nog steeds zo als ze er deze week naar binnen stapt

Fijne vakantie. Heerlijk weer hebben jullie nu! Geniet er van

Fiona, sterkte zeg en beterschap voor je peuter. 
Tara, ben benieuwd hoe de psz bevalt. Wij denken er ook over na voor dochter. Ze gaat naar een gastouder en het lijkt me wel een goede voorbereiding voor school.

Wij zijn nu in Zwisterland op vakantie. We hebben veel geluk met het weer. We hebben alleen een beetje onderschat wat we kunnen ondernemen met peuter. We dachten wel een uur (of twee) te kunnen wandelen in de bergen, met de draagtas. Maar ze wil er niet echt in, en lopen ook niet. De komende dagen houden we het rustig en gaan we lekker zwemmen in het meer. 

Veel plezier voor diegenen die nog op vakantie gaan! De autoreis ging hier best goed. Met filmpjes, een luisterboek en een slaapje zijn we de reis goed doorgekomen.  

Beterschap Fiona, voor je kleintje! Hopelijk was afgelopen nacht weer beter (nouja slechter kan bijna niet zo te lezen... wat een ellende zeg, ik kan er ook zoooo slecht tegen zo'n spooknacht!!!)

Navyblue fijn dat de reis goed ging, Zwitserland, wauw, die staat hoog op mijn lijstje (nog nooit geweest maar lijkt me schitterend). Geniet nog van je vakantie. Hoe is het nu met je misselijkheid? Al wat minder? Ik hoop het zo voor je.

Ideetje, goede reis en veel plezier! Herkenbaar, niet verwachten op CP te belanden maar met kinderen is het toch wel een goed idee om dat wel te doen, zijn wij inmiddels ook achter. Hopelijk voor jullie ook mooi weer!

En Maisnon ook natuurlijk, nog heel eventjes aftellen voordat jullie ook mogen.

Tara, lekker dan die buurvrouw, pfoe zoiets zou die van ons ook kunnen flikken, hoewel, die durft niet, die roddelt alleen met de andere buurvrouw over het onkruid op onze oprit (hoorde ik toen ik in de badkamer was met raam open en zij niet doorhad dat ik het kon horen... aargh zeg dat dan gewoon tegen mij mens, ik wist niet dat je er zo'n last van had! Bovendien, zelf ernstig ziek en man die FT werkt dussseuhm sorry dat we andere prioriteiten hebben dan elk sprietje onkruid weg te halen - nee het staat heus geen halve meter hoog ofzo) Anyway,
Morgen dus psz voor het eerst? Superleuk! Heel veel plezier voor je kleintje! En ook nog de rest vd vakantie veel pelzier Leuke uitstapjes doen jullie lees ik
Vanochtend hier met het wegbrengen kwamen we een moeder tegen die haar zoon voor het eerst naar de opvang bracht. Manneke stapte heel stoer met z'n rugzakje om naar binnen en gaf geen kik, die had er wel zin in! Moeder ook blij want andere kind zit op school, nu maar 1 kind nog thuis om voor te zorgen dus quality time samen. Daarna hoorde ik ook een moeder tegen de andere zeggen, oh fijn je hebt er maar 2 vandaag, da's de helft, lekker relaxed! En ik kon alleen maar denken, aaah Hoe Dan relaxt met 2 kinderen, ik vind 1 al zo'n handvol!!! Maargoed mijn (gezondheids)situatie is niet te vergelijken dus dat doe ik dan ook maar niet. Het is zeg maar niet voor niets dat ik de opvang echt hard nodig heb momenteel....

