Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


wild-flower schreef op 06-10-2024 om 09:54:

[..]

Oh bah , na dit te hebben gelezen ga ik mijn winkelwagentje ( de handgreep ) en handscanner maar weer eerst even ontsmetten voor gebruik . Getver .

Je kunt beter je handen naderhand wassen en desinfecteren. Desinfectans heeft, afhankelijk van het middel minuten nodig om te werken.

Wat "toevallig"; Vandaag een artikel op de website van Telegraaf met exact dit onderwerp. 

Wasgij schreef op 06-10-2024 om 10:37:

Wat "toevallig"; Vandaag een artikel op de website van Telegraaf met exact dit onderwerp.

En zouden daar 'toevallig' dezelfde discussies als in deze draad staan 😉?

MamaE schreef op 06-10-2024 om 10:08:

Als je iets krijgt, is het van jou en met het geven, geef je ook toestemming om het op te eten. Dat is voor mij wel een fundamenteel verschil.
En ook als er 'iets' met een kind is, hoeft het niet altijd per direct in elke behoefte bevredigd te worden. Mijn kind in ieder geval niet. En ja, opvoeden is soms lastig dan, maar iets weer afleren is zo mogelijk nog lastiger. Want je mocht altijd eten in de winkel en op een gegeven moment opeens niet meer. In andere winkels mag je ook niet eten.
En hoewel de meeste mensen netjes zullen afrekenen, zijn er ook mensen die het vergeten. Mensen die resten tussen de schappen leggen, mensen die een bak druiven pakken en als hun kind uitgegeten is die weer terugzetten. Dan doen wij als beschaafde mensen hier natuurlijk niet, maar er zijn wel mensen die het wel doen.

We hadden het toch over een broodje... geen bakken druiven die leeggegeten worden en teruggezet ... ook de onopgevoede snackende kids uit dit dorp weten dat dat niet zo hoort.

Anoniemvoornu schreef op 06-10-2024 om 09:54:

wat een soms heftige reacties , hier in het dorp krijgen de kids een plakje worst bij de slager, stukje koek bij de bakker , er ligt standaard fruit in de super voor ze en niemand kijkt er van op als je ze hun broodje/kaasstengel al van te voren geeft en ik maak me er ook schuldig aan in de grote stad dat ik mijn kleine vaak al een stukje van zijn kaasstengel geef in de super zelf , ik heb er ook nooit stil bijgestaan dat het niet zou mogen of slechte opvoeding is , en kruimels op de vloer is toch niets vergeleken met dat geplak van die gratis mandarijntjes

Dat plakje worst of stukje koek krijg je, vind ik nogal een verschil. Die kaasstengel uit de supermarkt heb je niet gekregen en is nog niet van jou, tot je hem hebt afgerekend. 

Anoniemvoornu schreef op 06-10-2024 om 10:43:

[..]

We hadden het toch over een broodje... geen bakken druiven die leeggegeten worden en teruggezet ... ook de onopgevoede snackende kids uit dit dorp weten dat dat niet zo hoort.

Ik denk wel dat het zien van iemand die eet in de supermarkt, mensen op ideeën brengt om dat ook te doen. En dan heb je wel meer kans dat er mensen zijn die dus niet afrekenen. 

Kinderen eten toeschuiven als zoethoudertje werkt obesitas in de hand. Het is niet voor niets dat zoveel mensen met obesitas vaak emotie eters zijn.

