Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


Rozi schreef op 05-10-2024 om 11:54:

[..]

 We zouden beter wat liever tegen elkaar kunnen zijn als moeder zijnde.

Waarom? En waarom zou een vader dan wel iets van je mogen vinden?

Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan maar als andere mensen het wel doen heb ik daar geen moeite mee, als er maar betaald wordt.
Er wordt zo makkelijk geoordeeld over anderen, terwijl je niks van die mensen afweet. 

Vind het ook een onhandig, de broodkruimels verspreiden door de winkel, wat de kans op muizen/ratten groter maakt.
De veegmachine veegt de vloer schoon, wat net op/in het begint van de onderste schappen valt, wordt niet dagelijks/wekelijks schoongemaakt.

Op den duur voorraad verschillen, zeker in een zak met gemixte soorten broodjes is het lastiger te onthouden welke broodje ook al weer is opgegeten.
Vervolgens  klagen andere of ironisch genoeg dezelfde klanten weer dat (sommige) broodjes schappen leeg zijn/ niet voldoende voorraad is. 

Bij mij zit meer de “irritatie” groot woord in het direct moeten krijgen van iets wat in 90 % prima even kan wachten. Dat het niet altijd kan zoals zij willen. 

Ik vind het wel grappig dat veel mensen hier zich blijkbaar druk om maken. Tot het vorige topic had ik hier nooit over nagedacht. 

Toen mijn kinderen dreumes waren deed ik het wel eens. Soms kwam/komt het even niet anders uit en moeten er boodschappen op een onhandig moment gedaan worden. Dan was de krentenbol een uitkomst. Vanaf een jaar of 2 konden ze prima begrijpen dat je even moet wachten. Een croissaintje oid zou ik dan bijvoorbeeld weer niet snel gegeven hebben ivm kruimels. 

Maar goed, wat een ander doet op dit vlak maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

Lena55 schreef op 05-10-2024 om 12:27:

[..]

Oh absoluut hoor. Ik snap de verschillende meningen ook heel goed. Ik hoop alleen dat iedereen deze meningen voor zichzelf houdt en bij zichzelf houdt in het dagelijks leven. Mijn ervaring is helaas anders. Ik lees ook in dit topic dat het niet iedereen lukt om een standpunt bij zichzelf te houden.

Het opvoeden van een kind is daarnaast een zeer ingewikkeld proces. In mijn werk als docent mbo kom ik legio mensen (ouders) tegen die niet over de capaciteiten beschikken om hele doordachte keuzes te maken of te leren van een situatie. Is dit een keuze van deze mensen? Ben van mening van niet. Er zijn grote verschillen tussen mensen met welke capaciteiten zij geboren worden en hoe deze ontwikkeld zijn in hun jeugd. Ook goed om bij stil te staan dat lang niet iedereen het 'goed' kan doen en dat dit ook geen vrijwillige keuze is van deze mensen.

De meeste mensen zien echt wel het verschil tussen een (forum)discussie en een supermarkt hoor  

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar over het algemeen geven we wildvreemden niet zo snel ongevraagd onze mening. Zeker niet over iets kleins dat ons verder helemaal niet aangaat. Zo'n broodje, dat is iets tussen die klant en de supermarkt. We hebben wel iets beters te doen. 

MidasWolf schreef op 05-10-2024 om 15:22:

Bij mij zit meer de “irritatie” groot woord in het direct moeten krijgen van iets wat in 90 % prima even kan wachten. Dat het niet altijd kan zoals zij willen.

Toen dat argument werd genoemd (kind gilt van de honger), vroeg ik me af hoe ze dat dan doen als ze een stuk gaan fietsen, in de bibliotheek zijn, of als hun kind om 4.00 's nachts honger heeft? 

yette schreef op 05-10-2024 om 15:41:

[..]