Met de drukte op de glamping en camping accommodaties in het achterhoofd hebben wij onze vakantie voor volgend jaar alvast uitgezocht en gereserveerd, 2 weken glamping op een kleine familiecamping in Frankrijk. Ik ken de omgeving daar al een beetje omdat ik er jaren en jaren geleden zelf een seizoen heb gewerkt als stagiaire! De eigenaren vinden het leuk dat ik nu met eigen gezin daar op vakantie kom. Voor ons kleintje is het er veilig en leuk, kleinschalig maar niet té (wel een zwembad en speeltuintje en trampoline enzo) en vnl NL gasten dus kan ze makkelijk vriendjes maken. En voor mama is het ook niet te stressvol want we hebben zelfs airco in onze stacaravan daar (aantal jaren geleden zijn we uit Zuid-Frankrijk weggevlucht met onze tent wegens veeeeeeeel te heet. Gaan nu overigens richting Dordogne dus hopelijk minder snoeiheet)
Verder zijn we volgend jaar van plan ons huis grondig te laten verbouwen en zijn aan het rondkijken op campings in onze eigen regio om er tijdelijk te gaan wonen. Onze peuter ziet het al helemaal zitten, we fietsten een rondje over de camping en ze mocht even spelen bij de speeltuin. Toen ze het gesprek tussen haar vader en mij opving, heeft ze de rest vd dag gevraagd wanneer we op de camping gaan wonen

Bedankt allemaal. Inmiddels zijn we alle vier ziek met veel overgeven en buikpijn. We hangen dus de hele dag al op de bank met zijn allen. Wat een ellende zeg.

fijne vakantie voor wie gaat! Ik reageer uitgebreider als ik me weer iets beter voel.

Beterschap Fiona .

Vanacht was ze helaas heel erg wakker. Om 5:30 viel ze weer in slaap. We hebben er dus een hele gebroken nacht op zitten, maar ze ging super vrolijk op weg naar de peuterspeelzaal. Het was dat ik vroeg of ik nog een kus kreeg anders had ze niet eens achterom gekeken. De juf belde net en het gaat heel goed. Ze was nu lekker aan het buiten spelen. We halen haar dus om de gewone tijd op. Ze zal wel super moe zijn als ze thuis is. Man en ik wilde gaan klussen, maar we zijn zo moe dat we het maar tot morgen uitgesteld hebben. 

Tara, wat zwaar, zo'n gebroken nacht. Doe lekker rustig aan, dat klussen komt later wel. Wat goed dat ze zo'n zin had in de peuterspeelzaal! Vandaag was de eerste dag toch? Dat is dan misschien wel een voordeel van pas met 2,5 starten.

Hobbelster, lekker om alvast je vakantie in het vooruitzicht te hebben! Wij zijn niet zo van het vroege boeken (zeker nu met corona) maar ik hoop volgend jaar ook te gaan kamperen in België of Frankrijk. We willen in de voorjaarsvakantie nog een weekje naar Landal, maar dat is duur nu zeg..

Krullenbol, nog bedankt voor de badlakentip, dat hebben we ook gedaan de afgelopen nachten. Maar ze heeft gelukkig niet meer gespuugd.

Hier begin ik weer een beetje op te krabbelen, wat was ik beroerd zeg.. Peuter en kleuter eten nog bijna niets, maar lijken verder wel beter. Wat een ellende om met het hele gezin ziek te zijn.

Ze vond het heel leuk. Ik heb nog even kunnen praten met de juf toen ik haar ging halen. Ze dachten echt dat peuter al ervaring had met naar de opvang gaan. Zo makkelijk ging het. Misschien dat het ook wel geholpen heeft dat ze al 2,5 is. Plus dat ik denk dat het andere nieuwe jongentje Pools was en dan speelt misschien de taal ook wel mee voor het kind.

Ze gaat ook wat aandacht besteden aan naar de wc gaan. Vanmiddag thuis gaf ze voor het eerst aan dat ze moest plassen. Hopelijk zet het goed door en zijn we snel van de luiers af. Maar we zien het wel. Ze heeft nog tijd zat.

Ze was wel erg moe toen ik haar ophaalde. Ik heb haar naar huis gedragen, want lopen ging wel heel langzaam. Maar na 2 krentenbollen en een boterham met pindakaas was ze weer helemaal opgeladen. Ze is vanavond wel vroeger naar bed gegaan dan anders. Ze wilde zelf. 