Anoniemvoornu schreef op 06-10-2024 om 09:54:

wat een soms heftige reacties , hier in het dorp krijgen de kids een plakje worst bij de slager, stukje koek bij de bakker , er ligt standaard fruit in de super voor ze en niemand kijkt er van op als je ze hun broodje/kaasstengel al van te voren geeft en ik maak me er ook schuldig aan in de grote stad dat ik mijn kleine vaak al een stukje van zijn kaasstengel geef in de super zelf , ik heb er ook nooit stil bijgestaan dat het niet zou mogen of slechte opvoeding is , en kruimels op de vloer is toch niets vergeleken met dat geplak van die gratis mandarijntjes

Hier heeft de supermarkt ook gratis fruit voor kinderen maar ze hebben er nu ook bijgezet dat het niet in de winkel genuttigd mag worden aangezien ze door de hele winkel etensresten/ schillen vonden en dat niet bepaald hygienisch is. Verder staat er bij de ingang duidelijk dat er geen eten genuttigd mag worden in de winkel dus dan is dat duidelijk voor iedereen.  Bij de slager en bakker krijgen ze ook wel eens iets maar dat is bij de kassa bij de uitgang dus dat eet je dan ook buiten op.

Verder is iets krijgen wel iets anders dan iets opeten wat nog afgerekend moet worden. Velen zullen dat netjes doen maar veel ook niet.

Poezie schreef op 06-10-2024 om 11:06:

Kinderen eten toeschuiven als zoethoudertje werkt obesitas in de hand. Het is niet voor niets dat zoveel mensen met obesitas vaak emotie eters zijn.

Als je een kind gaat zitten troosten met eten wel denk ik. 
Daarom moet je de bui voor zijn Dan is het voor (kleine) kinderen gewoon wat afleiding oid. Of je voorkomt een bui die puur door honger komt, kleine kinderen hebben baat bij vaker kleine beetjes eten. 
Dat heeft helemaal niets te maken met je kind zijn zin geven. (schrijf jij niet maar anderen wel hier) 

Het lekkers uitstellen (tot na de kassa) kan dat lekkers ook weer zo enorm aantrekkelijk maken dat het, zeker als het een ongezond product is, een factor kan worden in het ontstaan van obesitas. 

Pinokkio schreef op 06-10-2024 om 12:04:

[..]

Als je een kind gaat zitten troosten met eten wel denk ik.
Daarom moet je de bui voor zijn Dan is het voor (kleine) kinderen gewoon wat afleiding oid. Of je voorkomt een bui die puur door honger komt, kleine kinderen hebben baat bij vaker kleine beetjes eten.
Dat heeft helemaal niets te maken met je kind zijn zin geven. (schrijf jij niet maar anderen wel hier)

Het lekkers uitstellen (tot na de kassa) kan dat lekkers ook weer zo enorm aantrekkelijk maken dat het, zeker als het een ongezond product is, een factor kan worden in het ontstaan van obesitas.

Precies, dus terwijl je naar de supermarkt wandelt mik je er een krentenbol, banaan of id in.

Yumi schreef op 06-10-2024 om 12:10:

[..]

Precies, dus terwijl je naar de supermarkt wandelt mik je er een krentenbol, banaan of id in.

Dus als je DENKT dat je kind een bui gaat krijgen stop je er maar eten in. 

Wat ik hier lees, is niet dat iemand standaard altijd een kind iets te eten geeft in de supermarkt, maar dat het af en toe gebeurt. Dat lijkt me een beetje vergelijkbaar met hoe kinderen niet altijd tv mogen kijken, en ook niet altijd als ze zeuren, maar toch soms wel als het voor papa en mama even beter uitkomt. Daarom begrijp ik dat veroordelen ook niet zo goed.

Ik zie bijvoorbeeld ook weleens ouders die achter een buggy lopen en voortdurend op hun telefoon kijken. Dat zou ook niet mijn persoonlijke keuze zijn, maar wie weet hebben die ouders een zware dag achter de rug, amper geslapen, en grijpen ze nu eindelijk een moment om hun WhatsApp-berichten door te nemen. We weten niet altijd wat er speelt, en ik denk dat we met wat meer begrip naar elkaar zouden kunnen kijken.

EmmaT schreef op 06-10-2024 om 10:41:

[..]

En zouden daar 'toevallig' dezelfde discussies als in deze draad staan 😉?

