Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


Pinokkio schreef op 06-10-2024 om 12:04:

[..]

Als je een kind gaat zitten troosten met eten wel denk ik.
Daarom moet je de bui voor zijn Dan is het voor (kleine) kinderen gewoon wat afleiding oid. Of je voorkomt een bui die puur door honger komt, kleine kinderen hebben baat bij vaker kleine beetjes eten.
Dat heeft helemaal niets te maken met je kind zijn zin geven. (schrijf jij niet maar anderen wel hier)

Het lekkers uitstellen (tot na de kassa) kan dat lekkers ook weer zo enorm aantrekkelijk maken dat het, zeker als het een ongezond product is, een factor kan worden in het ontstaan van obesitas.

Afleiden is inderdaad een prima manier om verveling en gezeur in de supermarkt te voorkomen of te stoppen. Ik begrijp alleen niet waarom je daar krentenbollen bij nodig hebt.

Mijn kinderen hielpen mee appels tellen en zoeken naar de pindakaas. Ze mochten kiezen tussen penne en fusilli en kregen de belangrijke taak om de sla vast te houden - zodat die niet wéér werd geplet onder de melk. 

AlisonH schreef op 06-10-2024 om 12:59:

[..]

Wanneer is de laatste keer dat iemand met een kinderwagen een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt omdat hij/zij even aan het appen was? Nee, het is niet van levensbelang. Dat zijn deze forumdiscussies ook niet maar zie…
Voor iedereen die hier zo enthousiast oordeelt over wat andere mensen allemaal fout doen: denk je niet dat je zelf ook dingen doet waar mensen die het toevallig zien een keihard oordeel over vellen zonder jou of de situatie te kennen?
Vervolgens zeggen dat mensen die ergens niet zo zwaar aan tillen het “dus” zelf doen en het proberen goed te praten is ook een oordeel en een aanname. Dat weet je niet. Ik gaf geen eten in de supermarkt, ik deed vast heel veel andere dingen fout waar de perfecte mede-ouder wat van vond.

Die persoon die net aan de enkel is geopereerd en een buggy ertegenaan geduwd krijgt omdat de ouder zonodig zijn/haar socials gecheckt moet hebben moet daar begrip voor tonen? Omdat diegene vast zelf ook weleens iets verkeerd doet?

Ik heb er nooit moeilijk over gedaan. Bij voorkeur nam ik geen kleine kinderen mee boodschappen doen, maar als het zo voorkwam en ze vroegen een broodje, kregen ze dat gewoon. Het is pas diefstal als je voornemens bent er niet voor te betalen. Ze mochten ook meebeslissen over het eten en ik heb ook wel eens vormpjespasta gekocht omdat ze dat graag wilden. Leverde wel een teleurstelling op omdat het naar gewone pasta smaakte, maar dan minder lekker
Dus tja, ik ben volgens sommigen hier de grote aso die haar kinderen niet opvoedt. Jammer dan, ik vind zelf in elk geval dat ik een stel mooie lieve exemplaren groot heb gekregen die heel goed weten wat wel en niet mag.

Wasgij schreef op 06-10-2024 om 12:35:

[..]

En "toevallig" ook op RTLnieuws...

Hoezo toevallig? De link daarnaar staat in de OP! 

Poezie schreef op 06-10-2024 om 13:21:

[..]

Die persoon die net aan de enkel is geopereerd en een buggy ertegenaan geduwd krijgt omdat de ouder zonodig zijn/haar socials gecheckt moet hebben moet daar begrip voor tonen? Omdat diegene vast zelf ook weleens iets verkeerd doet?

Je verwart “begrip tonen als iemand jou specifiek pijn doet” met “begrip tonen voor het feit dat mensen niet altijd perfect zijn.” 

Het is toch altijd makkelijk voor de oudermaffia om andere ouders keihard vanaf de zijlijn te veroordelen om wat ze toch allemaal "verkeerd" doen bij hun kinderen. En wat mooi dat we het allemaal zo goed hebben dat er mensen zijn die zich er druk om kunnen maken als mensen hun kind alvast wat te eten geven voordat dat is afgerekend in een winkel. 
Natuurlijk is het eten pas officieel van jou als je ervoor hebt betaald, maar ach soms komt het beter uit om het gewoon zo even te doen. Het leven en (vooral kleine) kinderen zijn niet zo maakbaar. Kinderen zijn geen robots. Je weet ook weer niet altijd van tevoren of jouw kind een irritante bui krijgt (ook niet de ouders die denken hun kind zo perfect en zo voorbeeldig op te voeden) en dan kun je beter een kind hebben dat rustig is door bijvoorbeeld een klein hapje te eten dan een krijsend kind in de winkel terwijl je op dat moment daar bent. En kinderen weten al vrij snel prima dat voor het eten in de winkel gewoon betaald moet worden.  
Maar als ouder kun je het toch nooit goed doen in de ogen van anderen. Gewoon doen waar je zelf achter staat en aan de mening van eventuele moraalridders lekker geen aandacht geven.