Voor het fruit moment moet ik wel wat mee geven. Verder drinken ze gewoon water en krijgen ze daar nog een koekje. Het was dus goed dat ik een banaan in haar tas had gestopt. Morgen krijgt ze een bakje druiven mee. 

Volgend jaar zijn wij ook van plan om te gaan kamperen. We willen een vouwwagen kopen. Dat hadden we nu al bijna gedaan, maar het leek ons toch niet zo handig om dat allemaal lastminute te doen. Vakantie thuis is ook wel lekker. Al vind ik het volgend jaar wel tijd voor echt weg gaan.

Beterschap Fiona! Fijn dat peuter en kleuter zich al wat beter lijken te voelen. Hopelijk zijn jullie allemaal snel weer de oude.

Wat fijn dat het zo soepel ging en ze het leuk vond Tara! Logisch dat ze zo moe was met al die nieuwe indrukken en activiteiten. Bij dochter merkte je ook dat ze op kdv dagen duidelijk vermoeider was. Tegenwoordig valt dat wel weer mee.

Hier gaat het plassen erg goed. Eerst zei ze altijd nee als we vroegen of ze wilde plassen op de wc of het potje maar sinds 1,5 week heeft ze thuis het grootste gedeelte van de tijd geen luier aan en zijn er thuis geen ongelukjes geweest de afgelopen dagen. Ze vraagt s ochtends ook zelf of ze een onderbroek aan mag. Ze had wel nog een ongelukje toen we ergens anders waren. Bij het kdv heeft ze er wat meer moeite mee. Daar wil ze niet op de wc plassen, dus dan krijgt ze weer een luier aan. En als ze moet poepen vraagt ze ook om een luier, dus die krijgt ze nu ook nog. Het levert ook leuke vragen op "Mama, mag ik scheetjes laten in mijn onderbroek?" 🤣

Ze vraagt ook steeds vaker waarom iets is en tot nu toe vind ik het nog leuk. Ook leuk om weer zo'n nieuwe stap in haar ontwikkeling te zien.

Ik vond het wel sneu voor papa gisteren. We waren peuter in bed aan het stoppen en wilden net met het verhaaltje beginnen. Zegt ze dat ze mij wel gemist heeft. Papa vraagt of ze hem ook gemist heeft en ze schudt haar hoofd nee. En dan zegt ze soms mis ik wel [naam broertje]. soms mis ik wel mama. Papa vraagt nog een keer of ze hem ook mist, maar nee hoor. Ach ik denk dat ze hem stiekem ook wel mist. 

Hobbelster schreef op 06-09-2021 om 11:38:

Met de drukte op de glamping en camping accommodaties in het achterhoofd hebben wij onze vakantie voor volgend jaar alvast uitgezocht en gereserveerd, 2 weken glamping op een kleine familiecamping in Frankrijk. Ik ken de omgeving daar al een beetje omdat ik er jaren en jaren geleden zelf een seizoen heb gewerkt als stagiaire! De eigenaren vinden het leuk dat ik nu met eigen gezin daar op vakantie kom. Voor ons kleintje is het er veilig en leuk, kleinschalig maar niet té (wel een zwembad en speeltuintje en trampoline enzo) en vnl NL gasten dus kan ze makkelijk vriendjes maken. En voor mama is het ook niet te stressvol want we hebben zelfs airco in onze stacaravan daar (aantal jaren geleden zijn we uit Zuid-Frankrijk weggevlucht met onze tent wegens veeeeeeeel te heet. Gaan nu overigens richting Dordogne dus hopelijk minder snoeiheet)
Verder zijn we volgend jaar van plan ons huis grondig te laten verbouwen en zijn aan het rondkijken op campings in onze eigen regio om er tijdelijk te gaan wonen. Onze peuter ziet het al helemaal zitten, we fietsten een rondje over de camping en ze mocht even spelen bij de speeltuin. Toen ze het gesprek tussen haar vader en mij opving, heeft ze de rest vd dag gevraagd wanneer we op de camping gaan wonen

Ik word heel nieuwsgierig welke camping dit is.. het klinkt super!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.