Toen dat argument werd genoemd (kind gilt van de honger), vroeg ik me af hoe ze dat dan doen als ze een stuk gaan fietsen, in de bibliotheek zijn, of als hun kind om 4.00 's nachts honger heeft?

Precies.   Maar ik verbaas mij sowieso erover dat er in supers ook moeders lopen die dan aan zo'n peuter steeds vragen : Wat zullen we eten? Zullen we dit of dat nemen? Of tegen kleuters : Wil je dit in jouw karretje of mag het in mama's kar?   Dus sta ik er niet meer van te kijken dat als peuter, kleuter of nog ouder zjjn of haar mond los gooit er door moeders meteen iets in moet ipv wachten tot ze de winkel uit zijn.

Bananenbrood schreef op 05-10-2024 om 15:31:

Ik vind het wel grappig dat veel mensen hier zich blijkbaar druk om maken. Tot het vorige topic had ik hier nooit over nagedacht.

Toen mijn kinderen dreumes waren deed ik het wel eens. Soms kwam/komt het even niet anders uit en moeten er boodschappen op een onhandig moment gedaan worden. Dan was de krentenbol een uitkomst. Vanaf een jaar of 2 konden ze prima begrijpen dat je even moet wachten. Een croissaintje oid zou ik dan bijvoorbeeld weer niet snel gegeven hebben ivm kruimels.

Maar goed, wat een ander doet op dit vlak maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

Ik maak me niet druk. Er werd me een vraag gesteld en daar gaf ik antwoord op.

majorette2005 schreef op 05-10-2024 om 15:56:

[..]

Precies. Maar ik verbaas mij sowieso erover dat er in supers ook moeders lopen die dan aan zo'n peuter steeds vragen : Wat zullen we eten? Zullen we dit of dat nemen? Of tegen kleuters : Wil je dit in jouw karretje of mag het in mama's kar? Dus sta ik er niet meer van te kijken dat als peuter, kleuter of nog ouder zjjn of haar mond los gooit er door moeders meteen iets in moet ipv wachten tot ze de winkel uit zijn.

Dat is toch heel wat anders? Dan betrek je je kind bij het boodschappen doen. Dan gaan ze juist NIET zeuren.

Afgelopen maandag hadden zowel 2 kinderen als de moeder een saucijzenbroodje in de hand. Dit was bij de Aldi. 

yette schreef op 05-10-2024 om 10:46:

[..]

Als een peuter het verschil niet ziet, komt dat omdat hun ouders zelf geen onderscheid maken tussen dat gratis mandarijntje en die krentenbol.

Kinderen leren van wat je ze vertelt en van wat jij zelf als voorbeeld geeft. Het is dus maar net wat jij ze wil leren.


Precies, "o kijk ik zie dat je van de winkel hier gratis een stuk fruit mag pakken, wil je dat?". En op een vraag als "mag ik een krentenbol". "Ja hoor dat mag jij wel, ik koop een zak krentenbollen en als we ze betaald hebben mag jij er eentje hebben". Mijn zoon begreep dondersgoed dat de boodschappen eerst betaald werden alvorens ze van ons waren. 

Naminokurashi schreef op 05-10-2024 om 16:01:

Afgelopen maandag hadden zowel 2 kinderen als de moeder een saucijzenbroodje in de hand. Dit was bij de Aldi.

Ja ontzettend aso. En dan te denken van de medewerkers die al die kruimelzooi door de winkel heen nog eens extra mogen opruimen.

Zelf in de supermarkt gewerkt, hoe vaak we half afgekloven broodjes vonden soms was dat al oud achter een slechtlopend vak met wasmiddel ofzo.

Naminokurashi schreef op 05-10-2024 om 16:01:

Afgelopen maandag hadden zowel 2 kinderen als de moeder een saucijzenbroodje in de hand. Dit was bij de Aldi.

Ja dat vind ik echt niet kunnen (en dan druk in me voorzichtig uit). Lekker voorbeeld geef je dan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.