Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Door de tandarts tijdens de controles ( ze heeft er nu 3 gehad) nog nooit iets over gehoord. Het zij nog melktanden, dat was het enige wat tandarts zei. Ze heeft een behoorlijke spleet tussen haar tanden, wat een geluk is als het gaat om het schuiven van haar tanden ( lang leve de erfelijkheid van de tanden van haar vader, haar zusje heeft dat ook gelukkig van hem). 
En heel eerlijk, zolang hun spraak er niet onder lijdt, is een beugel voor mij geen vreselijk scenario. 

Drinken gebeurd hier uit een normale beker en op reis in de auto uit een beker van camelbak, soort groot uitgevallen rietjesbeker. Die bevalt het beste. 

Wij hebben speen ook eerst naar alleen in bed verbannen en toen helemaal weg na week ofzo.

Kun je hem niet per ongeluk vergeten als je op vakantie gaat  ?

Hier beker en sinds kort ook weer rietjesfles. Want hij vindt het ook leuk om zijn beker om te gooien of bekers in elkaar over te gieten aan de tafel binnen.

hoe is het bij jullie peuters gegaan met doorkomende kiezen? Mijn dochter klaagt al een tijdje over pijn in haar mond en wijst dan echt bij haar kiezen aan de rechterkant. Nu wordt ze de laatste avonden steeds huilend wakker van de pijn en is dan flink overstuurt Nu zit ik ook al voor de derde keer met haar op. Ze zit ook steeds aan haar oor, maar zegt dat deze geen pijn doet, en heeft de laatste dagen vieze ogen.  Overdag klaagt ze ook wel over deze pijn maar vooral savonds is het drama. 
Ik twijfel of dit doorkomende tanden zijn of dat er mogelijk iets anders aan de hand is en een bezoekje aan de huisarts slim is. 

De laatste vier kiezen bij mijn oudste waren een hel. Ze heeft daar echt dagen last van gehad, veel gehuild, veel gejammerd ( kan het me nog heel goed herinneren, want het was het eerste weekend weg samen als gezin van 4). 
Zetpillen hielpen gelukkig redelijk en na 2 weken was het  ergste leed geleden.


jongste daarentegen niks van gemerkt en die had ruim voor haar tweede haar gebit compleet, inclusief die laatste kiezen. Had me voorbereid op een paar rotweken. 

Kan dus echt wel te maken hebben met die kiezen! Maar mocht je er niet gerust op zijn, kun je altijd even bellen. 
Dat ga ik ook doen als we terug zijn van vakantie, ik vertrouw dat vele vallen, struikelen en tegen dingen opbotsen ( geregeld ook tegen hetzelfde voorwerp) niet helemaal. Haar jongere zus valt minder en botst minder vaak dan zij. 

Volgens mij moet peuter die kiezen nog. Meermaals gedacht van zal dat het zijn, maar nee. 

Onze jongste van 2,5 moet nog 4 hoektanden en 8 kiezen haha! Ze heeft ook alleen de speen in bed en wil en kan daar echt nog geen afstand van doen. Ze heeft helaas een forse overbeet maar de nachten met haar zijn al zo ruk, dat ik echt niet ook nog die speen wegneem.
Ze drinkt heel goed uit een normale beker, maar gooit hem ook heel vaak om. Bij het ontbijt (want haast 's ochtends geen zin om op te ruimen) drinkt ze dus altijd uit de munchkin beker. Als we wat meer tijd hebben op vrije dagen krijgt ze wel een gewone beker, maar met een klein laagje water. Dat geeft al genoeg troep haha! 

Pffff dat slapen jongens. Bijna kleuter (nog maar 3 weken en ik herinner me nog zo dat we ook met een aantal schrijfsters van hier nu nog in het babytopic zaten) heeft ook weer veel nachtmerries. Net 1,5 week flink ziek geweest allemaal. Dit weekend gaan ze naar opa en oma. Wij moeten echt nog klussen doen (net verhuisd) en even bijslapen. Gelukkig genieten ze daar enorm van en opa en oma ook. Ben wel altijd blij als we ze weer op kunnen halen. 

Ik begin in September aan een nieuwe baan. Doodeng vind het. Oudste zit dan net op school. Niet zo handige timing allemaal maarja deze kans kon/wilde ik niet laten schieten. 

Navyblue schreef op 04-08-2021 om 13:27:

leuk dat jullie aan het camperen zijn Envelop. Is het de eerste keer met een peuter? Lijkt me wel lastig met slapen, het is zo gehorig in een tent. Veel plezier in de dierentuin!

We gaan ieder jaar kamperen en zijn in juni ook nog een lang weekend geweest. Ze slapen normaliter altijd erg goed alleen nu kleuter ziek is even niet. Peuter krijgt ook een flinke hoest, hopelijk blijft het daarbij. Kleuter ligt nu naast mij in bed te gloeien en man is bij peuter gaan liggen. Gezellig....