Jorni schreef op 06-10-2024 om 14:02:

Het is toch altijd makkelijk voor de oudermaffia om andere ouders keihard vanaf de zijlijn te veroordelen om wat ze toch allemaal "verkeerd" doen bij hun kinderen. En wat mooi dat we het allemaal zo goed hebben dat er mensen zijn die zich er druk om kunnen maken als mensen hun kind alvast wat te eten geven voordat dat is afgerekend in een winkel.
Natuurlijk is het eten pas officieel van jou als je ervoor hebt betaald, maar ach soms komt het beter uit om het gewoon zo even te doen. Het leven en (vooral kleine) kinderen zijn niet zo maakbaar. Kinderen zijn geen robots. Je weet ook weer niet altijd van tevoren of jouw kind een irritante bui krijgt (ook niet de ouders die denken hun kind zo perfect en zo voorbeeldig op te voeden) en dan kun je beter een kind hebben dat rustig is door bijvoorbeeld een klein hapje te eten dan een krijsend kind in de winkel terwijl je op dat moment daar bent. En kinderen weten al vrij snel prima dat voor het eten in de winkel gewoon betaald moet worden.
Maar als ouder kun je het toch nooit goed doen in de ogen van anderen. Gewoon doen waar je zelf achter staat en aan de mening van eventuele moraalridders lekker geen aandacht geven.

Kleine moeite om dan vanuit je huis wat mee te nemen en op weg naar de winkel alvast te geven, er is gewoon geen reden om iets wat nog niet betaald is te geven. Durf ook eens nee te zeggen tegen je kind, ze krijgen daar niets van.

Jorni schreef op 06-10-2024 om 14:02:

Het is toch altijd makkelijk voor de oudermaffia om andere ouders keihard vanaf de zijlijn te veroordelen om wat ze toch allemaal "verkeerd" doen bij hun kinderen. En wat mooi dat we het allemaal zo goed hebben dat er mensen zijn die zich er druk om kunnen maken als mensen hun kind alvast wat te eten geven voordat dat is afgerekend in een winkel.
Natuurlijk is het eten pas officieel van jou als je ervoor hebt betaald, maar ach soms komt het beter uit om het gewoon zo even te doen. Het leven en (vooral kleine) kinderen zijn niet zo maakbaar. Kinderen zijn geen robots. Je weet ook weer niet altijd van tevoren of jouw kind een irritante bui krijgt (ook niet de ouders die denken hun kind zo perfect en zo voorbeeldig op te voeden) en dan kun je beter een kind hebben dat rustig is door bijvoorbeeld een klein hapje te eten dan een krijsend kind in de winkel terwijl je op dat moment daar bent. En kinderen weten al vrij snel prima dat voor het eten in de winkel gewoon betaald moet worden.
Maar als ouder kun je het toch nooit goed doen in de ogen van anderen. Gewoon doen waar je zelf achter staat en aan de mening van eventuele moraalridders lekker geen aandacht geven.

Eh nee, wat dacht je van gewoon nee zeggen? Hoe doe je dat dan als je in een winkel zonder eten bent? Pak je bij een ander thuis ook alvast wat te eten voor je kind zodat die enigszins normaal doet?

majorette2005 schreef op 06-10-2024 om 14:18:

[..]

Kleine moeite om dan vanuit je huis wat mee te nemen en op weg naar de winkel alvast te geven, er is gewoon geen reden om iets wat nog niet betaald is te geven. Durf ook eens nee te zeggen tegen je kind, ze krijgen daar niets van.

Weer een aanname. Dat kind hoort misschien elke dag, de hele dag al nee. Van die ouder weet je ook niks. 
Ik zou het van meer lef vinden getuigen als mensen alle kritiek die ze hier op een forum bezigen ook rechtstreeks in het echt zouden geven. “Mevrouw, u weet toch wel dat u eerst af moet rekenen?” “Meneer, u mag ook weleens nee zeggen hoor, daar krijgt hij niks van!” “Mevrouw, zou u met die vieze handen van de broodjes af willen blijven?” Ga ik wel toekijken op een klapstoel.

Ik heb altijd mijn uiterste best gedaan om mijn kinderen op te voeden tot beleefde, weldenkende volwassenen en dat is ook gelukt. Maar daarbij heb ik ongetwijfeld steken laten vallen. Net als iedereen, hoe hard die ook roept wat anderen allemaal fout doen.

Update wegens verkeerd woord. 

AlisonH schreef op 06-10-2024 om 14:26:

[..]

Weer een aanname. Dat kind hoort misschien elke dag, de hele dag al nee. Van die ouder weet je ook niks.
Ik zou het van meer lef vinden getuigen als mensen alle kritiek die ze hier op een forum bezigen ook rechtstreeks in het echt zouden geven. “Mevrouw, u weet toch wel dat u eerst af moet rekenen?” “Meneer, u mag ook weleens nee zeggen hoor, daar krijgt hij niks van!” “Mevrouw, zou u met die vieze handen van de broodjes af willen blijven?” Ga ik wel toekijken op een klapstoel.