En "toevallig" ook op RTLnieuws...

Madamecannibale schreef op 06-10-2024 om 12:34:

Wat ik hier lees, is niet dat iemand standaard altijd een kind iets te eten geeft in de supermarkt, maar dat het af en toe gebeurt. Dat lijkt me een beetje vergelijkbaar met hoe kinderen niet altijd tv mogen kijken, en ook niet altijd als ze zeuren, maar toch soms wel als het voor papa en mama even beter uitkomt. Daarom begrijp ik dat veroordelen ook niet zo goed.

Ik zie bijvoorbeeld ook weleens ouders die achter een buggy lopen en voortdurend op hun telefoon kijken. Dat zou ook niet mijn persoonlijke keuze zijn, maar wie weet hebben die ouders een zware dag achter de rug, amper geslapen, en grijpen ze nu eindelijk een moment om hun WhatsApp-berichten door te nemen. We weten niet altijd wat er speelt, en ik denk dat we met wat meer begrip naar elkaar zouden kunnen kijken.

"Ik zie bijvoorbeeld ook weleens ouders die achter een buggy lopen en voortdurend op hun telefoon kijken. Dat zou ook niet mijn persoonlijke keuze zijn, maar wie weet hebben die ouders een zware dag achter de rug, amper geslapen, en grijpen ze nu eindelijk een moment om hun WhatsApp-berichten door te nemen"

Ouders die in een auto stappen en voortdurend op hun telefoon kijken omdat ze misschien een zware dag achter de rug hebben, amper hebben geslapen en in de auto hun moment pakken om hun WhatsApp berichten door te nemen en vervolgens iemand dood rijden. 

Ouders die achter een buggy lopen  en voortdurend op hun telefoon kijken omdat ze misschien een zware dag achter de rug hebben, amper hebben geslapen en dan hun moment pakken om hun WhatsApp berichten door te nemen en vervolgens anderen tegen de hakken aanrijden omdat ze niet opletten. 

Ja joh, appen is ook echt van levensbelang 

Poezie schreef op 06-10-2024 om 12:46:

[..]

"Ik zie bijvoorbeeld ook weleens ouders die achter een buggy lopen en voortdurend op hun telefoon kijken. Dat zou ook niet mijn persoonlijke keuze zijn, maar wie weet hebben die ouders een zware dag achter de rug, amper geslapen, en grijpen ze nu eindelijk een moment om hun WhatsApp-berichten door te nemen"

Ouders die in een auto stappen en voortdurend op hun telefoon kijken omdat ze misschien een zware dag achter de rug hebben, amper hebben geslapen en in de auto hun moment pakken om hun WhatsApp berichten door te nemen en vervolgens iemand dood rijden.

Ouders die achter een buggy lopen en voortdurend op hun telefoon kijken omdat ze misschien een zware dag achter de rug hebben, amper hebben geslapen en dan hun moment pakken om hun WhatsApp berichten door te nemen en vervolgens anderen tegen de hakken aanrijden omdat ze niet opletten.

Ja joh, appen is ook echt van levensbelang

Wanneer is de laatste keer dat iemand met een kinderwagen een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt omdat hij/zij even aan het appen was? Nee, het is niet van levensbelang. Dat zijn deze forumdiscussies ook niet maar zie…
Voor iedereen die hier zo enthousiast oordeelt over wat andere mensen allemaal fout doen: denk je niet dat je zelf ook dingen doet waar mensen die het toevallig zien een keihard oordeel over vellen zonder jou of de situatie te kennen? 
Vervolgens zeggen dat mensen die ergens niet zo zwaar aan tillen het “dus” zelf doen en het proberen goed te praten is ook een oordeel en een aanname. Dat weet je niet. Ik gaf geen eten in de supermarkt, ik deed vast heel veel andere dingen fout waar de perfecte mede-ouder wat van vond. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.