Beekse Bergen was leuk! We zijn alleen op het Congo plein geweest en hebben de autosafari gedaan. Toen werd kleuter moe en zijn we maar weer vertrokken, volgende week willen we nog eens gaan.

Iemand een idee of speelland ook een aanrader is met minder weer?

@blossom gaat ongetwijfeld helemaal goed komen met die nieuwe baan!

@tanden, hier alleen bij de eerste twee kiezen wat last. Volgens mij is hij nu al een hele tijd klaar maar kan ook zijn dat er nog achterste kiezen moeten komen. Zal z'n tanden eens tellen.

Is dit de nieuwe baan waar je laatst topic over had geopend Blossom? (Of was dat nog op viva?)

Geen ervaring met Speelland. 

He Blossom, wat rot van dat slapen.. Hopelijk is oudste snel weer zichzelf en ik snap heel goed dat je nu niet gaat klieren met de speen bij jongste, enige slaap is toch wel heilig.. 

Ik snap helemaal wat je bedoeld met wisseling van baan en een kleuter die naar school gaat. Ik zit in hetzelfde schuitje, start ook 1 september in een nieuwe baan en oudste gaat dan net een week naar school ( en meegeschreven in het babytopic, 2017 lijkt alweer bizar lang geleden..) 

Heb best even getwijfeld, maar er is altijd wel iets wat me tegen kan houden. 
Komt vast goed! 
Iemand nog leuke tips voor een wat kleinere dierentuin/of ander leuk uitje voor 2 peuters volgende week? 

Dochter heeft alle kiezen naar bijna geen last van gehad. Ze zat een tijdje wel vaker met haar hand in haar mond.

Speelland is ook met minder weer leuk, zolang het wel droog is, want alles is buiten. Dochter is fan van de autootjes waarin je gaat zitten en dan een rondje safari maakt  
Daarnaast heb je nog trampolines, andere autootjes (te klein voor peuter maar misschien kan kleuter wel), speeltoestellen, ed.

@due dat is inderdaad die baan. Was nog op viva idd. Ik vind het reuze spannend. Maar komt vast goed. Nog 2 weken bij m'n huidige werk dan 1 week vakantie met elkaar en eerste week van het schooljaar ben ik ook nog vrij. 6 september start ik. 

Fiona, jij zit in hetzelfde schuitje dus. Spannend ook, veel geluk en succes gewenst met je nieuwe baan! 
Qua uitje, misschien een klimbos of leuke natuur speeltuin? Of sprookjeswonderland? Lineaushof? Of zijn dat weer te grote uitjes? Museum ook leuk, Nemo misschien? 

Jongste peuter was vannacht weer bang. Geen idee waarom. Heb haar weer in bed genomen. Ik moet gewoon slapen dus dan maar zo. Gaat vast wel weer over? Ooit? 

Chantilly21_2 schreef op 05-08-2021 om 07:43:


Iemand nog leuke tips voor een wat kleinere dierentuin/of ander leuk uitje voor 2 peuters volgende week?

Dierenrijk in Nuenen, maar ik weet niet in welke regio je zoekt. Kleinere dierentuin, veel speelplekken. Gewoon heel leuk eigenlijk vinden wij. 

Spannend een nieuwe baan Blossom en Chantilly. Zeker met een kleuter die net naar school gaat. 
Fijn dat je kinderen naar opa en oma kunnen Blossom. Een druk jaar voor jou met ook nog een verhuizing.

@kiezen. Haar achterste kiezen zijn al een tijdje aan het doorkomen. Volgens mij heeft ze er geen last van gelukkig. 

Peuter viel gistermiddag in slaap op de bank. Heb haar na 30 min wakker gemaakt, maar het was meteen weer feest 's avonds (en de nacht ook trouwens). 

Wij hadden ook een slapende peuter op de bank  . Niet meer slapen bij kdv en in de ochtend naar de speeltuin was te veel van het goede. Hij sliep in de avond pas rond 20:00 maar werd vervolgens om 3 uur pas voor het eerst wakker dus voor zijn doen best een goede nacht.

Due-scimmie schreef op 05-08-2021 om 09:47:

Wij hadden ook een slapende peuter op de bank . Niet meer slapen bij kdv en in de ochtend naar de speeltuin was te veel van het goede. Hij sliep in de avond pas rond 20:00 maar werd vervolgens om 3 uur pas voor het eerst wakker dus voor zijn doen best een goede nacht.

Ja hier is het slaapje op de opvang er sinds deze week ook af. Dus kan me voorstellen dat ze moe is. Maar dat een half uurtje slapen al zoveel invloed heeft op inslapen in de avond... Als ik een half uurtje slaap 's middags kan ik ook gewoon slapen 's avonds ☺️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.