Ik heb altijd mijn uiterste best gedaan om mijn kinderen op te voeden tot beleefde, weldenkende volwassenen en dat is ook gelukt. Maar daarbij heb ik ongetwijfeld steken laten vallen. Net als iedereen, hoe hard die ook roept wat anderen allemaal fout doen.

Update wegens verkeerd woord.

dan is het toch een kleine moeite om gewoon nee te zeggen tegen alvast beginnen te eten terwijl je nog moet afrekenen? Kromme redenering om de hele dag nee te zeggen op alles wat kind wil en in de supermarkt ineens toe te geven. 

majorette2005 schreef op 06-10-2024 om 14:18:

[..]

Kleine moeite om dan vanuit je huis wat mee te nemen en op weg naar de winkel alvast te geven, er is gewoon geen reden om iets wat nog niet betaald is te geven. Durf ook eens nee te zeggen tegen je kind, ze krijgen daar niets van.

Dan krijg je leuke discussies aan de kassa, want toon maar eens aan dat je het van thuis hebt meegenomen en dat je het niet probeert te jatten uit de winkel. 

Soms is even een keer geen nee zeggen en even meeveren met je kind ook niet verkeerd en komt dat gewoon even beter uit. Daar heb ik alle begrip voor.

Nick90 schreef op 06-10-2024 om 14:36:

[..]

dan is het toch een kleine moeite om gewoon nee te zeggen tegen alvast beginnen te eten terwijl je nog moet afrekenen? Kromme redenering om de hele dag nee te zeggen op alles wat kind wil en in de supermarkt ineens toe te geven.

In een perfecte wereld wel ja. In een wereld waarin wij nog steeds niet weten wat voor dag dat kind en die ouder hebben gehad zou een beetje mildheid niet misstaan. Kun jij met de hand op je hart zeggen dat je in je hele leven nog nooit iets hebt gedaan waar anderen de wenkbrauwen over zouden ophalen? Ik niet. 
Maar ik begin mezelf te herhalen. 

Jorni schreef op 06-10-2024 om 14:42:

[..]

Dan krijg je leuke discussies aan de kassa, want toon maar eens aan dat je het van thuis hebt meegenomen en dat je het niet probeert te jatten uit de winkel.

Soms is even een keer geen nee zeggen en even meeveren met je kind ook niet verkeerd en komt dat gewoon even beter uit. Daar heb ik alle begrip voor.

De meeste supermarkten hebben geen voorgelegd broodje pasta in het schap liggen. Of een boterham met kaas, besmeerd met boter en al. Dus dat argument gaat niet op.

Overigens kan je ook van tevoren thuis al eten geven natuurlijk en daarna pas boodschappen gaan doen. Weet je zeker dat ze in de supermarkt geen honger hebben.

AlisonH schreef op 06-10-2024 om 14:48:

[..]

In een perfecte wereld wel ja. In een wereld waarin wij nog steeds niet weten wat voor dag dat kind en die ouder hebben gehad zou een beetje mildheid niet misstaan. Kun jij met de hand op je hart zeggen dat je in je hele leven nog nooit iets hebt gedaan waar anderen de wenkbrauwen over zouden ophalen? Ik niet.
Maar ik begin mezelf te herhalen.

Zat dingen maar alvast beginnen met eten in de supermarkt zat daar niet bij. Ik denk dat kinderen ook heel snel leren dat zeuren om iets in publieke ruimtes  zoals winkels de moeite waard is. 

AlisonH schreef op 06-10-2024 om 14:26:

[..]

Weer een aanname. Dat kind hoort misschien elke dag, de hele dag al nee. Van die ouder weet je ook niks.
Ik zou het van meer lef vinden getuigen als mensen alle kritiek die ze hier op een forum bezigen ook rechtstreeks in het echt zouden geven. “Mevrouw, u weet toch wel dat u eerst af moet rekenen?” “Meneer, u mag ook weleens nee zeggen hoor, daar krijgt hij niks van!” “Mevrouw, zou u met die vieze handen van de broodjes af willen blijven?” Ga ik wel toekijken op een klapstoel.

Ik heb altijd mijn uiterste best gedaan om mijn kinderen op te voeden tot beleefde, weldenkende volwassenen en dat is ook gelukt. Maar daarbij heb ik ongetwijfeld steken laten vallen. Net als iedereen, hoe hard die ook roept wat anderen allemaal fout doen.

Update wegens verkeerd woord.

Ik zeg ook daadwerkelijk wel eens iets tegen volwassenen die vinden dat die broodjestangen er niet voor hun hangen. Opvoeding van kinderen zeg ik inderdaad meestal niets  van. Overigens zie ik het hier eigenlijk ook nauwelijks.

Een andere supermarkt ergernis: mensen die de tijdschriften in de supermarkt lezen zonder ze te kopen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.